Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Tuinfluiter » 13 apr 2011 17:37

En Annet, al babygehuil gehoord bij de buren :wink: ?

AG: JOEPPIE, de kleine meid is er :D :D :D :D :D
Wat hebben jullie daar lang op moeten wachten, eerst om zwanger te worden en dan die lange 9 maanden.
Nou, van HARTE gefeliciteerd hoor en genietse.
Ik vind het een super leuke naam.
Nog een fijne kraamtijd toegewenst.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 apr 2011 17:53

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje Femke, veel geluk samen!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 apr 2011 17:54

Emmers zijn voor de placenta en ander afval matjes etc..veel vrouwen geven ook over en de andere uuuh voor je man misschien? ;-)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 apr 2011 18:07

AG: eindelijk is ze er!! Gefeliciteerd en geniet ervan!

hier geen emmers gebruikt hoor, maar de placenta ging in de ondersteek volgens mij en daarna in de vuilniszak :lol: vond het maar een vreemd idee dat het zo 'gedumpt' wordt, maarja wat moet je er anders mee, zit er niet op te wachten dat de kinderen em straks opgraven in de tuin ofzo :wink:

Vind trouwens een box met lade super onhandig dus hier geen lade. Hij kan toch niet open dus als ik er speelgoed in zou stoppen haal ik dat er niet even zomaar uit :) Speelgoed hing hier aan de box met zo'n zak. Nu past dat niet denk want box komt ergens anders te staan maar we hebben genoeg bakken in de kasten waar het in kan.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 apr 2011 18:14

AG van harte gefeliciteered met jullie dochter! nLeuke, frisse naam. Geniet ervan!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 13 apr 2011 18:41

AG, man en Ilona: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje Femke, veel geluk!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 apr 2011 18:42

3 emmers? Geen idee waarom nee. Nu ben ik niet thuis bevallen van Jurian, maar ook toen had ik er echt geen 3 in huis, 2 wel, maar die had ik al staan.
Wij hebben de meest simpele box die er is denk ik, wit, ronde spijlen, zonder lade. Ik had leuke mandjes onder de box staan, vond ik zelf mooier dan een lade.
En idd, vierkante spijlen vind ik ook mooier, maar als ik zelf voel aan ronde pijlen kan ik me toch voorstellen dat voor kinderhandjes dat fijner is dan vierkante. Hier gaat bijna altijd het aanzicht/mooie voor functionaliteit ;) maar in deze dus niet.

Hier gaat mijn energie toch echt afnemen. Lastig is dat zeg. Nu heb ik eergister en gister wel flink gesopt enzo, dus mijn bekken speelt weer op, maar nu na een dag werken ben ik toch echt aan mijn endje. Gelukkig nog maar 3 x een late dienst, want daarna ben ik echt gebroken. Misschien dat ik de laatste in mei nog wel vraag of ik kan ruilen naar een vroege of iemand anders vragen om em te doen. Al zijn mijn overuren voor een extra week verlof ook wel fijn. Al weet ik niet hoe ik het nu ga vinden. Bij Jurian was ik het zo zat na 16 weken verlof. Nu heb ik sowieso 12 weken (als dat gaat lukken natuurlijk) en 3 weken vakantie. Dat zijn al 15 weken, ik weet niet of ik het fijn vind om dan nog een week overuren eraan vast te plakken. Als ik dat wel doe heb ik voor oktober t/m december nog 3 weken vakantieuren over. Weet niet wat ik ermee moet :D Ik ga maar eens vragen of ik tijdens mijn verlof mag beslissen wanneer ik terugkom, hoeveel vakantie ik opneem, dat lijkt me fijner.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 apr 2011 18:48

Sterkte MissF....de laatste weken kan je ook zo enorm moe zijn.
Ik merkte tijdens mijn 2e verlof dat ik toch echt wel meer dan 12 weken nodig had, eigenlijk waren de 18 weken na de bevalling nog aan de krappe kant. Bij ons huilen ze de eerste 7 weken dag en nacht en ik had in de eerste 5 weken 3x borstontsteking en 2x buikgriep. Dat had mij echt achterop geholpen. Ben daarom ook erg aan het dubben of ik wel weer bv zal geven. Eigenlijk had ik het gevoel dat ik niet echt opknapte.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 apr 2011 19:15

