Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 06 aug 2008 17:05

Speedy schreef:Blijkbaar wordt er maar 1 visie op prijs gesteld en dat is acceptatie van hetgeen hier al 400 bladzijden overgaat en degene die een andere visie hanteren moeten hun mond houden omdat ze de ander niet weten te overtuigen.

Er is een verschil tussen een andere visie hebben. En insinueren dat de duivel door iemand spreekt. Er is een verschil tussen genuanceerd een visie uiten en een bommetje droppen. Dat is waar ik op reageerde.

Dus de enige visie is dat als je er met God uitkomt dat de rest dus onbijbels is en die hun mond moeten houden?

Onbijbels? :) Hoe werkt dat woord? Ik heb het woord zeker niet gebruikt. Ik heb jou of niemand anders dus ook nooit beschuldigd ervan. Ik heb jou of anderen ook nooit verteld de mond te houden. Ik heb ook nooit beweerd dat jouw geloof op de een of andere manier mankementen vertoond. Ik kan dat als sterveling niet eens beoordelen. En als ik die indruk gaf vergeef me dan alsjeblieft. Ik bedoelde het niet zo.

Wat ik wel 100% zeker weet is dat wat ik hier zag gebeuren volledig authentiek en echt is. Ik denk ook dat het juist is. Ik sta erachter en durf erop te vertrouwen dat ik een levende kerk zag.

meboy

Berichtdoor meboy » 06 aug 2008 17:08

* Trekt zich NIET terug *

Want gelooft heel sterk in de analyse van Michael en vindt dat meer dan waard om een robbertje om te vechten.

Een topic waarin mensen meerdere uitingen van hun liefde voor God eruit gooiden op een natuurlijkere manier dan je gewoonlijk ziet. Mensen kregen brokken in hun keel en gloeiende harten. Een topic waarin mensen tot zichzelf kwamen en een topic waarin mensen tot elkaar kwamen ook al hadden ze van oorsprong verschillende meningen. Een topic vol rede, vol wederzijds respect... De vruchten waren zoet en de gemeenschap van God was duidelijk zichtbaar.

Dát wil ik terug; punt

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 aug 2008 17:15

henkie schreef:
columbus schreef:
Evelien schreef:het klinkt misschien gek. Maar mijn mening en gedachten over homo's veranderd wel.

Zo zie je maar hoe een mens beinvloed kan worden, ook op een Refoforum.
Er is in een paar jaar tijd hier (en elders) veel veranderd, mede door een stortvloed van informatie/propaganda door onze homofiele medemensen over acceptatie van homosexualiteit, homohuwelijk en aanverwante artikelen.
Vaak kunnen ze hun gevoelens en mening goed weergeven, onderbouwen en van een bepaalde lading voorzien zodat iemand die dat allemaal leest gaat twijfelen of zijn/haar eigen mening nog wel klopt.
Laat je niet teveel beinvloeden door één kant! ALs je een mening wilt vormen bekijk en luister naar alle kanten en wees er vooral biddend mee bezig.
De boodschap in onze (Gereformeerde) Kerken klinkt vaak niet positief over homosexualiteit, vraag je af en onderzoek waarom dat zo is.

Soms bekruipt de gedachte me wel eens dat naast het vele goede dat deze en andere christelijke forums te bieden hebben ook de duivel duchtig is bezig gebruik te maken van deze forums om verwarring en tweedracht te zaaien.

Daar kan ik volledig mee instemmen. De propagandamachine draait al jaren op volle toeren en dat werpt zijn vruchten af. Als je iets maar vaak genoeg herhaalt, gaat het vanzelf normaal klinken. En dat terwijl de redeneringen toch uiterst zwak zijn. Ik vrees dat het gebrek aan bijbelse weerstand vooral een kennisgebrek is overigens. Over het boek Leviticus bijvoorbeeld.

Wat dat laatste betreft, kan ik na 7 jaar Refoweb de woorden van Luther over die kapel en de duivel helemaal beamen. Daar hoeven we ons dus niet over te verwonderen.

He, gelukkig weer een gerormeerd geluid hier.
meboy schreef:Het antwoord is niet eenvoudg te geven:

Je leest er meer over op websites ala NewScientist:

Uit eerder bekend gemaakte onderzoeken bleek dat homoseksualiteit al voor de geboorte bepaald wordt. Hóe precies is nog niet helemaal duidelijk. De onderzoekers uit Evanston vermoeden echter dat homoseksualiteit genetisch bepaald kan zijn. Dat wil zeggen dat bepaalde genen in een bloedlijn ervoor kunnen zorgen dat een ongeboren kind in een bepaalde situatie homoseksueel wordt.

De onderzoekers vermoeden dat verschillende genen, al dan niet beïnvloed door externe factoren, samen zorgen voor de verschillen in menselijke seksualiteit. De vraag is echter wanneer de verschillende genen die iemand homo kunnen maken, ‘aan’ gaan: wanneer zorgen ze ervoor dat iemand homo wordt en wanneer niet?

Toch wel erg veel vermoedens om het voor waar aan te kunnen nemen.
Als zo een onderzoek als bewijs zou gebruikt worden dat homeopathie werkt wordt het zo van de tafel geveegd.

Er zijn trouwens ook uit het nieuwe testament voldoende teksten die Homofile samenleving afwijzen. Misschien eens goed te lezen wat ze er hier:http://www.different.nl/cms/content/view/22/100/ over zeggen.
Ik was ook zeer verbaasd om te lezen dat iemand als homo gaat trouwen.
En dan ook met een kerkdienst. Ik vraag me af hoe?
Wat wordt er dan gelezen als er staat: daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot één vlees zijn!
Dat is toch al duidelijk? Dat het dan niet over twee mannen of vrouwen gaat?

meboy

Berichtdoor meboy » 06 aug 2008 17:24

Lieve schat ik probeer niets te bewijzen. Ik heb ook niets te bewijzen noch iets te verbergen. Ik heb zo'n onderzoek werkelijk niet nodig.

Als ik me zorgen moest maken over de overtuigingskracht van een een onderzoek dan had ik wel een andere pagina gekozen. Een wetenschappenlijke die zo ingewikkeld in elkaar zit dat je er geen wijs uit kunt worden.

Het is niet MIJN worstelijng waar het menselijk gesproken vandaan komt. Het past ook niet in mijn straatje.

Wat staat er nog meer over de relatie met een man en een vrouw tante-tortel, zullen we de hele weg weer samen afwandelen? Zullen we uitpluizen hoe God het oorspronkelijk wilde hebben? Zullen we weer samen ontdekken dat de zondeval een gat heeft geslagen in ONZE mogelijkheden en daarmee de weg heeft afgesneden om een voor God aanvaardbaar ideaal neer te zetten? Zullen we samen ontdekken dat dit ideaal slechts in Christus vervuld is? En dat Christus in nauwe omgang wil treden met zijn volgelingen en hen gaven uitdeelt? Gaven die doorsijpelen in het leven van gebroken mensen die vervolgens aan zelfontpooing kunnen doen? Niet uit de overtuiging daarmee ieyts bij te dragen aan hun eigen zaligheid maar aan het koninkrijk der Hemelen als zijnde een op het heil van God en de naaste gerichte eenheid?

Dát is Christelijk... mocht ik moeten kiezen tussen gereformeerd zijn zoals jij het determineert of Christen zijn zoals Paulus het doet dan zal ik met trots zeggen niet meer gereformeerd te zijn!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 aug 2008 17:26

Ik vroeg enige pagina's terug over waar je als je denkt homo te zijn gelijk gestemde zou kunnen ontmoeten.
Mij werd toen geantwoord dat het hier op het forum zou kunnen of bij het regenboogforum.
Maar dat er ook nog een different was werd niet over gesproken.
Is dat omdat het onder veel christen homo's als nog done gezien wordt?

