Smurffie en kerel gaan trouwen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 08 jul 2008 11:54

MissF schreef:Ach, eigenlijk is de kerk, gemeentehuis en locatie toch het belangrijkste?
De rest ook wel, maar dat komt allemaal wel, vond ik. En wij waren wel een jaar van tevoren begonnen, vooral ook omdat we drie maanden voor ons trouwen de sleutel van ons huis kregen, waar we achteraf best wel veel in moesten doen, in de korte tijd, want we werkten er allebei gewoon bij, mijn man zelfs op zaterdag vaak ook nog.
En onze CM's hebben erg veel overgenomen. Achteraf weet ik niet eens meer wat allemaal, maar het was wel erg fijn. Zelfs de taart hebben ze uitgezocht (die kreeg ik dan ook cadeau van hen). Scheelde weer tijd.

Maar het scheelde ook dat voor ons het trouwen niet één grote stap was ofzo. Idd net als Acire zegt: een klein stapje die logisch is.
Zoals nu een kindje krijgen vind ik een veel en veel grotere stap eigenlijk.

Maar als je lekker rustig aan doet, komt het allemaal vaak best goed.
Wnaneer ga je eigenlijk trouwen Alries?

Wij gaan 12 maart a.s. trouwen! We hebben al wel een paar feestlocaties bezocht, maar nog niets geboekt. En verder zijn we op dit moment zelf aan het wennen aan het idee! Toen we hoorden dat we het huis hadden waren we helemaal enthousiast, en wilden we z.s.m. een trouwdatum enz plannen. Hebben we toen ook gedaan, maar moesten we toch weer afblazen ivm andere dingen die tussendoor 'ff' op ons bordje kwamen. Nu is dat allemaal weer geregeld, maar we zijn er nu allebei een stuk voorzichtiger mee geworden, en doen we het allemaal nog ff rustig aan.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 08 jul 2008 12:07

Jaja, als je kerk en gemeentehuis hebt geregeld ben je er echt nog niet. Wat dacht je van:
Trouwvervoer?
Tafelindeling?
Graveren van de ringen?
Bloemen?
Versiering van de auto?
Corsages?
Muziek voor in gemeentehuis?
Liturgie in de kerk?
Trouwtekst?
Muziek voor savons?
Wat ga je eten?
Welke vulling wil je in de bruidstaart?
Enz enz enz enz.....

GB en ik hebben een to-do list van 6 kantjes A4. Duzzzzzz..... :D

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 08 jul 2008 12:10

Acire schreef:Jaja, als je kerk en gemeentehuis hebt geregeld ben je er echt nog niet. Wat dacht je van:
Trouwvervoer?
Tafelindeling?
Graveren van de ringen?
Bloemen?
Versiering van de auto?
Corsages?
Muziek voor in gemeentehuis?
Liturgie in de kerk?
Trouwtekst?
Muziek voor savons?
Wat ga je eten?
Welke vulling wil je in de bruidstaart?
Enz enz enz enz.....

GB en ik hebben een to-do list van 6 kantjes A4. Duzzzzzz..... :D

:shock: Wow...ga toch maar is ff een avondje met vriendlief zitten denk ik...Anders vergeten we heel veel. Heb je die lijst zelf gemaakt, of van internet gehaald?

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 08 jul 2008 12:12

Ik vind het heerlijk dat ik eigenlijk al weet dat ik pas over een tijdje gaat trouwen. Wij hebben eigenlijk al een datum, maar die wordt mogelijk vervroegd. Ik vind het fantastisch dat we alles op het gemakje kunnen doen. Het geld hebben we al bijna binnen, alleen een huis inrichten moeten we nog even voor sparen, daarom duurt het nog een tijdje. Maar waarschijnlijk gaan we wel dit najaar wel naar de Love & Marriage Beurs om eens even lekker te zweimelen (vooral ik dan)

@ 88alries88: Op internet heb je van die lijsten waarop dingen staan waar je allemaal aan moet denken. Misschien kan je die opzoeken? Dan helpt echt!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 jul 2008 12:17

wij hebben niks van lijsten of zo gebruikt. Wisten gewoon wat we moesten regelen en net als een tafelindeling hebben wij niet gedaan.
Wij hebben een paar keer een bruilift gehad en zaten we naast mensen waar we niks mee hadden.
En dan kunnen mensen zelf kiezen bij wie ze aan de tafel zitten.

Ik mocht ook alleen maar van de trouwjurk die ik kocht foto's maken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jul 2008 12:27

Idd, die hele lijst hebben wij wel gedaan. Wij hadden een luxe diner, en dan vind ik tafelindeling er absoluut bij horen. Ik had ook zelf de naam-menukaartjes gemaakt, de dames creme, de heren bruin met de bloem/klavertje 4 erop die ook op onze trouwkaart stond.
Net als de liturgie voor de kerkdienst. Die hebben wij helemaal zelf samengesteld. Ook daarop die bloem.

