Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor LauraC » 02 mar 2011 19:33

Tuinfluiter schreef:AJL, sterkte voor morgen, voor de kleine man en voor jullie :!:

Vind die kledinglinkjes ook erg leuk maar ik denk niet dat ik zoveel geld uit zou geven voor kinderkleertjes in mijn geval. Misschien anders als je hoopt dat er nog 2 of 3 kinderen in gaan kunnen natuurlijk maar bij ons is het vooral praktisch gezien dat het maar door 1 kind gedragen gaat worden en tsja, dan haal je het er niet uit. Wanneer trekken jullie die kleertjes dan aan? Michael gaat nl echt door minimaal 1 paar kleren per dag, hij kwijlt ook nog enorm (oa door nagelbijten) dus kleding wordt gewoon smoezelig van boven en modderig van onderen ;)
Vandaag een uur gezwommen met hem en daarna een uur gelopen/in de speeltuin gespeeld. Hij was bekaf en viel bijna onder het eten in slaap :mrgreen: Moeten we dus vaker doen :lol:
Verder vroeg ik me af of jullie dit herkennen bij jullie kindjes, namelijk dat ze zich gaan 'schamen' voor liefdesuitingen (als ik bv zeg: I love you Michael wordt hij helemaal rood en gaat ie heel verlegen lachen en zijn hoofd wegdraaien) en als ik bv zing, dan zegt hij meteen 'Nee mama stop, stop'.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 mar 2011 20:45

zoveel geld geef ik ook niet uit aan kleren, voor mezelf al niet, laat staan voor de kinderen die er na 1 a 2 jaar weer uit zijn...
maar in de uitverkoop hebben ze vaak wel leuke aanbiedingen. ik heb wel dit soort kleding soms, maar dan voor een bruiloft, verjaardag of zondag.

Zag bij de wehkamp van c&a palomino (is niet allemaal verkrijgbaar in de winkel van c&a) ook hele leuke setjes.... maar de kwaliteit is ook naar de prijs, laat ik het zo maar zeggen.
Had 2 jurkjes, zelfde jurkjes alleen 2 maten, alle twee een 'fout'. Ene rits stuk, waarschijnlijk door de vorige mensen al stuk gemaakt want hij was ook al van de hanger af en bij de ander een gat in de bolero.... Niet echt super kwaliteit, maar voor 35 tot 45 euro voor een heel setje... heb het teruggestuurd en gevraagd om nieuwe, die gekregen en die zien er wel goed uit. ben benieuwd hoe lang ze ermee kunnen doen. Heb in totaal 4 jurkjes gehouden :lol:

Hier geen echte schaamte voor liefdesuitingen maar vaak duwt Sarah me wel weg, zo van: ga weg joh, dat doen we thuis wel weer :mrgreen: Eva Lynn is net nog wat jonger en die vind alles prima, zelfs midden in de winkel jan huigen in de ton..... 8-[

AJL: sterkte morgen! Hoop dat het allemaal snel gaat en hij ook weer snel mee naar huis kan! Is het een dagbehandeling??

Galateia: hopelijk heeft hij er niet teveel last van. Hij vind de prikken zelf toch niet zo heel erg?

Haai: spannend, sterkte met de onderzoeken, hopelijk valt het allemaal mee!

PPM: hoe ist met Marijn?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 mar 2011 20:53

Ajl: sterkte morgen!

Galateia: ik hoop dat zoonlief niet teveel last heeft van z'n prikken! Ik vind het zelf altijd wel lastig als ze zo beroerd zijn van de inentingen. Ik weet dat het goed is om te geven, maar ik voel me toch altijd een beetje schuldig als ze er zo ziek van zijn...

