Televisie en Internet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 nov 2004 21:35

pugna schreef:
Duckie schreef:Er is overal verleiding. Het hele leven bestaat uit verleiding en beproeving. Het is onzin om dan hier zo'n ophef over te maken. Je moet er zelf sterk in staan! Anders kun je de andere verleidingen die op je pad komen ook niet aan. Ik denk dat als de synode/kerk je de wet gaat voorschrijven, je er uiteindelijk zwakker en minder goed voorbereid op de wereld van wordt.

Schreef Christus zelf niet voor dat als jouw oog jou tot zonde verleid, jij dat oog moest uit rukken en wegwerpen (Mattheus 18:9 en Markus 9:47).
Het is vast Zijn bedoeling dat wij zwakker en minder goed voorbereid worden. :P

Kortom, de oplossing: Open internet en in plaats van een filter je ogen uitrukken ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

joepie

Berichtdoor joepie » 30 nov 2004 22:23

Tja , het is waarschijnlijk wel een stukje software, maar de helpdesk moet dus op zondag bemand worden. Mijn dochter had gesolliciteerd bij filternet en toen zou ze op zondag moeten werken. Dat is voor haar een reden geweest om het niet te doen.

caprice

Berichtdoor caprice » 30 nov 2004 22:47

Marnix schreef:
pugna schreef:
Duckie schreef:Er is overal verleiding. Het hele leven bestaat uit verleiding en beproeving. Het is onzin om dan hier zo'n ophef over te maken. Je moet er zelf sterk in staan! Anders kun je de andere verleidingen die op je pad komen ook niet aan. Ik denk dat als de synode/kerk je de wet gaat voorschrijven, je er uiteindelijk zwakker en minder goed voorbereid op de wereld van wordt.

Schreef Christus zelf niet voor dat als jouw oog jou tot zonde verleid, jij dat oog moest uit rukken en wegwerpen (Mattheus 18:9 en Markus 9:47).

Kortom, de oplossing: Open internet en in plaats van een filter je ogen uitrukken ;)

Waarom promoot je open internet zo erg en lijk je een hekel te hebben aan gefilterd internet?

Hobbyist
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hobbyist » 30 nov 2004 22:54

joepie schreef:Tja , het is waarschijnlijk wel een stukje software, maar de helpdesk moet dus op zondag bemand worden. Mijn dochter had gesolliciteerd bij filternet en toen zou ze op zondag moeten werken. Dat is voor haar een reden geweest om het niet te doen.

Daarom ben ik ook klant bij Solcon, en niet bij filternet. Daar is de helpdesk nl gesloten op zondag :P

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 30 nov 2004 23:26

Hobbyist schreef:
joepie schreef:Tja , het is waarschijnlijk wel een stukje software, maar de helpdesk moet dus op zondag bemand worden. Mijn dochter had gesolliciteerd bij filternet en toen zou ze op zondag moeten werken. Dat is voor haar een reden geweest om het niet te doen.

Daarom ben ik ook klant bij Solcon, en niet bij filternet. Daar is de helpdesk nl gesloten op zondag :P

De helpdesk van filternet is ook gesloten op zondag. De helpdesken van Filternet en solcon en kliksafe worden door dezelfde (solcon)medewerkers bemand.
zie deze link

DoIoRoK
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DoIoRoK » 30 nov 2004 23:33

We moeten niet zo zeuren over open of geen open internet. Je moet gewoon zelf beslissen of je het nodig hebt of niet. Dat kan een ander niet voor je bepalen. En je kunt er al helemaal niet op beoordeel worden. Zoals hier wel eens gebeurd.