Hier ook echt heel moe... Maar ik heb nu de tijd aan mezelf, dus ik doe het lekker rustig aan...
Ons bed staat inmiddels op klossen en het is echt hóóg... 85 cm, en dat is precies de max volgens de rst ;-)
Vriend waar we ons bed hebben gekocht was vanavond bij ons en die heeft geholpen. Dat was maar goed ook, anders was het niet gelukt... de pootjes moesten verplaatst worden, was dus nog best een gedoetje.
Maar ik mocht me nergens mee bemoeien. Prima dus :-oo

@AJL had je 18 weken na de tijd? Hoe krijg je dat voor elkaar? Werd C veel eerder dan de uitgerekende datum geboren? Ik kan, zelfs als ik al m'n vrije dagen opneem nog geen 18 weken na de bevalling krijgen... of was het met ouderschapsverlof?
Jakkes trouwens, 3x borstontsteking. Zag het pas bij m'n nichtje, zij was echt zo ontzettend ziek er van... hoop maar dat ik dat niet krijg.

@ MissF Succes met de laatste weekjes werken, rustig aan maar!
@ Liefie jij ook succes met de laatste diensten! Lekker dat er voor je wordt gestreken :) Ik heb er normaal ook een hekel aan, maar die babykleertjes vond ik wel heel leuk om te doen. :mrgreen:

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 13 apr 2011 19:32

AG, van harte gefeliciteerd met Femke! ( leuke naam ook :D)
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 apr 2011 20:54

Vanavond maar 3 emmers gekocht altijd makkelijk (hadden helemaal geen emmers op bouwemmers na maar die stinken altijd zo :lol: )
Vandaag echt een lamlendige dag gehad voelde me echt rot hoefde maar iets te gebeuren of ik barstte in janken uit :( :mrgreen:
Voel me nu een stuk beter alleen zo gaar als maar kan maar wil niet voor 23.00 uur in bed liggen anders slaap ik weer zo slecht.

@Jannoek fijn dat je bed verhoogd is kun je er nu nog wel makkelijk in komen?

@MissF Ook aan je rust denken he al zal dat niet altijd meevallen met een peuter erbij :wink:
Ik zou aankomende zaterdag een ochtend en avonddienst moeten werken en dan zondag morgen weer maar heb aangegeven het teveel te vinden en nu draait een uitzendkracht die dienst van zaterdagavond ben ik echt heel blij mee.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 13 apr 2011 21:05

AG: van harte meid! Veel zegen toegewenst met en over jullie dochtertje! Wat zal Ilona blij zijn!!!
Time flies when you have none!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 apr 2011 21:15

@ liefie 't is dat ik lang ben, dus ik kan me er zo in laten ploffen. :lol: Maar het ziet er echt raar uit, zo'n hoog bed. :)
Vervelend dat 't vandaag niet zo lekker ging, rustig aan dus maar!

Ik voelde me aan het begin van de vanavond weer rillerig en licht in m'n hoofd. Zelf even bloeddruk gemeten, en die was weer hoog. Net nog een keer gemeten (Voel me inmiddels weer helemaal oké), is m'n bloeddruk weer helemaal goed - gelukkig.
Toch maar even in de gaten houden..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 apr 2011 21:23

Ik heb vandaag ook niks gedaan op even winkelen na dan :wink: Voel me gelukkig al weer een stuk beter en ga morgen lekker aan de poets heb ik me voorgenomen.
Wel handig met stofzuigen je bed zo hoog :lol:
Ik heb thuis ook een bloeddruk meter bij mij blijft hij gelukkig goed fijn dat hij bij jou ook weer gezakt is.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 apr 2011 21:29

Ja ideaal! Dat is dus vanavond direct ook grondig gebeurd :lol:
Ik heb vandaag heerlijk in mn joggingbroek en vestje genikst. Haar niet gedaan, geen make up, heerlijk zo'n dagje. :-oo

Hoe is het met de andere zwangere dames?

Terug naar “Archief”