Ik vraag me toch ook nog één ding af: Hoe moet ik het nu zien als er gezegd wordt dat je er met God uit gekomen bent? Stel je vragen aan God en geeft Hij dan antwoord?
Dat lijkt me toch zo vreemd. De enige manier waarop God met ons communiceerd is via de Bijbel. Die heeft Hij gegeven als leiddraad in ons leven. Daar moeten we het mee doen tot Hij terug komt.
Als je nu de Bijbel in zijn geheel neemt, kun je dan ergens lezen dat Hij homoseksuele relaties goed keurd?
Of dat er gesproken wordt in goedkeurende zin over relaties tussen mensen van hetzelfde geslacht?
Heeft niet heel de Bijbel het over Man en Vrouw als enige juiste seksuele relatie? Hoe kan het dan dat je van God blijkbaar een ander antwoord krijgt dat ik in de Bijbel kan lezen?
Zomaar een paar overdenkingen.

meboy

Berichtdoor meboy » 06 aug 2008 17:37

tante-tortel schreef: Ik vroeg enige pagina's terug over waar je als je denkt homo te zijn gelijk gestemde zou kunnen ontmoeten.
Mij werd toen geantwoord dat het hier op het forum zou kunnen of bij het regenboogforum.
Maar dat er ook nog een different was werd niet over gesproken.
Is dat omdat het onder veel christen homo's als nog done gezien wordt?

Omdat je de vraag openbaar stelt kreeg je van mij een persoonlijk antwoord. Het is waar IK gelijkgestemde ontmoet. Als iemand naar Different wil, laat hem gaan, ik zal de laatste zijn die hem tegenhoud.

tante-tortel schreef: Ik vraag me toch ook nog één ding af: Hoe moet ik het nu zien als er gezegd wordt dat je er met God uit gekomen bent? Stel je vragen aan God en geeft Hij dan antwoord?

Ja

tante-tortel schreef:Dat lijkt me toch zo vreemd. De enige manier waarop God met ons communiceerd is via de Bijbel.

Dat is niet hoe ik er tegen aankijk; Hij communiceert onder andere via de Bijbel, nooit gehoord van een persoonlijke relatie met God? Spreek Heere want uw knecht hoort?

tante-tortel schreef:Als je nu de Bijbel in zijn geheel neemt, kun je dan ergens lezen dat Hij homoseksuele relaties goed keurd?
Of dat er gesproken wordt in goedkeurende zin over relaties tussen mensen van hetzelfde geslacht?
Heeft niet heel de Bijbel het over Man en Vrouw als enige juiste seksuele relatie? Hoe kan het dan dat je van God blijkbaar een ander antwoord krijgt dat ik in de Bijbel kan lezen?
Zomaar een paar overdenkingen.

Je mist één cruciale slag: Man & Vrouw als enige juiste relatie MITS 100% aan de eis van God voldoend. Ik heb er nog geen een gezien in mijn zesentwintigjarige leven... En ja, dat kan je gewoon in de bijbel lezen. Bijna op iedere bladzijde.

Over bevrijding en opbouwing vanuit het Borgwerk van Christus valt ook enorm veel te lezen en te leren, echter om dat geloof te kunnen laten functioneren zal ik je echt eerst adviseren de vorige stap duidelijk te nemen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 aug 2008 17:37

meboy schreef:Lieve schat ik probeer niets te bewijzen. Ik heb ook niets te bewijzen noch iets te verbergen. Ik heb zo'n onderzoek werkelijk niet nodig.

Als ik me zorgen moest maken over de overtuigingskracht van een een onderzoek dan had ik wel een andere pagina gekozen. Een wetenschappenlijke die zo ingewikkeld in elkaar zit dat je er geen wijs uit kunt worden.

Het is niet MIJN worstelijng waar het menselijk gesproken vandaan komt. Het past ook niet in mijn straatje.

Wat staat er nog meer over de relatie met een man en een vrouw tante-tortel, zullen we de hele weg weer samen afwandelen? Zullen we uitpluizen hoe God het oorspronkelijk wilde hebben? Zullen we weer samen ontdekken dat de zondeval een gat heeft geslagen in ONZE mogelijkheden en daarmee de weg heeft afgesneden om een voor God aanvaardbaar ideaal neer te zetten? Zullen we samen ontdekken dat dit ideaal slechts in Christus vervuld is? En dat Christus in nauwe omgang wil treden met zijn volgelingen en hen gaven uitdeelt? Gaven die doorsijpelen in het leven van gebroken mensen die vervolgens aan zelfontpooing kunnen doen? Niet uit de overtuiging daarmee ieyts bij te dragen aan hun eigen zaligheid maar aan het koninkrijk der Hemelen als zijnde een op het heil van God en de naaste gerichte eenheid?

