Vorige week zondag haalde onze dominee de volgende tekst aan: "Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde."
Kun je, met het oog op deze tekst, nog naar de kroeg gaan? Volgens mij niet!!!
Moderator: Moderafo's
Yael schreef:dan kun je ook niet meer gaan shoppen in de stad.. :roll:
Afat82 schreef:Vorige week zondag haalde onze dominee de volgende tekst aan: "Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde."
Kun je, met het oog op deze tekst, nog naar de kroeg gaan? Volgens mij niet!!!
Afat82 schreef:Yael schreef:dan kun je ook niet meer gaan shoppen in de stad..
Ligt er aan met welk doel je gaat shoppen. Ga jij shoppen om zoveel mogelijk leuke dingen voor jezelf te kopen, voor eigen vermaak, en een paar honderd euro's op te maken, of ga je shoppen om noodzakelijke dingen te halen? Ik bedoel, je zult toch kleren aanmoeten, dus ontkom je niet aan winkelen.
Maar goed, die tekst komt recht uit de bijbel, heb ik ook niet zelf bedacht. Ik vind het overigens wel een hele mooie tekst om naast mijn eigen leven te leggen, en een hoop dingen eens wat kritischer te bezien.
Net zo slecht als uit eigen vermaak naar de kroeg gaan.Is winkelen voor eigen vermaak slecht dan?? vind ik ver gezocht..
Aragorn schreef:Raido schreef:Net zo slecht als uit eigen vermaak naar de kroeg gaan.Is winkelen voor eigen vermaak slecht dan?? vind ik ver gezocht..
Niet slecht dus.
Afat82 schreef:Aragorn schreef:Raido schreef:Net zo slecht als uit eigen vermaak naar de kroeg gaan.Is winkelen voor eigen vermaak slecht dan?? vind ik ver gezocht..
Niet slecht dus.
Wel slecht dus.
Ga jij uit het geloof naar de kroeg??? Of....als je heel eerlijk bent....toch wel een beetje om jezelf?
Aragorn schreef:Afat82 schreef:Aragorn schreef:Raido schreef:Net zo slecht als uit eigen vermaak naar de kroeg gaan.Is winkelen voor eigen vermaak slecht dan?? vind ik ver gezocht..
Niet slecht dus.
Wel slecht dus.
Ga jij uit het geloof naar de kroeg??? Of....als je heel eerlijk bent....toch wel een beetje om jezelf?
Natuurlijk ga ik om mezelf naar de kroeg, waarom anders?
Maar wat bedoel je nu precies met 'uit het geloof'?
Aragorn schreef:En hoe pas jij dat toe in het dagelijks leven? Dus bijvoorbeeld bij het gaan naar feestjes, het bedrijven der liefde, uw stoelgang dan wel het repareren van uw pc?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten