Wat voor kerken/gemeenten bezoeken jullie en waarom?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 10 jun 2008 09:49

Overigens gaan we wat offtopic :)

Ik bezoek als ik in het weekend bij m'n ouders ben de GerGem en de PKN.
Als ik in Utrecht ben de GerGem, PKN-Jacobi of CGK-west.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 10 jun 2008 10:00

Wij bezoeken de HHK. Als ik op zondag moet werken, ga ik met de bewoners naar de PKN.
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 jun 2008 10:43

Nou ik heb er niet zo'n probleem mee hoor dat er wat gepraat wordt. Al mag je best een beetje op je volume letten etc.
Persoonlijke voorbereiding op de dienst kan ook als er wél gekletst wordt. Want daar is aan het begin van de dienst ruimte voor.
Ik vind het juist altijd heerlijk. Je komt de kerk binnen, groet bekenden, hoort ook lekker veel kids babbelen enz. Maargoed, misschien is dat maar net wat je gewend bent. Ik vind het wel storend als het avondmaal is (door de banken) en het orgel speelt dat mensen dán gaan praten.
Het helpt trouwens wel als de band zelf een lied zingt, of de organist heeft een mooi stuk voorbereid met iemand die trombone speelt... Dan is het een stuk rustiger tijdens de collecte :)

Wij bezoeken trouwens bijna altijd de GKV, omdat we daar lid zijn.
Regelmatig komen we ook in de CGK. Bij mijn ouders, als we daar in het weekend zijn, of in Arnhem omdat hij daar om de hoek zit en dat is soms zo lekker dichtbij :)
pobody's nerfect

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 10 jun 2008 10:47

Een beetje praten vind ik niet erg, wat ik wel vervelend vind is dat mensen lachen en praten terwijl de dominee al binnenkomt en bij de collecte nog even doorpraten terwijl de rest al gaat zingen. Afijn, tinos weet denk ik wel welke kerk ik bedoel.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jun 2008 11:41

het is ook maar net wat je gewend bent en hoe groot de kerk is. Bij ons is het niet echt stil. Maar last er van hebben nee, totaal niet. Tijdens de preek is het wel stil. Respons vanuit de zaal etc....

Bij ons heb je dan geen orgel, maar tijdens de collecte zingt/speelt de band.

Riannee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Riannee » 10 jun 2008 14:49

Ik ga naar een PKN kerk in Veenendaal. Je hebt er bij ons wel 7 van, en de laatste tijd ga ik vaker naar 1 van de anderen dan naar m'n eigen kerk. Heb er niet zoveel moeite mee om dat te doen, ik ben nog jong en zoekende ;)

Waarom ik naar deze kerk(en) ga? Omdat ik me er hele leven al zit en niets anders gewend ben. Ik ben wel al een aantal keer naar een evangelische gemeente geweest, vind ik op z'n tijd erg leuk, net als sing-ins of andere jongerendiensten, alleen zou ik daar nooit naar toe over kunnen gaan omdat ik voor de kinderdoop ben. Wellicht als ik ooit van kerk over stap wordt het iets wat tussen de PKN en de evangeliegemeente in zit, alleen waar ze wel gewoon de kinderdoop hebben!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 jun 2008 15:37

GKv, een lichte CGK, NGK?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Riannee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Riannee » 10 jun 2008 16:24

Ja, in die kerken ben ik eigenlijk nog nooit echt geweest. Ik weet er hier wel eentje te zitten waar ik sowieso binnenkort een keertje heen wil, kijken wat dat is..

Maar de komende jaren blijf ik nog wel gewoon in m'n eigen kerk.. Ben nog jong :P

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 10 jun 2008 17:02

CGK.

En als de tijden me niet uitkomen Ger. Bond of GKV

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 10 jun 2008 17:23

De laatste tijd alleen nog maar de PKN en zo af en toe bezoeken we een evangelische gemeente.

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 10 jun 2008 23:11

GKV. De enige ware.

Voor mij, bedoel ik :mrgreen:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 jun 2008 05:42

Bevlogen schreef:GKV. De enige ware.

Gelukkig dat er nog iets in kleine lettertjes bijstaat. en waarom is dat voor jou trouwens?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jun 2008 10:50

Riannee schreef:Ik ga naar een PKN kerk in Veenendaal. Je hebt er bij ons wel 7 van, en de laatste tijd ga ik vaker naar 1 van de anderen dan naar m'n eigen kerk. Heb er niet zoveel moeite mee om dat te doen, ik ben nog jong en zoekende ;)

Waarom ik naar deze kerk(en) ga? Omdat ik me er hele leven al zit en niets anders gewend ben. Ik ben wel al een aantal keer naar een evangelische gemeente geweest, vind ik op z'n tijd erg leuk, net als sing-ins of andere jongerendiensten, alleen zou ik daar nooit naar toe over kunnen gaan omdat ik voor de kinderdoop ben. Wellicht als ik ooit van kerk over stap wordt het iets wat tussen de PKN en de evangeliegemeente in zit, alleen waar ze wel gewoon de kinderdoop hebben!

En toch vind ik dat jammer, dat er in veenendaal zoveel PKN gemeentes zijn, die mijns inziens gewoon op elkaar lijken. Je hoort toch gewoon bij een geografische wijkgemeente, waarom dan al dat geshop?
er zitten zelfs bij ons (in Rhenen dus) mensen uit veenenaal in de kerk. Daar kan ik niet bij.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 11 jun 2008 10:57

pol schreef:
Bevlogen schreef:GKV. De enige ware.

Gelukkig dat er nog iets in kleine lettertjes bijstaat. en waarom is dat voor jou trouwens?

't ging ook om de kleine lettertjes :P

Voor mij betekend het zoiets als: ik ben er op m'n plaats. Ook al gaat er veel mis, 't blijft toch een kerkverband waar ik mij mee verbonden weet.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jun 2008 14:42

a.s. zondag gaan we de gergem bezoeken in Amersfoort (iemand hier een kerkblaadje van heeft?)

Terug naar “Archief”