Dát is Christelijk... mocht ik moeten kiezen tussen gereformeerd zijn zoals jij het determineert of Christen zijn zoals Paulus het doet dan zal ik met trots zeggen niet meer gereformeerd te zijn!

Spreekt de Bijbel dan over ideale situaties? Worden juist ook de gehuwden niet vaak aangesproken? Eigenlijk zeg je dus dat de zonde de norm is geworden?
Is het dus eigenlijk zo dat omdat we niet meer aan het beeld van genesis 1 kunnen voldoen alles goed is, als er maar liefde is?
En om bij Paulus te komen, misschien eens lezen wat er bij different over Paulus gezegd wordt?

meboy

Berichtdoor meboy » 06 aug 2008 17:49

tante-tortel schreef:
meboy schreef:Lieve schat ik probeer niets te bewijzen. Ik heb ook niets te bewijzen noch iets te verbergen. Ik heb zo'n onderzoek werkelijk niet nodig.

Spreekt de Bijbel dan over ideale situaties? Worden juist ook de gehuwden niet vaak aangesproken?
Is het dus eigenlijk zo dat omdat we niet meer aan het beeld van genesis 1 kunnen voldoen alles goed is, als er maar liefde is?
En om bij Paulus te komen, misschien eens lezen wat er bij different over Paulus gezegd wordt?

Ja de Bijbel spreekt over ideale situaties, God zal niet één zonde door de vingers zien, ook niet in man/vrouw verhoudingen.

Laten we luisteren naar Paulus:

Gelijk geschreven is: Er is niemand rechtvaardig, ook niet een;
Er is niemand, die verstandig is, er is niemand, die God zoekt.
Allen zijn zij afgeweken, te zamen zijn zij onnut geworden; er is niemand, die goed doet, er is [ook] niet tot een toe.
Hun keel is een geopend graf; met hun tongen plegen zij bedrog; slangenvenijn is onder hun lippen.
Welker mond vol is van vervloeking en bitterheid;
Hun voeten zijn snel om bloed te vergieten;
Vernieling en ellendigheid is in hun wegen;
En den weg des vredes hebben zij niet gekend.
Er is geen vreze Gods voor hun ogen.
Wij weten nu, dat al wat de wet zegt, zij dat spreekt tot degenen, die onder de wet zijn; opdat alle mond gestopt worde en de gehele wereld [voor] God verdoemelijk zij.
Daarom zal uit de werken der wet geen vlees gerechtvaardigd worden, voor Hem; want door de wet is de kennis der zonde.

Dat gaat over de positie van de mens ten opzichte van God: die wet, de eis van 100% ware liefde voor God en medemens maakt ons machteloos, niet bezittende mensen. Toch is er ruimte om bepaalde dingen te omarmen als meewerkend aan het koninkrijk der hemelen. Voordat dat kan moet er echter één ding gebeuren: God moet zijn Zoon op bezoek krijgen met een vraag: Vader deze en die heb Ik liefgehad van voordat de aarde gemaakt is... zou u ze genadig willen vergeven: Uw straf op mij willen leggen en Meboy en Tante-tortel willen bedienen met de giften die u eigenlijk voor mij bedoeld had?

Paulus had daar zicht op; zijn geloof werd een instrument om die gave te zien:

Zo is er dan nu geen verdoemenis voor degenen, die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar den Geest. Want de wet des Geestes des levens in Christus Jezus heeft mij vrijgemaakt van de wet der zonde en des doods. Want hetgeen der wet onmogelijk was, dewijl zij door het vlees krachteloos was, heeft God, Zijn Zoon zendende in gelijkheid des zondigen vleses, en [dat] voor de zonde, de zonde veroordeeld in het vlees. Opdat het recht der wet vervuld zou worden in ons, die niet naar het vlees wandelen, maar naar den Geest. Want die naar het vlees zijn, bedenken, dat des vleses is; maar die naar den Geest zijn, [bedenken], dat des Geestes is. Want het bedenken des vleses is de dood; maar het bedenken des Geestes is het leven en vrede