Wij hadden best een luxe bruiloft (niet duur, maar wel chique) en daar horen die dingen bij, dat vond ik erg belangrijk.
En de tasjes voor de kleine kids, 10 tasjes met speelgoed enzo, dat was ook een klus. Maar zo leuk om te doen :)

Bloemen waren wij wel zo uit. Ik wist wat voor boeket ik wilde, en we wilden gewoon witte corsages, en een wit bloemstuk voor op de auto (ik ben dol op wit). Welke bloemen boeide ons verder niet.

En de muziek wisten wij ook al, omdat we het eerder op een bruiloft hadden gehad.
Maar dan de discussies over wel/niet dansen, die vriend/vriendin wel/niet als daggast, speciale corsages voor de kids of niet, wat voor auto (uiteindelijk mocht hij beslissen, maar ik moest toch weer meebeslissen van hem), hij moest 3 dagen van tevoren zijn schoenen nog kopen, wat doe je met alle cadeaus, hoe laat gaan we weg en wie houdt de afscheidsspeech (ik vond ik, hij vond hij, hij won).
Dat nam gewoon meer tijd in dan we dachten. Maar dat zijn leuke dingen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 jul 2008 13:20

acire.. ik kan geen foto vinden van mijn boeket! ik heb er wel eentjein mijn plakboek volgens mij.. zal eens kijken als ik tijd heb, of ik daar eenf oto van kan maken!

hier geen lijsten ofzo gebruikt, geen tafelindeling en ook geen autovolgorde! vooral van het laatste zie i het nut niet zo van in.. er rijden zo weer tig andere auto's tussen! ze zagen maar hoe ze er kwamen! alleen de ouders die reden wel voorop!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 08 jul 2008 13:32

Haha. Autovolgorde. Die hebben we er niet opstaan, en gaan we ook niet doen. Gewoon rijden met die hap:)

Tafelindeling doen we wel. We gaan onze vrijgezelle vrienden koppelen :mrgreen:

Op internet staan van die lijsten ja met alles wat je moet doen. Het is echt meer dan je denkt :)
Maar... wel leuk natuurlijk! Wij hebben iets minder dan 9 maanden om alles te regelen en daarnaast om ons huis op te knappen. Gaat helemaal goed komen :D

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 08 jul 2008 13:50

Acire schreef:Haha. Autovolgorde. Die hebben we er niet opstaan, en gaan we ook niet doen. Gewoon rijden met die hap:)

Tafelindeling doen we wel. We gaan onze vrijgezelle vrienden koppelen :mrgreen:

Op internet staan van die lijsten ja met alles wat je moet doen. Het is echt meer dan je denkt :)
Maar... wel leuk natuurlijk! Wij hebben iets minder dan 9 maanden om alles te regelen en daarnaast om ons huis op te knappen. Gaat helemaal goed komen :D

Heb ff zitten zoeken naar zo'n lijst, maar ze zijn ook nog verschillend per grootte. En heb nog niet echt een handige gezien. Wil er dan wel 1tje waarbij ik alles netjes af kan vinken! Wij hebben nog ruim 2 maanden voordat we de sleutel krijgen, en daarna wordt het super druk denk ik. Mm..besef steeds meer dat we nog heel veel moeten gaan doen. Morgen toch maar eens mee beginnen... :wink:

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 08 jul 2008 13:52

Acire, wanneer ga je eigelijk trouwen?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 08 jul 2008 13:53

Ik heb toen twee lijsten gebruikt. Op de één stonden namelijk dingen die op de andere niet stonden en andersom. De één had ik uit de Trouwbijlage van de Terdege en de ander uit een tijdschrift dat ik kreeg op de Love&Marriagebeurs.
Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 jul 2008 14:05

mens, wat maken jullie er een werk van zeg.

voor die ene dag die toch zo voorbij is.

laat gewoon lekker komen hoe het gaat en doe niet te moeilijk, is veel relaxter!

mag ik vragen Acire, waarom muziek in het gemeentehuis?

trouwtekst zoch bij ons de ds uit.

mijn vader had een kennis met een benz, die konden we lenen, hij regelde het ook nog voor ons en degene die reed deed de rest.

Gewoon veel uitbesteden, net zo makkelijk en anderen vinden het leuk om voor hun gevoel belangrijk te zijn en iets voor je gedaan te hebben.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 jul 2008 14:10

ja ik snap het ook niet helemaal eigenlijk wij hebben 1 keer alles doorgesproken met onze ceremoniejuffen en die hebben eigenlijk alles geregeld.
Wij hebben alleen gemeentehuis geregeld dominee geregeld en vervoer en de feestlocatie.
Voor de rest ons nergens druk om gemaakt.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 08 jul 2008 14:15

Vonden jullie het moeilijk om een CM te kiezen? Wij hebben het al aan 2 mensen gevraagd die het allebei niet wilden. Nu durf ik eigenlijk niet zo goed nog een keer iemand te vragen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 jul 2008 14:18

nee, we vroegen het aan een broer van mijn man en die wilde het wel doen.

mijn broer vroeg het aan mij en ik voelde me eigenlijk wel vereerd dat hun mij zagen als persoon die hun bruiloft wilden laten flitsen! :lol:

Terug naar “Archief”