Feike ter Velde en homo lessen.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

boer
Majoor
Majoor

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor boer » 04 mar 2013 18:18

Riska schreef:Het maakt mij misselijk...

ga dan ook eens in een normale stoel zitten !

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 04 mar 2013 18:19

Boaz schreef:Ik ben juist niet het type 'scholier' dat het boek niet wil lezen; ik ben juist het type scholier dat een zinnige redenatie zoekt en geen geleuter over hoe iets voelt of wat iemand persoonlijk denkt. Vind ik echt volslagen oninteressant. Noch de privé openbaringen waarin iemand voelt dat God hem duidelijk maakt dat iets toch echt wel kan, al leert de Bijbel er iets anders over. God heeft de Bijbel gegeven als bron, die moeten we onderzoeken en niet spitten in onze gevoelens, want die kunnen ons misleiden.

Bedankt voor je geschreven stuk, zal het zorgvuldig doorlezen.

Ik ben toch wel benieuwd hoe iemand tot geloof komt zonder:
-> het persoonlijk gevoel
-> zelf denken
-> prive openbaringen

Overigens vind ik dat het blind volgen van 1 boek, het uitschaken daarbij van eigen denken, gevoelens voor en van anderen en openbaringen buiten de tekst om helemaal geen pluspunt. Het grappige is ook wel dat er juist in de bijbel min of meer voor wordt gewaarschuwd. Ik bedoel de schriftgeleerden waren zo druk bezig om Jezus de les te lezen vanuit de schrift, dat ze niet doorhadden dat Gods openbaring voor hun neus stond.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 04 mar 2013 18:26

JeeWee schreef:
Het punt is kennelijk dat homo's maar gewoon 'normaal' moeten worden en als ze geen hetero worden, bidden ze niet hard genoeg.

Ik denk dat homo's maar tegen God moeten gaan vertellen dat God het helemaal fout heeft gedaan met hen.

Zeg je dat ook over iemands gierige aard, b.v.
Ook een karaktereigenschap, waar je niets aan kunt doen, toch?

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 04 mar 2013 18:59

Wim2600 schreef:Twee links naar staalharde leugens en progaganda. Okee, genoteerd. En het punt dat je hiermee wil maken is...?

staalharde leugens.. natuurlijk..

mijn punt is dat homoseksualiteit zonde is en God haat zonde (zijn niet mijn woorden maar staan in de bijbel)
en zoals je in de 2 links kan lezen ervaren de desbetreffende personen dit ook.

ik heb eigenlijk niet eens meer zin om te reageren..
ik had een stille hoop dat refoweb nog een site was waar bijbelgetrouwe christenen op zaten, nou dat aantal is flink verminderd sinds de jaren geleden dat ik hier kwam, en dat vind ik echt ERG!!
we willen nog best geloven maar alleen zoals het ons uitkomt, de bijbel moet zich maar aanpassen aan ons..
ik kan alleen nog zeggen dat ik jaren geleden een man gekend heb uit een gemeente in den haag, hij was ook homo en zat daar erg mee en wilde dit niet want hij nam Gods woord heel serieus, uiteindelijk heeft God zijn gebed verhoord! je kan het geloven of niet maar het is de waarheid!!

ik ga niet meer reageren maar bid en hoop dat er velen zullen zijn die Gods woord weer serieus gaan nemen, ik zeg niet dat ik er al ben maar ik smeek God elke dag dat Hij mij meer en meer op Zijn pad zet!
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 mar 2013 19:56

boer schreef:Zeg je dat ook over iemands gierige aard, b.v.
Ook een karaktereigenschap, waar je niets aan kunt doen, toch?

Stop maar met vergelijkingen. Ze gaan altijd mank.
Iemand die gierig is, schaadt zijn naaste. Dat geldt voor al die andere zaken.
Maar iemand die in liefde en trouw met zijn partner samen is, schaadt die naaste niet...
Hoe zou de liefde de ander kunnen schaden?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 04 mar 2013 20:05

Iemand die zich niet houdt aan de eerste 4 geboden, schaadt daarmee ook zijn naaste niet.
Jij doet precies wat de hoofdpersoon in die link van Marcel ook deed, voortdurend excuses verzinnen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 mar 2013 20:11

We houden ons aan geen van de geboden.
Maar je had het over karaktereigenschappen.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 04 mar 2013 20:24

marcel081276 schreef:staalharde leugens.. natuurlijk..

mijn punt is dat homoseksualiteit zonde is en God haat zonde (zijn niet mijn woorden maar staan in de bijbel)
en zoals je in de 2 links kan lezen ervaren de desbetreffende personen dit ook.

ik heb eigenlijk niet eens meer zin om te reageren..
ik had een stille hoop dat refoweb nog een site was waar bijbelgetrouwe christenen op zaten, nou dat aantal is flink verminderd sinds de jaren geleden dat ik hier kwam, en dat vind ik echt ERG!!
we willen nog best geloven maar alleen zoals het ons uitkomt, de bijbel moet zich maar aanpassen aan ons..
ik kan alleen nog zeggen dat ik jaren geleden een man gekend heb uit een gemeente in den haag, hij was ook homo en zat daar erg mee en wilde dit niet want hij nam Gods woord heel serieus, uiteindelijk heeft God zijn gebed verhoord! je kan het geloven of niet maar het is de waarheid!!

ik ga niet meer reageren maar bid en hoop dat er velen zullen zijn die Gods woord weer serieus gaan nemen, ik zeg niet dat ik er al ben maar ik smeek God elke dag dat Hij mij meer en meer op Zijn pad zet!

Tja, wat een beetje sociale en psychische druk al niet kan doen met een mens. Een gemeenschap die warmte preekt maar die warmte slechts voorwaardelijk aanbiedt: "laat je identiteit in de steek, doe en laat alles wat wij je in naam van God opdragen, en wij zullen je omhelzen als één van ons".

Sterke jongen als je die druk kunt weerstaan. Als je anders kiest dan ben je namelijk in de ogen van deze groep; geen bijbelgetrouwe christen, een zondaar, een slechte bidder naar wie god niet luistert, iemand die god niet serieus neemt. Tja daar sta je dan met je goede gedrag... dat wil je als nette christen natuurlijk niet.

Moet jij eens zien hoe snel dit soort mensen van hun 'kwaal' genezen. Helemaal 'vrijwillig', haleluja...

Het is pestgedrag van de bovenste plank. Terreur van de meerderheid die te beroerd is om gedegen onderzoek te doen en praktisch christendom te bedrijven.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 04 mar 2013 20:27

JeeWee schreef:We houden ons aan geen van de geboden.

Ja, zwelg maar weer in lijdelijkheid.
Wie zich niet van harte bekeert (wat natuurlijk ook al niet kan volgens de leer) zal ook geen Hulp krijgen .
Geef je eerst maar eens over, en dan zul je geen excuses meer willen verzinnen om aardse schatjes te verzamelen, ipv schatten in de hemel.
Een comfortabel leven is ons nooit beloofd, de gelovige geniet van alles wat hij mag lijden om wille van Hem, die nog veel meer geleden heeft om ons.
Hand 5;41

maaarten

Berichtdoor maaarten » 04 mar 2013 20:53

Wim2600 schreef:Twee links naar staalharde leugens en progaganda. Okee, genoteerd. En het punt dat je hiermee wil maken is...?

Op grond waarvan denk je te kunnen concluderen dat het leugens zijn?

Riska schreef:Het maakt mij misselijk...

En daar wordt ik nou misselijk van. Heb je het wel gelezen? Vooral die tweede link, waar iemand heel uitgebreid zijn bekering beschrijft. God bekeert een zondaar; een verloren zoon wordt teruggevonden, de scharen engelen in de Hemel verheugen zich, maar jij wordt misselijk!

Hoe kun je bekering en verlossing nu misselijkmakend vinden, terwijl je van jezelf belijdt een Christen te zijn? ](*,)

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 04 mar 2013 21:07

Tja dezelfde mensen die er niet misselijk van worden dat de rk hindoeisme en boeddhisme als een heilige en ware godsdienst zien en de koran als ook een heilig boek.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Riska

Berichtdoor Riska » 04 mar 2013 21:41

maaarten schreef:En daar wordt ik nou misselijk van. Heb je het wel gelezen? Vooral die tweede link, waar iemand heel uitgebreid zijn bekering beschrijft. God bekeert een zondaar; een verloren zoon wordt teruggevonden, de scharen engelen in de Hemel verheugen zich, maar jij wordt misselijk!

Hoe kun je bekering en verlossing nu misselijkmakend vinden, terwijl je van jezelf belijdt een Christen te zijn? ](*,)

Er zijn twee mogelijkheden: óf iemand heeft alleen gedacht dat hij homo was en dan is het een zegen dat hij tot andere gedachten is gekomen, óf er is op hem ingepraat zodat hij niet anders kan dan zeggen dat hij geen homo is, omdat hij er niet tegenin durft te gaan (zoals zovelen niet voor hun geaardheid durven uitkomen).
Het heeft niets met zonde te maken. Een geaardheid is iets waar je niets aan kunt doen - niet meer dan aanvaarden dat je bent zoals je bent.
Ik ben blij als iemand oprecht zich tot God bekeert.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 04 mar 2013 21:45

LOL, RK's en Homo's in een topic om te bashen. Nu nog even de homo tegen de RK aanhanger, en het christelijke feestje is weer compleet. Zelden zo moeten lachen om christelijke haarkloverij waar het "ik weet het beter" gehalte vanaf spat. Zullen we vanavond gewoon eens allemaal in stil gebed vragen om christelijke wijsheid en mededogen? Komen we wellicht een beetje verder mee, en kunnen we zowaar in het Licht van Zijn wijsheid en Liefde onze naaste als Zijn kind aanvaarden. Of er nu het labeltje Homo of RK aan hangt.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 04 mar 2013 21:48

Riska schreef:Er zijn twee mogelijkheden: óf iemand heeft alleen gedacht dat hij homo was en dan is het een zegen dat hij tot andere gedachten is gekomen, óf er is op hem ingepraat zodat hij niet anders kan dan zeggen dat hij geen homo is, omdat hij er niet tegenin durft te gaan (zoals zovelen niet voor hun geaardheid durven uitkomen).
Het heeft niets met zonde te maken. Een geaardheid is iets waar je niets aan kunt doen - niet meer dan aanvaarden dat je bent zoals je bent.
Ik ben blij als iemand oprecht zich tot God bekeert.

Niemand denkt dat hij homo is.
Niemand kan zich een geaardheid laten aanpraten.
beide mogelijkheden zijn absolute onzin.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 mar 2013 22:19

boer schreef:Niemand denkt dat hij homo is.
Niemand kan zich een geaardheid laten aanpraten.
beide mogelijkheden zijn absolute onzin.

Wat weet je alles toch weer zeker en wat weet je alles toch weer goed.
Kijk, dat je nu op het zuidelijk halfrond zit, wil nog niet zeggen dat je de hele wereld kent.

Ik ken van nabij meerdere mensen die een tijdlang geloofden dat ze homo waren. En er toch achter kwamen dat de hetero zijn. En andersom.
Als iemand met een echte refoachtergrond ken je vast de term 'tijdgelovige' wel.
Dat gaat voorbij. Net als bij iemand die een tijdlang denkt dat-ie homo of hetero is...

En neem van mij aan dat het heel goed mogelijk is om iemand voor een tijd aan te praten dat-ie homo of hetero is, terwijl hij/zij dat niet echt is.

Terug naar “Archief”