Evelien schreef:Oef dat is niet echt prettig. Heel veel sterkte.
(heb je wel gezinshulp nu? of moet je man het allemaal doen?)
Nee helaas heb ik geen gezinshulp
Je moet het zelf allemaal maar regelen ( mantelzorg)
Dus mijn man doet naast zijn werk ontzettend veel nog , best zwaar voor hem want hij is vaak pas tegen 18.30 thuis dan de kinderen naar bed en dan vaak nog stofzuigen en dweilen ( moet bij ons iedere dag i.v.m allergieën en astma)
Maar heb ook een schat van vriend en vriendin die regelmatig komen helpen als het ff kan.
Morgenochtend komt zij ook weer ( om 7.15 al!! ) en dan komt ze de hele dag helpen met schoonmaken en dingen opruimen en uitzoeken
Niet dat het een bende is hier hoor

maar de nesteldrang begint en dan wil je ineens je dressoir enz opruimen en kasten leeghalen en schoonmaken

en ramen lappen
Ook krijg ik maar weinig uren kraamzorg ( 1 hoeraatje voor de nieuwe zorgverzekeraars

)
Ik krijg maar van 8.00 s'morgens tot 13.00 s'middags kraamzorg
Dus ook hiervoor moet je dan zelf hulp bij zien te zoeken.
Ik mag nl de 1e 4 dagen niet van mijn bed af ( en dat is lastig dan met een baby en 2 grotere kinderen)
Maar mijn vriendin en schoonmoeder boden meteen aan om te komen helpen, mijn vriendin komt dan de dagen dat ze niet hoeft te werken en mijn schoonmoeder de dagen dat mijn vriendin moet werken
Na die kraamweek heeft mijn man 2 weken vakantie opgenomen, dus dat is allemaal erg fijn
Maar goed nu eerst die laatste weken afwachten, ik hoop dat het allemaal voorspoedig mag gaan en we weer een gezond kindje uit Zijn Handen mogen ontvangen....