Later legt hij nog precieser uit wat dat nu eigenlijk is geestelijk leven. Het is eigenlijk heel simpel; uit het één volgt het ander, zoals een druivenstek vruchten draagt als hij in de druivenstam wordt gezet zo gaat de Christen; hoe vervloekt en mismaakt ook door de kracht van de wet, vruchten voortbrengen:

Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. Tegen de zodanigen is de wet niet.

Zie daar nu mijn getuigenis! Als dat duivels is dan weet ik het niet meer! De duivel hoort het een siddert! Want hij weet dat ik gelijk heb en dat dit zijn doodssteek zal worden. Het enige wat hij tracht is het belachelijk te maken en het de mond te stoppen; maar hoe meer hij dat probeert des te krachtiger zal ik getuigen:

Wie zal beschuldiging inbrengen tegen de uitverkorenen Gods? God is het, Die rechtvaardig maakt. Wie is het, die verdoemt? Christus is het, Die gestorven is; ja, wat meer is, Die ook opgewekt is, Die ook ter rechter [hand] Gods is, Die ook voor ons bidt. Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking, of benauwdheid, of vervolging, of honger, naaktheid, of gevaar, of zwaard? (Gelijk geschreven is: Want om Uwentwil worden wij den gansen dag gedood; wij zijn geacht als schapen ter slachting.) Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars, door Hem, Die ons liefgehad heeft. Want ik ben verzekerd, dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch machten, noch tegenwoordige, noch toekomende dingen, Noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onzen Heere.
Laatst gewijzigd door meboy op 06 aug 2008 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 aug 2008 17:49

meboy schreef:Je mist één cruciale slag: Man & Vrouw als enige juiste relatie MITS 100% aan de eis van God voldoend. Ik heb er nog geen een gezien in mijn zesentwintigjarige leven... En ja, dat kan je gewoon in de bijbel lezen. Bijna op iedere bladzijde.

Over bevrijding en opbouwing vanuit het Borgwerk van Christus valt ook enorm veel te lezen en te leren, echter om dat geloof te kunnen laten functioneren zal ik je echt eerst adviseren de vorige stap duidelijk te nemen.

Hoezo: mits 100%? Is niet alles in ons leven bevlekt met zonde? En inderdaad is daarvoor het verzoenend borgwerk van Christus!
Maar wil het daarom zeggen dat: omdat man en vrouw ook niet voor 100% kunnen voldoen homorelaties wel mogen?
Dan mag alles toch?
Ik begrijp dus duidelijk niets van je redenatie waarom het dan wel geoorloofd is om een homoseksuele relatie te hebben. Ik begrijp die kronkel niet echt.

Ook je bewering dat over: spreek Heer want uw knecht hoort.
Ik denk nog steeds: hoe hoort hij dat dan? Komt er een stem vanuit de hemel? Of in je hoofd? Hoe denk je te horen?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 aug 2008 17:54

meboy schreef:* Trekt zich NIET terug *

Want gelooft heel sterk in de analyse van Michael en vindt dat meer dan waard om een robbertje om te vechten.

Ik vind het nogal vreemd dat hier gesproken wordt over robbertje vechten, terug trekken e.d.

Vanwaar? Omdat mensen een andere mning hebben dan jij? Omdat er mensen zijn die op grond van Gods woord niet achter het homohuwelijk kunnen staan?

Sorry, maar als jullie net zo lang door willen gaan tot iedereen hier er net zo over denkt als jij, ben je fout bezig. Dan eis je iets van mensen wat je niet eisen kan en mag. Ga liever gewoon met elkaar in gesprek en laat ook de anderen, die misschien lijnrecht tegen over jou staat in zijn of haar waarde.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 aug 2008 17:57

meboy schreef:
tante-tortel schreef:

Spreekt de Bijbel dan over ideale situaties? Worden juist ook de gehuwden niet vaak aangesproken?

