Koeitje: misschien lastig maar je moet nu vooral 'bij de dag' leven en niet moeilijk denken over hoe het straks moet. het gaat 'vanzelf', ook al lijkt het nu nog lastig te zijn om een ritme te vinden.
Ik let ook niet op de tijd, maak hem ook niet wakker als het lang duurt, ga alleen wel kijken of het allemaal nog goed gaat

Iedereen doet het weer op zn eigen manier, dus jij zult een weg vinden die bij jou past en dat gaat eigenlijk vanzelf, ook al duurt het soms een paar maanden. Ik denk dat je over een maand of 2 denkt: heb ik me daar nu zo druk over gemaakt?
Als je ergens heen gaat vind niemand het raar als je moet voeden of verschonen, weet niet of je er moeite mee hebt om te voeden waar anderen bij zijn? Ik zelf voed overal waar nodig is, zelfs in een winkel als de kleine echt ontroostbaar is

maar dat is ook een 'drempel' waar je overheen moet en als je dat niet wilt, gewoon ook niet doen!
En bedenk: het is ook heftig, niet alleen voor jou, maar voor iedere 'jonge' moeder. Ze kunnen nog niet vertellen wat ze willen hé, ik sta soms ook nog even te bedenken: uhmmm wat NU? En dan ist de derde

Sterkte!!
Evelien: ik heb de avent handkolf. Zet hem op mn borst en de eerste keer doet het ook eventjes pijn hier. Vind het daarom ook vreselijk om te kolven en probeer het zo min mogelijk te doen.
Minder pijnlijk maar wel moeilijker is het kolven tegelijk met voeden. Dus op je ene arm zoonlief en met je andere hand kolven. Vind het dan wel handig als er iemand bij is die eventueel zoon kan overnemen of een doek goedleggen ofzo, want je mist eigenlijk een hand