Pfieuw, wat een prijzen zie ik bij de kleding op die genoemde sites. We houden het hier dan toch maar een tikkie eenvoudiger :wink:

@Laura: hier niet echt schaamte voor liefdesuitingen ed, maar ik merk wel dat Timon wat minder 'knuffelig' begint te worden. Een kusje krijg ik vaak alleen nog maar als ik hem beloof dat ik daarna een boekje voorlees, ofzo :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 mar 2011 21:00

Haai schreef:@Laura: hier niet echt schaamte voor liefdesuitingen ed, maar ik merk wel dat Timon wat minder 'knuffelig' begint te worden. Een kusje krijg ik vaak alleen nog maar als ik hem beloof dat ik daarna een boekje voorlees, ofzo :mrgreen:

Da's dus het gekke: hij is echt enorm aanhankelijk en kroelerig! Maar als het verbaal wordt gemaakt, wordt hij helemaal verlegen 8) Sinds kort (lees: sinds papa niet meer in het grote bed slaapt) komt hij 's ochtends lekker in bed liggen bij mij, helemaal lepeltjes, en dan lezen we samen een boekje. Kan ik echt van genieten!
@Galateia: helemaal vergeten, hoop dat zoonlief goed door de prikken komt! Manlief was ook enorm ziek van de gele koorts dus ik hoop dat het voor hem beter is!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 mar 2011 21:12

O ja, dat 's morgens samen in bed liggen, vind ik ook helemaal gezellig. Vooral zoonlief kruipt echt tegen mij aan en kan heerlijk knuffelen. Over de verbale liefdesuitingen, verlegenheid kent hij hierover helemaal niet. Hij kan rustig zeggen 'mama heel ontzettend lief :8> , maar hij is trouwens sowieso heel open over zijn gevoelens ( heeft hij van zijn vader...haha)

*Annette* schreef:Vervelend ajl, wat heeft hij precies? Misschien heb je het ook alwel gezegd hoor... Sterkte morgen!

Hij heeft een te nauwe voorhuid en moet besneden worden, dus inderdaad een dagbehandeling ( althans daar ga ik van uit).

NOg even over de kleding. Ik koop geen hele goedkope kleding, van de wibra en zeeman eigenlijk nooit, maar H&M regelmatig. Ook koop ik wel eens duurdere kleding. De winterjas van zoonlief was echt ruim boven het budget, maar ik ben er nog elke dag verliefd op en dat maakt dan ook wel weer goed. Jurkjes en rokjes van € 40 koop ik sowieso niet, al vind ik ze wel vaak heel leuk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 mar 2011 21:23

aaah wat schattig... die leeftijden zijn dan ook zo leuk, kijk er nu al naar uit. :lol:

@Ajl, hopen dat alles goed mag gaan en ook na die tijd (lijkt me toch ook wel pijnlijk voor hem). Sterkte.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 02 mar 2011 21:32

Tuinfluiter schreef:AJL, sterkte voor morgen, voor de kleine man en voor jullie :!:
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 02 mar 2011 21:32

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 mar 2011 21:48

Hier ook aardig wat H&M, soms wat Girandola of Mayoral of van de betere warenhuizen.
@ajl: misschien heb ik wel gewoon een echte Brit? Stiff upper lip enzo :mrgreen:
Overigens, afgelopen zaterdag (nu moet ik gaan bekennen ;)) zette ik 's ochtends vroeg in bed de laptop aan (dan kan ik nog even 15 min blijven liggen ;)) en toen schreeuwde hij opeens: I love you computer :mrgreen: =D>

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 mar 2011 21:49

@ajl: ah, zielig zeg. Succes ermee en veel sterkte. Gelukkig hoeft het maar 1 keer. Heb je nog veel zorg achteraf? Komen er hechtingen bij kijken?

@lammetje: nou, die prikken, dat vindt hij niks meer, hoor. De eerste tijd in NL was hij nog heel beduusd en waren prikken niet zo spannend, maar dat was duidelijk een stukje vanuit Afrika: daar ga je niet krijsen, dan volgt er namelijk nog meer ellende. Dus met het zich veilig voelen is ook het protest gegroeid 8)

We zijn er uiteraard blij mee. Hij weet heel goed wat prikken is, hij moet ook regelmatig bloedprikken, de hele mikmak. Hij lijkt nu echt wel aan te voelen, wanneer het tijd is voor een prikje. Maar vandaag dus 3. Gillen, krijsen, echt vechten. Maar wat wel zo is: als het voorbij is, is het voorbij (maar de prikster, nee, die gunt hij echt geen blik meer 8) ).

@Haai: ik voel me nooit schuldig. Hij heeft die inentingen nodig om dalijk veilig mee op reis te gaan naar zijn broertje of zusje. Ik zou me nog veel schuldiger voelen, wanneer ik hem niet liet prikken. En inmiddels zijn we er ook wel aan gewend om met al dat prikgedoe om te gaan, hoor. Ik vind het altijd reuze-zielig, maar ben er tegelijkertijd ook heel nuchter in.

@Laura: mijn man was toen echt zo ziek! Maar niet meteen, daar zat een paar dagen/een week tussen. Dus ik vind het wel spannend. Bij mij bleef het beperkt tot wat keelpijn en een avond vroeg naar bed, dus wie weet, valt het nog mee.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 mar 2011 21:51

Galateia schreef:@Laura: mijn man was toen echt zo ziek! Maar niet meteen, daar zat een paar dagen/een week tussen. Dus ik vind het wel spannend. Bij mij bleef het beperkt tot wat keelpijn en een avond vroeg naar bed, dus wie weet, valt het nog mee.

Mannen :roll: Duidelijk het zwakke geslacht :-oo

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 mar 2011 21:56

Hier loopt kindlief voornamelijk in kleren van Zeeman en H&M. Alles een beetje door elkaar heen gecombineerd, soms zien we iets cools bij de V&D of C&A. Ik vind het reuze-moeilijk om leuke kleren te vinden voor mijn zoon. Maar dat komt door onze smaak: niets met kraagjes of knoopjes of ruitjes ofzo en dan het liefst in gekke kleuren. Mijn man vindt het ook altijd moeilijk om kleren te kopen 8)

Maar hij ziet er altijd gaaf uit (mijn man trouwens ook :lol: ). En er gaat eigenlijk helemaal niks kapot. Laatst nog voor 6 euro een gave capuchon-trui gekocht in een hele felle blauwe kleur. Met zo'n grote zak op de voorkant. En dan staat hij lekker te dromen met zijn handjes in die grote zak... :8>

En bij de Zeeman vind ik de basis t-shirts met korte of lange mouwen altijd zo handig. Voor 2 euro heeft hij weer coole mouwen. Leuk t-shirt van de H&M erover en hij ziet er weer nieuw uit. En de vesten vind ik er leuk. Er hangen soms zulke gave in felle kleuren. Bij de H&M ben ik groot fan van de joggingbroeken, die kan hij tenminste zelf omlaag en weer omhoog trekken. 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 mar 2011 21:57

LauraC schreef:
Galateia schreef:@Laura: mijn man was toen echt zo ziek! Maar niet meteen, daar zat een paar dagen/een week tussen. Dus ik vind het wel spannend. Bij mij bleef het beperkt tot wat keelpijn en een avond vroeg naar bed, dus wie weet, valt het nog mee.

Mannen :roll: Duidelijk het zwakke geslacht :-oo

:mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 mar 2011 22:00

LauraC schreef:Hier ook aardig wat H&M, soms wat Girandola of Mayoral of van de betere warenhuizen.
@ajl: misschien heb ik wel gewoon een echte Brit? Stiff upper lip enzo :mrgreen:
Overigens, afgelopen zaterdag (nu moet ik gaan bekennen ;)) zette ik 's ochtends vroeg in bed de laptop aan (dan kan ik nog even 15 min blijven liggen ;)) en toen schreeuwde hij opeens: I love you computer :mrgreen: =D>

:lol: :lol: :lol: Geniaal.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 mar 2011 22:01

Ja, daar noem je wat Galateia. Want bij Michael is het geen porem als hij iets aan heeft zonder een kraag. Hij heeft een echte rugby-bouw en daar staat Tshirts niet echt leuk bij!

Terug naar “Archief”