Het verschilt wel of je naar de tandarts/huisarst/zh gaat dan dat je als een bepaalde functie binnen je bedrijf/werk hebt.
En als ik bijv. naar de huisarts ga voor m'n voeten doe ik wel even schone sokken aan. Maar ga ik me niet voor omkleden.
Moderator: Moderafo's
Daphne schreef:Volgens mij heb ik hierboven al duidelijk beschreven waartoe ik bereid ben. Ik vind dat je er in een shirtje, vestje en rok/broek ook netjes uit kunt zien. Ik ben van mening dat je echt niet per se een mantelpakje aan hoeft te trekken.
En net zoals ik al zei, maar waar je niet op in ging: Mensen die übernetjes gekleed zijn kunnen nog zo betrouwbaar overkomen, ze kunnen de grootste oplichters zijn die er bestaan. Betrouwbaarheid heeft mijns inziens NIETS, maar dan ook NIETS met kleding te maken!
Ik begrijp echt niet, dat je kinderen niet in een korte broek buiten laat spelen, wat is daar nu fout aan? Het lijkt mij vreselijk, als het zo warm is als kind in een lange broek te lopen. Je kan dan niet eens even lekker met water(pistolen) spelen! Ik ben blij, dat ik vroeger gewoon in m'n badpak in de tuin mocht lopen! Op straat trok ik dan even snel een (oud) rokje en shirtje erover. Heerlijk!
@Evelien: Ja, inderdaad, dat vind ik dus ook!
Jo'tje schreef:Inderdaad. Zo'n witte jas zegt weinig. Wel eens bedacht waarom die kerels in de reclames voor vaatwastabletten witte jassen aan hebben? Dan komen ze intelligent over. En mensen geloven het nog ook, haha!
MissF schreef: (ordinair ofzo vind ik een totaal ander verhaal),
MissF schreef:En ik blijf het zo ontzettend jammer vinden dat er nog steeds zoveel waarde gehecht wordt aan kleding. Ik ben totaal niet zo opgevoed, en kan me niet goed herinneren dat ik in de kerk dacht: tjonge, die zit met een korte broek in de kerk. Kan dat niet anders?
Het in een korte broek in de kerk zitten heeft toch niks met hoe een puber is te maken, of met hoe hij ouders gehoorzaamd?
En ik hoop dat mijn zoon later tegen mij zal zeggen: mam, ik ga naar een feestje, ik trek deze kleren aan.
En als ik het dan niet mooi vind, dat hij dan zo zeker van zichzelf is en hij durft te zeggen: maar ik vind het wel mooi. Want het gaat er toch totaal niet om wat de hele wereld van hem verwacht daarin, of wat ik perse mooi vind (ordinair ofzo vind ik een totaal ander verhaal), het gaat om hem. Om zijn smaak, om zijn zekerheid.
En ik hoop dat we met zijn allen eens wat minder meelopen met die hele hype van representatief erbij lopen en elkaar continu beoordelen op kleding en uiterlijk. (Niet dat dat hier perse gedaan wordt hoor, maar ik zie het, vooral in refo/christelijke kringen echt veel terug, terwijl Jezus dat voorbeeld volgens mij totaal niet gaf)
paprikameisje2 schreef:ik ga hier in de legging naar de kerkconcludeerde wel dat ik wel een van de weinigen was. Maar ik vind een legging netter en gekleder staan dan blote benen of zo lelijke huidskleurpanty
schelpje3 schreef:@LeChat, een bezoek aan de h.a. (ik kom er regelmatig, helaas) beschouw ik niet als een leuk hoogtepunt, maar ik doe het uit respect naar de arts toe. Ook als ik met mijn kinderen meega naar zknhs. Laatst moest ik een kleine ingreep ondergaan, gelukkig bij de h.a., en terwijl hadden we een gesprek. Dan hoor je andere dingen van zo'n man als in die 10 minuutjes in de sprkkmr. (logisch) En dan blijkt dat hij een mening is gaan vormen over je. Wij hebben hem nog niet ze heel lang als h.a., onze vorige ging helaas met pensioen. En daar kwam toch zeker ook het aspect kleding bij.
Ik ben een aantal jaren secretaresse geweest van 4 directeuren, daar waren de sokken zelfs belangrijk ! Je kunt gewoon op foute sokken afgewezen worden.
Dat verzin ik niet, maar lees maar eens van die management bladen.
Kleur stropdas onbelangrijk ? Onderzoek heeft uitgewezen dat een rode stropdas, in combi met donker pak en wit overhemd, kracht en betrouwbaarheid uitstraalt. Wij worden psychologisch meer beinvloed, ook door kleding!, dan wij zelf zouden wensen of denken.
Waar knappen de meeste vrouwen op af ? (qua kleding) witte sokken onder een korte broek, hallelujah sandalen, bouwvakkersdecollete, dus dan gaat het niet eens over vlekken, stinken en kapotte kleding.
Wat zie je op prinsjesdag ? Hoeden ! Ach, dat is traditie, jawel, maar hij wordt in stand gehouden.
Als Kon. Beatrix ineens opduikt in een zuidholl vissersdorpje, met de Groene Draeck, wat staat er dan bij ?
Ze was casual gekleed en geen haarlak in haar haren. DAT stond bovenaan het berichtje.
Ik zie hier iedere keer extreme voorbeelden, tijdens bevalling en zo, en 3 delig, daar gaat het toch helemaal niet om ?
Mijn vraag was steeds, hoe belangrijk is het, wat zie je er zelf in/van ?
Bij bep beroepen blijkt het heel belangrijk, en dan niet alleen de werkkleding, maar ook er omheen.
Als je uitgenodigd wordt voor de doop van een schip bijv, staat er op de kaart een dresscode.
Het zou onbeschoft zijn om die te negeren.
Dan blijken veel mensen niet te weten wat black tie is, of cocktail.
Een feest smiddags vraagt andere kleding dan savonds.
schelpje3 schreef:@Daphne: ben je bereid je volledig aan te passen aan de dresscode van het bedrijf ?
Ik noem maar wat, beslist geen spijkerkleding, alleen bloes/rok of jurk.
Geen blote benen, dat soort dingen ?
Of zeg je dan: toedeloe, ik maak het zelf uit en zoek een andere baan.
Dit topic heeft opvoeding en beleefdheid, we komen nu bij kleding uit, maar het is veelomvattender.
Ik leer mijn kinderen zich aan te passen qua kleding, dus naar de kerk gaan we zeker correct gekleed en dat is geen 3 delig pak, zelfs geen 2 delig voor hen !
Maar als ik sommige jongeren in een bermuda op teenslippers zie zitten, dan denk ik: leuk voor op het strand en terrasje pikken, maar in de kerk ?
Ik voorzie de reacties al: wat maakt dat nou uit, wees blij dat die jongeren er zitten ?
Opmerkelijk is dat onze kinderen het zelf niet willen.
Is het bloedheet, 25 gr, en lopen ze in huis op blote voetjes en korte broek, dan gaan ze op eigen initiatief naar boven om zich om te kleden.
Dan wordt het voor de boys bloes met korte mouwen en katoenen broek.
De meiden, luchtig jurkje, maar zeker niet te bloot.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 45 gasten