Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor kirdneh » 28 jun 2012 09:20

Voor diegene die niet met mij wil (durft) te disscussieren, reageer dan ook niet.
Je persoonlijke meningtjes voegen niks toe.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

rai
Mineur
Mineur

Berichtdoor rai » 28 jun 2012 20:15

Flavius schreef:Ik vind het zeer knap dat mensen hier nog met Kirdneh in discussie gaan, want ik heb het allang opgegeven. Sommige mensen zijn gewoonweg niet voor reden vatbaar. :(

Als het aangedragen bewijs nou aan alle kanten word ondersteunt door toeval en onwaarheden, dan snap ik wel waarom kirdneh niet voor reden vatbaar is. Zou ik ook niet zijn. Bijna alle mensen op dit forum zijn evolutionisten,(op een paar agnosten en anderen daargelaten) en kirdneh niet, de hele discussie is dan heel veel mensen tegen 1 (soms 2). Ik vind het knap dat hij iedereen te woord staat, en ook de moeite neemt om alle onwaarheden (ander zienswijze) met jullie te delen, en dingen te bekrachtigen en ontkrachtigen. Hij doet dat in eerste plaats om jullie's theorie te ontkrachten, en heel veel mensen willen niet zien dat wat ze aandragen vol met aanname's zijn wie niet te testen valt. En vervolgens geeft hij zijn bijbelse kennis weer.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 jun 2012 23:02

rai schreef:Als het aangedragen bewijs nou aan alle kanten word ondersteunt door toeval en onwaarheden, dan snap ik wel waarom kirdneh niet voor reden vatbaar is. Zou ik ook niet zijn. Bijna alle mensen op dit forum zijn evolutionisten,(op een paar agnosten en anderen daargelaten) en kirdneh niet, de hele discussie is dan heel veel mensen tegen 1 (soms 2). Ik vind het knap dat hij iedereen te woord staat,

Zelfs mede-christenen laten hem in de steek, dat zou je toch ook wat moeten zeggen, maar ja, sommige mensen hebben hun hoofd zover in hun eigen achterste dat zelfs dat wordt genegeerd. En zo knap is dat 'te woord staan' niet hoor, als het enige wat je doet met je vingers in je oren 'lalalalala, ik hoor niet wat je zegt, maar weet wel dat het onzin is!' roepen is.

en ook de moeite neemt om alle onwaarheden (ander zienswijze) met jullie te delen, en dingen te bekrachtigen en ontkrachtigen. Hij doet dat in eerste plaats om jullie's theorie te ontkrachten, en heel veel mensen willen niet zien dat wat ze aandragen vol met aanname's zijn wie niet te testen valt. En vervolgens geeft hij zijn bijbelse kennis weer.

Hahaha... zijn bijbels kennis. Doe toch even lekker normaal, kerel. Cicero of Faramir, om er eens enkelen te noemen, hebben Bijbelkennis. Onze grote vriend Kirdneh heeft vooral kennis van de videootjes van Hovind en kornuiten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 29 jun 2012 09:54

Gaan we het lekker gezellig over mij hebben of gaan we weer on topic?
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

rai
Mineur
Mineur

Berichtdoor rai » 30 jun 2012 14:27

Mortlach schreef:
Zelfs mede-christenen laten hem in de steek, dat zou je toch ook wat moeten zeggen, maar ja, sommige mensen hebben hun hoofd zover in hun eigen achterste dat zelfs dat wordt genegeerd. En zo knap is dat 'te woord staan' niet hoor, als het enige wat je doet met je vingers in je oren 'lalalalala, ik hoor niet wat je zegt, maar weet wel dat het onzin is!' roepen is.

Als je goed gelezen had, dan had je ook kunnen reageren op het feit dat die voorbeeldjes wie men voorhoud, zeer ongeloofwaardig overkomen. Dan zou ik ook lallalalala gaan zingen met mijn oortjes dicht, als dat voor mijn neus word gehouden.

Mortlach schreef:Hahaha... zijn bijbels kennis.

let op het woordje 'Zijn".
Kun je tegen mij wel vertellen dat ik normaal moet doen, dat terwijl je zelf niet goed leest.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 30 jun 2012 20:49

Mortlach schreef:Zelfs mede-christenen laten hem in de steek, dat zou je toch ook wat moeten zeggen, maar ja, sommige mensen hebben hun hoofd zover in hun eigen achterste dat zelfs dat wordt genegeerd. En zo knap is dat 'te woord staan' niet hoor, als het enige wat je doet met je vingers in je oren 'lalalalala, ik hoor niet wat je zegt, maar weet wel dat het onzin is!' roepen is.

Er zijn wel meer mede christenen die niet alleen kirdneh de rug toedraaien maar ook de Schrift. Dus je opmerking is nietszeggend.

Mortlach schreef:Hahaha... zijn bijbels kennis. Doe toch even lekker normaal, kerel. Cicero of Faramir, om er eens enkelen te noemen, hebben Bijbelkennis. Onze grote vriend Kirdneh heeft vooral kennis van de videootjes van Hovind en kornuiten.

Bedoel je diezelfde Cicero die zich wijzer acht dan de Schrift? Cicero en Faramir hebben een visie die in jouw straatje past, dan is het ineens 'kennis'. Wie bepaalt wat Bijbelkennis is beste Mortlach, jij toch zeker niet.
Laatst gewijzigd door JHM op 30 jun 2012 21:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 30 jun 2012 20:55

kirdneh schreef:Gaan we het lekker gezellig over mij hebben of gaan we weer on topic?

Lijkt me een goed idee, de vrouw is immers voortgekomen uit de man en niet uit een aap.

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 30 jun 2012 21:25

Als je denkt dat de mens uit een aap is geboren dan heb je natuurlijk niets van de evolutietheorie begrepen. :lol:
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 jun 2012 23:06

Flavius schreef:Als je denkt dat de mens uit een aap is geboren dan heb je natuurlijk niets van de evolutietheorie begrepen. :lol:

O, ik heb er geen enkele moeite mee hoor. De mens (homo sapiens) is gewoon een onderverdeling van de mensapen. De mens is niet voortgekomen uit een aap, we zijn nog steeds apen. Hele bijzondere apen, dat zeker, maar toch.

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 30 jun 2012 23:11

Ik hoop dat je het meent en echt on topic wilt gaan. Kun jij me uitleggen waarom ik als man tepels heb en er ook nog relatief lange zwarte haren omheen groeien?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 30 jun 2012 23:12

Flavius schreef:Als je denkt dat de mens uit een aap is geboren dan heb je natuurlijk niets van de evolutietheorie begrepen. :lol:

Jij zegt het.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 30 jun 2012 23:29

scheermes schreef:Ik hoop dat je het meent en echt on topic wilt gaan. Kun jij me uitleggen waarom ik als man tepels heb en er ook nog relatief lange zwarte haren omheen groeien?

Je stelt je vraag aan de verkeerde persoon, ik ben toch immers de Schepper niet. Vraagt het aardewerk soms aan de pottenbakker: ‘Waarom hebt u me gemaakt zoals ik eruitzie?’

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jul 2012 01:25

JHM schreef:Je stelt je vraag aan de verkeerde persoon, ik ben toch immers de Schepper niet. Vraagt het aardewerk soms aan de pottenbakker: ‘Waarom hebt u me gemaakt zoals ik eruitzie?’

Beetje flauw natuurlijk aangezien die Schepper niet geneigd is antwoord te geven op vragen.

Wel als duidelijk blijkt dat het aardewerk een stuk verstandiger is als het om ontwerpen gaat. Je wilt niet weten welke malle ontwerpen er allemaal in een mensenlijf te vinden zijn (die ook nog eens terugkomen in alle zoogdierontwerpen, de enorme omweg die de zaadleiders bij mannetjeszoogdieren maken, bijvoorbeeld), die met evolutietheorie prima te verklaren zijn, maar waarvan de religieuze verklaring in raadselen spreekt: God's wegen zijn ondoorgrondelijk; wacht maar, straks blijkt dit toch het handigst; vraagt het aardewerk aan de pottenbakker...; etc, etc.

Ik zou niet eens zozeer moeite hebben met een schepper, maar wel met de uitspraak dat die schepping 'perfect' zou zijn. Dat is ze overduidelijk niet, als je naar de menselijke anatomie kijkt.

Zomaar eens een vraagje: waarom hikt de mens zo nu en dan? Welke ontwerpkeuze zit daarachter? Of is het de zondeval?

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 01 jul 2012 08:20

Mortlach schreef:Ik zou niet eens zozeer moeite hebben met een schepper, maar wel met de uitspraak dat die schepping 'perfect' zou zijn. Dat is ze overduidelijk niet, als je naar de menselijke anatomie kijkt.

We bezitten geen volmaakt lichaam, van het volmaakte lichaam waarvan de vlees onsterfelijk was zou ik niet kunnen zeggen hoe dat er uit zag.

Mortlach schreef:Zomaar eens een vraagje: waarom hikt de mens zo nu en dan? Welke ontwerpkeuze zit daarachter? Of is het de zondeval?

Ik sluit zeker niet uit dat dat de zondeval is, voor jou waarschijnlijk geen antwoord naar voldoening maar daarvoor liggen onze visies te ver uit een. Sommige christenen doen de zondeval af als een symbolisch verhaal, maar als de mens niet in de zonde vervallen is wat zou Christus dan te herstellen hebben gehad.

Ik realiseer me wel dat we behoorlijk offtopic raken, dus laten we weer on ontopic gaan.

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 01 jul 2012 10:03

Mortlach schreef:O, ik heb er geen enkele moeite mee hoor. De mens (homo sapiens) is gewoon een onderverdeling van de mensapen. De mens is niet voortgekomen uit een aap, we zijn nog steeds apen. Hele bijzondere apen, dat zeker, maar toch.
Daar zit dus de nuance, want het is een proces van een zeer lange tijd waarbij men evolueert en niet zoals er gesuggereerd wordt dat er plots een mens uit een aap is geboren...
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Terug naar “Archief”