Ja de Bijbel spreekt over ideale situaties, God zal niet één zonde door de vingers zien, ook niet in man/vrouw verhoudingen.

Allen zijn zij afgeweken, te zamen zijn zij onnut geworden; er is niemand, die goed doet, er is [ook] niet tot een toe.
Hun keel is een geopend graf; met hun tongen plegen zij bedrog; slangenvenijn is onder hun lippen.
Wij weten nu, dat al wat de wet zegt, zij dat spreekt tot degenen, die onder de wet zijn; opdat alle mond gestopt worde en de gehele wereld [voor] God verdoemelijk zij.
Daarom zal uit de werken der wet geen vlees gerechtvaardigd worden, voor Hem; want door de wet is de kennis der zonde.

Dat gaat over de positie van de mens ten opzichte van God: die wet, de eis van 100% ware liefde voor God en medemens maakt ons machteloos, niet bezittende mensen. Toch is er ruimte om bepaalde dingen te omarmen als meewerkend aan het koninkrijk der hemelen. Voordat dat kan moet er echter één ding gebeuren: God moet zijn Zoon op bezoek krijgen met een vraag: Vader deze en die heb Ik liefgehad van voordat de aarde gemaakt is... zou u ze genadig willen vergeven: Uw straf op mij willen leggen en Meboy en Tante-tortel willen bedienen met de giften die u eigenlijk voor mij bedoeld had?

Zo is er dan nu geen verdoemenis voor degenen, die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar den Geest. Want de wet des Geestes des levens in Christus Jezus heeft mij vrijgemaakt van de wet der zonde en des doods. Want hetgeen der wet onmogelijk was, dewijl zij door het vlees krachteloos was, heeft God, Zijn Zoon zendende in gelijkheid des zondigen vleses, en [dat] voor de zonde, de zonde veroordeeld in het vlees. Opdat het recht der wet vervuld zou worden in ons, die niet naar het vlees wandelen, maar naar den Geest. Want die naar het vlees zijn, bedenken, dat des vleses is; maar die naar den Geest zijn, [bedenken], dat des Geestes is. Want het bedenken des vleses is de dood; maar het bedenken des Geestes is het leven en vrede

Later legt hij nog precieser uit wat dat nu eigenlijk is geestelijk leven. Het is eigenlijk heel simpel; uit het één volgt het ander, zoals een druivenstek vruchten draagt als hij in de druivenstam wordt gezet zo gaat de Christen; hoe vervloekt en mismaakt ook door de kracht van de wet, vruchten voortbrengen:

Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. Tegen de zodanigen is de wet niet.

Zie daar nu mijn getuigenis! Als dat duivels is dan weet ik het niet meer! De duivel hoort het een siddert! Want hij weet dat ik gelijk heb en dat dit zijn doodssteek zal worden. Het enige wat hij tracht is het belachelijk te maken en het de mond te stoppen; maar hoe meer hij dat probeert des te krachtiger zal ik getuigen:

Wie zal beschuldiging inbrengen tegen de uitverkorenen Gods? God is het, Die rechtvaardig maakt. Wie is het, die verdoemt? Christus is het, Die gestorven is; ja, wat meer is, Die ook opgewekt is, Die ook ter rechter [hand] Gods is, Die ook voor ons bidt. Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking, of benauwdheid, of vervolging, of honger, naaktheid, of gevaar, of zwaard? (Gelijk geschreven is: Want om Uwentwil worden wij den gansen dag gedood; wij zijn geacht als schapen ter slachting.) Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars, door Hem, Die ons liefgehad heeft. Want ik ben verzekerd, dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch machten, noch tegenwoordige, noch toekomende dingen, Noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onzen Heere.

Mooi, maar ik begrijp nog steeds niet wat het te maken heeft met homoseksuele relaties.

meboy

Berichtdoor meboy » 06 aug 2008 17:59

tante-tortel schreef:Hoezo: mits 100%? Is niet alles in ons leven bevlekt met zonde? En inderdaad is daarvoor het verzoenend borgwerk van Christus!
Maar wil het daarom zeggen dat: omdat man en vrouw ook niet voor 100% kunnen voldoen homorelaties wel mogen?
Dan mag alles toch?
Ik begrijp dus duidelijk niets van je redenatie waarom het dan wel geoorloofd is om een homoseksuele relatie te hebben. Ik begrijp die kronkel niet echt.

