Andre schreef:caprice schreef:Het is gewoon verschrikkelijk hoe Gods Heilig Woord verdraaid wordt. Een halve waarheid is een hele leugen.
Dit is niet meer rationeel maar komt uit je gevoel?
Ik wil niet zeggen dat gevoel geen rol speelt (De NBV is totaal ook niet mijn stijl, maar nu even los daarvan), maar als ik die reclame zie waarin de Bijbel eenzijdig geciteerd wordt...
Misschien hebben enigen van jullie die ook wel gezien. Twee teksten worden er geciteerd. Eén ervan ben ik even kwijt.
Prediker 11 vers 9, stond er bij een tekst. En (ik schrijf even de SV) dit stond erbij:
'Verblijd u, o jongeling! in uw jeugd, en laat uw hart zich vermaken in de dagen uwer jongelingschap, en wandel in de wegen uws harten, en in de aanschouwingen uwer ogen;'Dit is een vreselijke
misleiding, want het negende vers gaat nog verder, want zo vervolgt de wijze koning Salomo vers 9 en 10:
'9b ...maar weet, dat God, om al deze dingen, u zal doen komen voor het gericht.
10 Zo doe dan de toornigheid wijken van uw hart, en doe het kwade weg van uw vlees, want de jeugd, en de jonkheid is ijdelheid'.
Waarom zal God al deze dingen doen komen voor het gericht? Dat kan alleen maar omdat het zonde is. Iets wat de goedkeuring van God heeft komt toch niet voor het gericht? Zoals op die reclameposter de tekst werd geciteerd lijkt het vermaken in de jongelingschap en het wandelen in de wegen des harten een aanmoediging om het eigen hart na te lopen.
Dit is dan zomaar een voorbeeldje, maar er zijn er meer te noemen.
NBV schreef:Prediker 12 vers 9a: Geniet dus, beste vriend, van je jonge jaren, haal je hart op aan de dagen van je jeugd. Volg de wegen die je hart wil gaan, gun je ogen wat ze wensen.
Sorry. Ik wordt gewoon misselijk als ik dit lees. Dit is geen Bijbel meer.
Andre schreef:De duivel kan ook komen als een engel des lichts!
Serieuse vraag: Wat moet/kan ik me hier bij voorstellen?
Eenvoudig gezegd: Dat het werk van de duivel voor Gods werk gehouden wordt.
De duivel wil alles en iedereen in de verwoesting meeslepen. Het maakt hem niet uit op welke manier. Zelfs het aantasten van Gods Woord gebruikt hij als middel om zijn doel te bereiken, en er zijn vele mensen die hij daarmee verleidt.