DoIoRoK

joepie

Berichtdoor joepie » 01 dec 2004 07:27

Memmem schreef:
Hobbyist schreef:

De helpdesk van filternet is ook gesloten op zondag. De helpdesken van Filternet en solcon en kliksafe worden door dezelfde (solcon)medewerkers bemand.
zie deze link

Ja dat zal, maar toch moet er gewerkt voor worden op zondag.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 01 dec 2004 10:38

joepie schreef:

Als het noodzaak is wel ja

Sinds wij hier thuis geen kabel-tv meer hebben kijk ik amper televisie! En ik mis het geeneens! Uit verveling ging ik tv kijken, ook naar mtv etc etc... Nu pak ik gewoon een tijdschrift, of een lekker goed boek! En ik zie een hoop minder rottigheid 8)

Internet is toch wel anders, we hebben hier geen filter op het internet en rottigheid kan zo binnen gehaald worden. Maar op de computer moet je toch een internet adres intypen, dan bezoek je zo'n site wel heel bewust vind ik.
Dus, dat.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 01 dec 2004 12:14

Me dunkt, we moeten mekaar wat meer vrij laten. De één wil wel TV, de ander niet, weer een ander gefilterd TV... ehm nou ja zoiets dus.

Hetzelfde geldt voor internet. De één kan de verleidingen niet weerstaan en doet beter om gefilterd internet te nemen. Inderdaad de tekst over het uitrukken van je oog.

Voel je dat je internet gedrag tussen Goden jou in staat, doe het dan weg. Zelfde geldt voor TV en heel veel andere dingen. Als er iets is dat tussen God en jou, doe het dan weg! Als dat dan toevallig je oog is, tja, vraag dan iemand het er uit te halen :wink:

Iedereen ervaart dit dus anders. De één ervaart internet als een obstakel tussen God en zichzelf. De ander voelt dat niet. Dus: laten we voor onszelf spreken en niet voor een ander.

Dus: ik heb open internet en geen TV.
En ADSL natuurlijk, anders kan ik geen TV op internet kijken :mrgreen: :mrgreen:

caprice

Berichtdoor caprice » 10 dec 2004 23:40

joepie schreef:
Memmem schreef:
Hobbyist schreef:

zie deze link

Dan moeten ze een telefonist in Canada zetten, en ook nog één in Azië. Dan hoeft er niemand op zondag te werken, en is er toch altijd service. Zo deed Baan het ook. :mrgreen:

André

Berichtdoor André » 10 dec 2004 23:45

caprice schreef:
joepie schreef:
Memmem schreef:
Hobbyist schreef:

zie deze link

Dan moeten ze een telefonist in Canada zetten, en ook nog één in Azië. Dan hoeft er niemand op zondag te werken, en is er toch altijd service. Zo deed Baan het ook. :mrgreen:

Ach ja, zit even te zoeken naar woorden, ooja hyprocriet is het!

caprice

Berichtdoor caprice » 10 dec 2004 23:47

Andre schreef:
caprice schreef:
joepie schreef:
Memmem schreef:
Hobbyist schreef:

zie deze link

Ach ja, zit even te zoeken naar woorden, ooja hyprocriet is het!

Precies, en niets anders dan dat. :|

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 dec 2004 12:49

caprice schreef:
Marnix schreef:
pugna schreef:

Waarom promoot je open internet zo erg en lijk je een hekel te hebben aan gefilterd internet?

Het was een grapje, geen promotie van open internet.... maar ik hoor van filternet dat er ook wel dingen worden geblokkeerd die helemaal niet geblokkeerd zouden moeten zijn.... Forumdiscussies waar het bijvoorbeeld of sex gaat.... En Whatpulse werkt er niet :).... ik ben niet tegen filternet, begrijp me niet verkeerd... ik zou het zelf alleen niet snel nemen.... Omdat het zo zijn nadelen heeft.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 20 dec 2004 14:53

De Ger.Gem. van Beekbergen heeft al aangekondigd dat ze leden met open internet inderdaad onder de tucht gaan stellen, zo van: Jullie mensen zijn allemaal wel zo slecht, zonder onze toezicht maken jullie er helemaal niets van.

Lijken me niet bepaald maatregelen waardoor je je mensen in de kerk houdt...
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 20 dec 2004 14:57

Dat gaat echt verschrikkelijk ver!

Terug naar “Archief”