Jammie schreef:martien schreef:Een onderzoek dat van tevoren formuleert waar het uit wil komen.
Nee hoor, het is gewoon testen van de interpretatie.
Daar geloof ik niks van.
Toevallig komt die zo uit, of omdat het zo is komt het zo uit
Daar geloof ik niks van.
Je formuleert altijd van tevoren een onderzoekshypothese.
????????????
Hoe kom je DAAR nou bij? Wel es wetenschappelijk onderzoek gezien? Je wil weten HOE T ZIT.
Ik verwacht dat... Dat is echt onderzoek.
No sir, dat is proberen je verhaaltje bevestigd krijgen en dat is heeel wat anders.
Als het dan ook nog eens uitkomt ook dan ben je heb je het juist, anders onjuist.
Maar dat zegt dan niets. Je kan honderdduizend maal het experiment doen door een fles met een stukje vlees buiten zetten en na een paar weken vaststellen dat t vol zit met "leven". Maar dat bewijst niets. Dat is geen wetenschap bedrijven.
Wil je nou serieus beweren dat RATE "objectief" is???
De ICR is de geldverschaffer voor RATE en die heeft in zn statuten heeeel helder aangegeven wat het doel van onderzoek onder hun vlag is. Allesbehalve objectief.
Er is ook nog een rationele maatlat voor die "objectieviteit".
Laten we aannemen dat er twee mogelijkheden zijn voor uitkomsten van onderzoek, n.l. "oud" of "jong".
Verreweg alle onderzoek dat wordt gedaan op t gebied van geochronologie geeft als uitkomst "oud".
ALS het RATE onderzoek enigzinds objectief zou zijn, dan zou dat onderzoek voor t grootste deel "oud" opleveren en een klein deel "jong".
Maar nee, dat is niet zo, ALLE RATE projekten leveren "jong". Dat kan alleen wanneer de onderzoeken die 'oud" opleveren of zouden kunnen opleveren niet worden gedaan of wel gedaan maar niet gepubliceerd.
Ook het boekje van Humphrey is volstrekt subjectief, zie de laatste twee pagina's die gewoon en geloofsbeleidenis zijn. NIKS mis met geloof, maar het is een beetje raar als dat geschrift een wetenschappelijk werk(je) zou moeten zijn. Maar dat is t dan ook niet.
De literatuurlijst spreekt boekdelen, ze verwijst voornamelijk naar publicaties van het ICR.
En ik krijg een beetje een wee gevoel in mn maag als dan weer gezegd wordt dat de verandering van het aardmagnetisch veld een aanwijzing is voor een jonge aarde. We weten al heel lang dat het magnetisch veld al een heel aantal malen in de geschiedenis is omgepoold, dus een afname in de afgelopen paar jaar is hooguit een aanwijzing dat de ompoling opnieuw gaat plaatsvinden, verder zegt t niets.
Maar enfin. "Scheppingsmodel op eigen merites". Dus het afnemende magnetisch veld is een argument voor een jonge aarde, compleet net "schommelingen" van dat veld ten tijde van de zondvloed. Vanzelfsprekend.
Nog even een kleine oprisping.
Heb je ENIG idee wat er met de aarde zou gebeuren als er een incident zou hebben plaatsgevonden welke "miljoenen bommen a la Heroshima" omvat? ENIG idee of je anno 2009 dat zou kunnen zien?