Ook je bewering dat over: spreek Heer want uw knecht hoort.
Ik denk nog steeds: hoe hoort hij dat dan? Komt er een stem vanuit de hemel? Of in je hoofd? Hoe denk je te horen?

Nu is jouw conclusie dat ik een kronkel heb... Ik beweer niet dat mijn situatie mag. Ik zeg nergens dat ik mij beroep op de gerechtigheid van het homoseksuele zijn.

De enige die her pleit voor de goedheid van seksueel zijn ben jij: jij pleit voor het feit dat hetero-zijn iets is wat het waard is om te zoeken. Immers anders is het niet relavant om dat int te brengen.

De stelling dat die alles verdoemende conclusie de weg vrijmaakt voor alles is ook niet juist: de stek die in de wijnstok gepland wordt kan geen stinkende vruchten voortbrengen maar brengt goede vruchten voort: liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid.

Mijn enige stelling is dat die vruchten hun weg naar buiten vinden zélfs bij homoseksuelen. En weet je waarom? Omdat God niet naar de mensheid kijkt als 1e rangs en 2e rangschristenen. God wil zegenen ongeacht de stuatie zolang de sitautie zelf maar geen barriere is om dat sap te laten stromen. En het levende bewijs zie ik dagelijks om me heen: prachtige hetero en homo broeders en zusters die vanuit hun hart de wereld volgieten met de gaven van Hem verkregen. In plaats van je ogen te focussen op de beperking van je medemens is het veel zaliger om de gave te zien... En die is er onmiskenbaar ook in homoseksuelen.

meboy

Berichtdoor meboy » 06 aug 2008 18:02

tante-tortel schreef:
meboy schreef:
tante-tortel schreef:

Mooi, maar ik begrijp nog steeds niet wat het te maken heeft met homoseksuele relaties.

En dát is nu precies de reden waarom je niet naar homo's kunt kijken als gelijkwaardige Christenen die op hun manier een steentje bijdragen aan een wereld die liefdevoller is, blijder is, vrediger is, lankmoediger is, goedertierener is, beter is, geloviger is, zachtmoediger is en matiger is.
Laatst gewijzigd door meboy op 06 aug 2008 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 06 aug 2008 18:02

ik vind het eigenlijk ook wel een beetje rare kronkel, ik heb niet de hele discussie gelezen, maar de laatste paginas wel, en ik krijg er een raar gevoel bij,
ik snap dat het akelig moeilijk is om anders te zijn dan "normaal"
maar ik snap nog steeds niet hoe je om leviticus en om romeinen heen kan praten.
begrijp me niet verkeerd , je kan er niks aan als je homofiel ben, en daarom acht ik je ook niet meer of minder dan ieder ander, maar je kan wel kiezen om een leven te leiden wat in mijn ogen mis gaat.
ik snap het gewoon niet , ergens las ik dat je de boom aan zijn vruchten leest, dat als dat goed is je homosexusuele relatie ook wel mag,

maar de rijke jongeling hield de wet ook in alles , maar Christus vroeg hem zijn geld achter te laten en dat kon hij niet, terwijl alle andere vruchten perfect waren,

ik vraag me namelijk af in hoeverre wij nog bereid zijn om echte offers te brengen, dan heb ik het over homo en hetro sexueelen.

en dat liefde alles goed maakt vindt ik echt een raar argument, mag je dan ook scheiden waarneer je wil, met je buurman naar bed en weet ik veel wat meer , als het uit liefde is??, waar trek je dan de grens??
dat zou ik dan graag wel willen weten

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 aug 2008 18:04

Ohw, ik zie ook heel veel gaven bij mijn homoseksuele broeders en zusters.
Daar mag ik ook gerust op gewezen worden.
Maar het gaat mij om de homoseksuele relatie die ik afkeur.
Het Homohuwelijk of hoe je dat ook wilt noemen.

Terug naar “Archief”