Er is een groot gevaar van de valse lijdelijkheid en de gemakkelijkheid onder de meest ernstige prediking van het Woord.
Heel mooi verwoord

Ik ga er niets aan toevoegen.
Moderator: Moderafo's
Er is een groot gevaar van de valse lijdelijkheid en de gemakkelijkheid onder de meest ernstige prediking van het Woord.
ahuibers schreef:dat niet direct, je hebt de plicht om te bidden voor bekering,
De wedergeboorte wordt in ons niet teweeggebracht door middel van uiterlijk prediking alleen, noch door aanrading, of zulke manier van werking. Er is een groot gevaar van de valse lijdelijkheid en de gemakkelijkheid onder de meest ernstige prediking van het Woord. Ook is er het gevaar dat de mens moet en kan kiezen voor de Heere Jezus. En als hij dat gedaan heeft, dan is hij gered en behouden.
Het Woord zegt dat God verkiest en doet naderen en dat Hij gewillig is voor onwillige zondaren. Door het offer van Christus kan genade verworven worden, niet door de mate van uw schuldontdekking. Niets is afhankelijk van jezelf, maar je moet als een verloren zondaar op grond van het Evangelie van vrije genade, tot een volkomen Borg en Zaligmaker uitgaan.
De wedergeboorte is een geheel bovennatuurlijke en zeer krachtige werking van de Heilige Geest. Wanneer genade in het hart van de zondaar komt, dan is er een bovennatuurlijke kracht, die de zondaar uit de diepte trekt, dwars door al zijn weerstanden.
dus je begint niet zelf maar God begint!
Aragorn schreef:Maar als je gaat bidden is God daarvoor al begonnen natuurlijk. Door jouw interesse voor het geloof op te wekken bijvoorbeeld.
Enneh, ahuibers jij zit toch ook in de ggn?
Het Weermannetje schreef:Nee, dat de genade alleen voor de uitverkorenen is.
Bookman schreef:Enneh, ahuibers jij zit toch ook in de ggn?
Dat zou me echt verbazen. Dan denk ik dat hem nog veel kritiek te wachten staat, want hij praat als een Gergemmer. En niet als een Gergemmer van de betuwe.............jaja ook daar is nog groot verschil in.
Wat is het verschil tussen de betuwse gergem en de gewone gergem dan?
japijo schreef:Aragorn schreef:Maar als je gaat bidden is God daarvoor al begonnen natuurlijk. Door jouw interesse voor het geloof op te wekken bijvoorbeeld.
Goed, maar dan moet je het nog wel zelf doen. en uiteindelijk moet je de aanbieding wel zelf aannemen.
Als ahuibers van de ggn (gereformeerde gemeente in nederland neem ik aan) is lijkt het mij dat het verschil tussen zijn visie en de visie van de gergem niet zo groot is. wat dat betreft kunnen die best een worden.
Ook is er het gevaar dat de mens moet en kan kiezen voor de Heere Jezus. En als hij dat gedaan heeft, dan is hij gered en behouden.
Bookman schreef:Wat is het verschil tussen de betuwse gergem en de gewone gergem dan?
Liggen veel dichter bij de GGN. Om een voorbeeld te geven. Ergens op de veluwe is een predikant die zijn eigen gemeente waarschuwt vanaf de kansel voor zijn medebroeder Ds. C. Harinck
Op een andere plaats daar in de buurt, zijn onlangs op een zendingsmarkt de prekenbandjes van Ds. C. Harinck weggehaald door de plaatselijke predikant. Die mochten daar niet verkocht worden. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Op de laatste GS in Utrecht is een van de Gelderse broeders hevig uitgevaren tegen één van de andere predikanten om hem ernstig te waarschuwen dat er helemaal geen aanbod van genade is. Dat bedoel ik dus.
Bookman schreef:Wat is het verschil tussen de betuwse gergem en de gewone gergem dan?
Liggen veel dichter bij de GGN. Om een voorbeeld te geven. Ergens op de veluwe is een predikant die zijn eigen gemeente waarschuwt vanaf de kansel voor zijn medebroeder Ds. C. Harinck
Op een andere plaats daar in de buurt, zijn onlangs op een zendingsmarkt de prekenbandjes van Ds. C. Harinck weggehaald door de plaatselijke predikant. Die mochten daar niet verkocht worden. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Op de laatste GS in Utrecht is een van de Gelderse broeders hevig uitgevaren tegen één van de andere predikanten om hem ernstig te waarschuwen dat er helemaal geen aanbod van genade is. Dat bedoel ik dus.
Aragorn schreef:Die dominee op de veluwe was zeker Hochem..?![]()
En als je bandjes van andere dominees van de zendingsmarkt haalt ben je natuurlijk gewoon ziek in je hoofd.
De veluwe is NIET de betuwe.. (Het zal vanuit de zeeuwse klei misschien hetzelfde lijken, maar NOT!)
Die dominee op de veluwe was zeker Hochem..?
En als je bandjes van andere dominees van de zendingsmarkt haalt ben je natuurlijk gewoon ziek in je hoofd. Ook als verkoper vind ik je maar een beetje een zombie als je je dat laat gebeuren eigenlijk..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten