Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

blompje
Sergeant
Sergeant

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor blompje » 12 jun 2012 13:12

Nog een vraagje over draagdoeken e.d... Gempa bedankt voor de tip van de Tula! Heb gekeken op de site vind hem erg mooi! Nou zie ik ook de foto's van de mei tai, ziet er ook erg mooi en gezellig uit. Wat zijn de verschillen/voordelen??

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 jun 2012 12:50

Frederiek in de mei tai
Afbeelding

Jurian wilde het ook graag eens proberen, en het ging eigenlijk heel goed, alleen is bij hem het lijfje te kort, als ik ooit nog zoiets maak, dan met een langer lijfje, want bij Frederiek vind ik hem ook wat te kort

Afbeelding

En nog eentje van Frederiek :)

Afbeelding
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 13 jun 2012 12:53

ah, leuk! mooi gemaakt! =D>
inderdaad is het lijfje wel wat kort. heb jij het volgens de beschrijving van kiind.nl gedaan?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 jun 2012 12:56

KNap hoor missf! Ik doe het je niet na!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 jun 2012 13:36

MissF knap hoor ik heb daar echt geen geduld voor! En wat heeft Frederiek lekkere wangentjes...

Nina is helemaal in de ban van het lopen haha zo zette ze 2 dagen terug haar eerste stapje nu haalt ze al een aantal meter zonder te ''vallen''

Hoeveel cc drinken jullie kindjes per dag? Ik heb echt geen idee wat de max is.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 jun 2012 14:03

Thnx, het is heel simpel eigenlijk hoor, als je een beetje kan naaien lukt het best. En deze is van dictbij helemaal niet zo mooi, maar het was maar om eens te proberen.

Wat knap van Nina zeg!

Frederiek dronk tot voor kort heel weinig, soms maar 1 volle fles per dag. Nu krijgt ze geen opvolgmelk meer, maar 's morgens na de boterham een volle tuitbeker met warme halfvolle melk, tussen de middag een volle tuitbeker met (warme) diksap of warm water of weer melk. En 's middags soms nog wat thee, water of dioksap. Ik ben er wel achter dat ze het koud gewoon niet hoeft. En zittend vindt ze ook niet fijn, dus leg ik haar eerst op haar rug in de box en dan de beker in haar handen. Dat werkt prima.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 13 jun 2012 14:07

wat een mooie doek en foto jpc!!
missf mooi hoor die mei-tai en leuke kindjes heb jij, ik heb niet het idee dat ze erg opelkaar lijken

blompje schreef:Nog een vraagje over draagdoeken e.d... Gempa bedankt voor de tip van de Tula! Heb gekeken op de site vind hem erg mooi! Nou zie ik ook de foto's van de mei tai, ziet er ook erg mooi en gezellig uit. Wat zijn de verschillen/voordelen??

mei-tai is wat meer knoopwerk, dat moet je durven en soms op vieze plekken wat onhandig. je hebt die lange slierten. je kan hem wel nauwkeuriger afknopen, dat scheelt wel in draagcomfort.
een ssc is sneller makkelijker, maar het afstellen kan iets minder secuur,
maar betekend dat het slechter is, je moet kijken wat je zelf ziet zitten

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 13 jun 2012 14:23

Ooooh MissF, die haarkleur van F! Vooral op de bovenste foto =D>

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 jun 2012 15:21

@ missf Volgens mij lijkt jullie dochter op onze C. Zij wilde ook alleen maar warme dranken. Dat is wel overgegaan, maar zij kan nog klappertanden van een beker melk uit de koelkast. Wij warmen het nog regelmatig voor haar op.

En hoeveel ze drinken? Geen flauw idee. Ik geef ze sowieso bij de maaltijden een beker drinken en tussendoor ook een paar keer. Soms hebben ze dorst en vragen om meer drinken en soms laten ze het staan. Ik let er eigenlijk niet zo op.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 jun 2012 15:29

Nina drinkt echt veel als ik haar beker elke keer vul is hij best snel weer leeg (300cc) Aan een liter komt ze makkelijk ik wist eigenlijk niet of het kwaad kan... Ik drink zelf ook heel veel.
Nina moet juist niets van warm/lauw drinken hebben het liefst gewoon koud uit de koelkast :lol:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 jun 2012 18:37

Volgens mij zei de kinderarts laatst dat ze minimaal rond de 700/800 cc moeten drinken, dat was met 11 maanden, zal nu wel niet heel veel anders zijn. dan is een liter denk ik best oke ;-)

floris drinkt alleen maar water of thee. melk krijg ik er niet if nauwelijks in. yoghurt of kwark eet hij wel, maar 300ml melkproducten haalt hij lang niet elke dag ben ik bang...

hij is zo groot aan het worden ineens, pfff! vind het nu heel hard gaan! lopen,praten,van alles ontdekken.
wel erg leuk :-)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 jun 2012 22:17

hier ook warme drank kinderen, maar vind zelf koude melk ooke cht niet lekker, het licht als een blok op mijn maag. Drink daarom ook altijd lauw water ed! heeerlijk!! voel je ook niet liggen :)

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 14 jun 2012 06:37

Zo heb ik een tijdje zo'n hekel gehad aan koude dranken/voedsel dat ik de vla/yoghurt eerst even opwarmde :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 jun 2012 06:44

@ juffiejuf Hoe gaat het met M en het huilen? Ben je al met bijvoeding begonnen?

@ schipje Hoe is het met de pijnklachten van jullie dochter?

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 14 jun 2012 07:34

@ ajl; het gaat hier toppie! Nadat ik ben gestopt met de borstvoeding kregen wij een 'ander kind'. Of het daar echt aan lag weet je nooit 100% maar we denken dat het ook te maken had met de medicijnen (die ik allemaal slik) die hij binnen kreeg via de borstvoeding... Hij had altijd diaree en dat was ook ineens over. Een lekker pittig en ondeugend jochie istie nu :-) We zijn ook al ff met bijvoeden begonnen. Hij eet eigenlijk alles wat je hem geeft.

CB raadde ons het bijvoeden aan via de rapley methode. Wie doet dat van jullie ook??? Ik vind het maar een eng iets om je kindje complete stukken fruit te geven. Nu pureer ik alles nog...

Terug naar “Archief”