Riska schreef:Het maakt mij misselijk...
ga dan ook eens in een normale stoel zitten !
Moderator: Moderafo's
Boaz schreef:Ik ben juist niet het type 'scholier' dat het boek niet wil lezen; ik ben juist het type scholier dat een zinnige redenatie zoekt en geen geleuter over hoe iets voelt of wat iemand persoonlijk denkt. Vind ik echt volslagen oninteressant. Noch de privé openbaringen waarin iemand voelt dat God hem duidelijk maakt dat iets toch echt wel kan, al leert de Bijbel er iets anders over. God heeft de Bijbel gegeven als bron, die moeten we onderzoeken en niet spitten in onze gevoelens, want die kunnen ons misleiden.
Bedankt voor je geschreven stuk, zal het zorgvuldig doorlezen.
JeeWee schreef:
Het punt is kennelijk dat homo's maar gewoon 'normaal' moeten worden en als ze geen hetero worden, bidden ze niet hard genoeg.
Ik denk dat homo's maar tegen God moeten gaan vertellen dat God het helemaal fout heeft gedaan met hen.
Wim2600 schreef:Twee links naar staalharde leugens en progaganda. Okee, genoteerd. En het punt dat je hiermee wil maken is...?
boer schreef:Zeg je dat ook over iemands gierige aard, b.v.
Ook een karaktereigenschap, waar je niets aan kunt doen, toch?
marcel081276 schreef:staalharde leugens.. natuurlijk..
mijn punt is dat homoseksualiteit zonde is en God haat zonde (zijn niet mijn woorden maar staan in de bijbel)
en zoals je in de 2 links kan lezen ervaren de desbetreffende personen dit ook.
ik heb eigenlijk niet eens meer zin om te reageren..
ik had een stille hoop dat refoweb nog een site was waar bijbelgetrouwe christenen op zaten, nou dat aantal is flink verminderd sinds de jaren geleden dat ik hier kwam, en dat vind ik echt ERG!!
we willen nog best geloven maar alleen zoals het ons uitkomt, de bijbel moet zich maar aanpassen aan ons..
ik kan alleen nog zeggen dat ik jaren geleden een man gekend heb uit een gemeente in den haag, hij was ook homo en zat daar erg mee en wilde dit niet want hij nam Gods woord heel serieus, uiteindelijk heeft God zijn gebed verhoord! je kan het geloven of niet maar het is de waarheid!!
ik ga niet meer reageren maar bid en hoop dat er velen zullen zijn die Gods woord weer serieus gaan nemen, ik zeg niet dat ik er al ben maar ik smeek God elke dag dat Hij mij meer en meer op Zijn pad zet!
JeeWee schreef:We houden ons aan geen van de geboden.
Wim2600 schreef:Twee links naar staalharde leugens en progaganda. Okee, genoteerd. En het punt dat je hiermee wil maken is...?
maaarten schreef:En daar wordt ik nou misselijk van. Heb je het wel gelezen? Vooral die tweede link, waar iemand heel uitgebreid zijn bekering beschrijft. God bekeert een zondaar; een verloren zoon wordt teruggevonden, de scharen engelen in de Hemel verheugen zich, maar jij wordt misselijk!
Hoe kun je bekering en verlossing nu misselijkmakend vinden, terwijl je van jezelf belijdt een Christen te zijn?
Riska schreef:Er zijn twee mogelijkheden: óf iemand heeft alleen gedacht dat hij homo was en dan is het een zegen dat hij tot andere gedachten is gekomen, óf er is op hem ingepraat zodat hij niet anders kan dan zeggen dat hij geen homo is, omdat hij er niet tegenin durft te gaan (zoals zovelen niet voor hun geaardheid durven uitkomen).
Het heeft niets met zonde te maken. Een geaardheid is iets waar je niets aan kunt doen - niet meer dan aanvaarden dat je bent zoals je bent.
Ik ben blij als iemand oprecht zich tot God bekeert.
boer schreef:Niemand denkt dat hij homo is.
Niemand kan zich een geaardheid laten aanpraten.
beide mogelijkheden zijn absolute onzin.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten