Waarom heb jij geen relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Evelien » 22 sep 2009 14:19

Mortlach schreef:
Evelien schreef:ze mogen zoiets best wel zeggen. Ze hebben ook nooit onze relatie kapot willen maken (zo zijn ze niet eens). Want iedereen is bij hen welkom. Maar ze uiten wel hun gedachten. Maar daar blijft het bij. En dat vindt ik zo gaaf aan onze ouders. Kijk ze keuren ook het samenwonen van m'n broertje niet goed. Maar ze houden van hun zoon en zijn vriendin.
En dat vindt ik echt geweldig.

O, dat zou bij mij één keer zijn. Dan wordt het voor kennisgeving aangenomen en verder dienen ze hun gedachten voor zich te houden. Ik zeg toch ook niet elke keer als ik er ben dat ik eigenlijk vind dat mijn ouders zouden moeten scheiden. (niet dat ik dat vind, het is maar een voorbeeld).

zij zeggen dat ook 1 keer. En blijven daar niet elke keer op terug komen. Kijk zij mogen best hun mening geven toch?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 sep 2009 14:36

natuurlijk, en je ouders doen het dan ook erg netjes hoor. Je moet er toch niet aan denken dat ze hun mening bij elke gelegenheid nog maar eens een keertje zouden herhalen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 sep 2009 14:41

dat komt ook wel door hun eigen relatie (pppffff m'n moeder heeft heel wat voor de kiezen gehad). :wink:

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 08 okt 2009 13:09

mohamed schreef:Misschien ben ik koppig en ouderwets, maar ik geloof nog steeds in ware liefde.

Vertel dat maar eens tegen de mensen die gescheiden zijn. Die dachten ook de "ware'" te hebben.
*onderschrift verwijderd door moderator*

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 okt 2009 21:24

haring schreef:
mohamed schreef:Misschien ben ik koppig en ouderwets, maar ik geloof nog steeds in ware liefde.

Vertel dat maar eens tegen de mensen die gescheiden zijn. Die dachten ook de "ware'" te hebben.

Niet nodig, heb het zelf recentelijk meegemaakt. ;)

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 10 okt 2009 21:34

In mijn partnerkeuze (raar woord eigenlijk) hadden mijn ouders wel een belangrijke rol. Mijn ouders kennen mij goed, en hebben zelf ook een stuk mensenkennis. Een paar keer heb ik echt foute vriend gehad, die totaal niet bij mij paste. Maar daar was ik blind voor. Mijn moeder heeft het daar met mij over gehad, zonder mij daarin te dwingen. Nog nooit heb ik een relatie om mijn ouders beeindigd, die paar keer werd het vanzelf 'opgelost'.
Wel heb ik soms dates gehad, die ik om mijn ouders in de ijskast zette. Gewoon om van het gedoe af te zijn. Dat waren jongens die niet kerkelijk waren, of een totaal andere richting dan wij waren. Dat vind ik toch wel jammer, ik had graag ongedwongen zelf erachter gekomen of het klikte of niet.
What goes around, comes around

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 okt 2009 07:04

Maar wat is volgens jouw dan een echte foute vriend?

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 11 okt 2009 15:15

Een vriend die je dingen wilt laten doen die je zelf niet wilt - een manipulator.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 12 okt 2009 09:08

mormeltje schreef:Een vriend die je dingen wilt laten doen die je zelf niet wilt - een manipulator.

Dat zeiden ze van m'n vriend ook, dat 'ie een 'manipulator' was....Maar 't valt enorm mee, scheelt misschien dat ik zelf ook wel 'goed gebekt' ben :wink:

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 12 okt 2009 11:37

Ik zal maar niet in de details treden over die ex van mij :S
Zelf ben ik ook wel aardig mondig. Tenminste, tegen mensen die ik ken. Tegen vreemden vind ik dat lastiger.
Voor dat ik mijn huidige relatie kreeg (ff ontopic, toen was ik 22) kreeg ik vaak vragen van mensen uit de kerk: kan je geen vriend krijgen? Nou heeft je zusje een vriend en jij niet... Mijn oma had daar ook een handje van. Die vindt dat je op je 20ste getrouwd hoort te zijn.
Ik werd daar helemaal niet goed van. Nu heb ik een vriend, en ben ik niet getrouwd. Krijg ik daar gezeur over (heb al 4 jaar n relatie) het is ook nooit goed. Als we straks getrouwd zijn, gaat iedereen zeuren wanneer ik zwanger ben. Ik hoor vaak van die geintjes om me heen.
Mijn moeder werkt in een ziekenhuis met bijna alleen maar onkerkelijken. Die snappen hier helemaal niets van...!
Ook was je in mijn kerkelijke gemeente veel interessanter en geslaagder als je een vriend had en trouwplannen had. Ik ken een meisje dat superjong ging trouwen, en iedereen vond het zo leuk, sprak haar steeds erover aan. Maar toen ik mijn pabo-diploma kreeg, was er bijna niemand die dat bijzonder vond. Hoe burgerlijk...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 okt 2009 12:08

mormeltje schreef:het is ook nooit goed...

Ik denk dat zolang je jezelf dit voorhoudt, je je een hoop ellende kunt besparen. Je kunt de buitenwacht simpelweg nooit tevreden stellen. Doe je wat ze willen, dan vinden ze wel weer iets nieuws om aan je af te keuren. Het beste is je er helemaal niks meer van aan te trekken, maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 okt 2009 12:33

Heel herkenbaar Mormeltje. gewoonlekker de dingen doen waar jij gelukkig van wordt. Als het gezeur mij even te veel wordt, dan spring ik gewoon een keer uit mijn slof (desnoods gewoon thuis waar niemand anders bij is, maar dan ben je het wel kwijt)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 12 okt 2009 22:28

Nou Gerdien B., ik zou het lekker doen tegen de burgerlijke zeurpieten. Het is toch onbeleefd om over zo'n gevoelig onderwerp te gaan praten, zo brutaal? Dat is het toch.
Mijn schoonzusje kan bijv. geen kinderen krijgen, die krijgt ook veel geintjes om de oren. Het is voor haar super kwetsend.
Ik wilde op een gegeven moment heel graag een relatie, en vond het pijnlijk als mensen erover begonnen. Die paar relaties die ik had voor mijn huidige vriend, hadden een pijnlijke afloop. Om daar dan op lompe manier mee geconfronteerd te worden...
Ik ken zo 5 meiden in mijn omgeving, die een verkering eigenlijk niet zagen zitten maar het niet uitmaakten om maar niet single te hoeven zijn. Ze zijn nu getrouwd, begonnen onmiddelijk aan kinderen, en stortten zich helemaal daar op. Dat vind ik echt een tikkende tijdbom.

Nanoe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Nanoe » 12 okt 2009 22:30

Omdat mijn verkering 3 maanden geleden is uitgegaan.
En ik niet zo iemand ben, die binnen 2 maanden weer een nieuwe vriend heeft ;)

En daarnaast vind ik even niemand leuk....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 okt 2009 16:32

mormeltje schreef:Een vriend die je dingen wilt laten doen die je zelf niet wilt - een manipulator.

bedoel je hiermee de persoon T v. G?

Terug naar “Archief”