Lichtzwaard schreef:Marnix schreef:Lichtzwaard schreef:Hen die op de adem van het jaar leven dus Kerkelijke jaar hebben weet van de oneindige Rijkdom van Zijn Woord en Heilige Sacramenten .
Waar de Heilige Liturgie in alle volheid en glorie wordt gevierd komen Hemel en aarde samen en mogen we Zijn Heerlijke tegenwoordigheid ervaren met heel ons wezen .
Elke dag naar de Kerk is een goede en zegenrijke zaak en op Zondag de viering van de Glorie en Opstanding van Jezus Christus de Heilige Verlosser dan kannhet niet anders dan dat de Liturgie in alle Luister wordt gevierd.
Wat is de Heilige Liturgie?

Is dat orde van dienst A of B?

Ik heb daar nog nooit van gehoord. Daarom ben ik erg benieuwd hoe die er uit ziet!
Zou zeggen Marnix,duik is in de boeken kom je een hoop te weten,aan jou zou het besteed kunnen zijn.
Liturgie is nimmer heilig. Er kan een goede vorm voor een kerkdienst gevonden worden die ieder aanspreekt en waarin de aanwezigen zich het best voelen aangesproken door God en het Evangelie.
Elke zondag wordt in feite Pasen gevierd ja. Maar om nou iedere dag naar de kerk te gaan (en waarom "kerk" met een hoofdletter?) is niet direct nodig, wanneer je elke dag een tijd besteedt aan Bijbellezen en gebed.
Als ik je reacties zo lees, dringt zic bij mij het beeld op van een RK-gelovige (niks mis mee op zich) die de wijze van liturgie vieren binnen de RK als 'zaligmakend' ziet.
In de protestantse kerken is de liturgie over het algemeen wat soberder (soms té sober, naar mijn gevoel), maar het gaat niet om van alles eromheen, het gaat uiteindelijk om God...