Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 06 mei 2008 12:24

Een hele brutale vraag,
Rekeningen zoals bijv. gemeentelijke heffingen of andere vaste lasten of vakantie van zon 400-600 euro per jaar, betalen jullie die ineens of sparen jullie daar het jaar voor of spreek je daar je spaargeld voor aan?
Wij proberen zelf het in een klap te betalen, maar af en toe kom je er niet aan onderuit om je spaargeld aan te spreken en daar balen we dan weer van en vragen ons af: hoe doen anderen dat?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mei 2008 12:27

wij proberen gewoon niet aan ons spaargeld te komen!

Kijken per maand wat we over houden!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 06 mei 2008 12:29

Wij betalen alles in 1 keer.
Rekeningen enz betalen wij nooit van ons spaargeld.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 mei 2008 12:29

Wij betalen in 1 keer. Tenminste, dat doet mijn man ;) Ik bemoei me weinig met de financien eigenlijk.
Maar hij moppert dan wel eens dat hij te kort komt op zijn rekening, maar dan is het de maanden daarna weer een stukje ruimer. Of we gebruiken een deel van mijn loon ervoor. Dat gaat anders naar de spaarrekening.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 mei 2008 12:35

wij betalen het in 1 keer maar wij hebben nooit zulke hoge rekeningen eerlijk gezegd. En wij doen de financieen samen niet omdat ik het mijn man niet toevertrouw of wat dan ook maar stel mijn man wordt ziek langere tijd wil ik wel weten hoe alles wertk enz

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 mei 2008 12:43

l'etre: daar snap ik dus ook geen hout van. Wij kunnen met twee salarissen (nouja twee keer vier dagen werken) net de hypotheek voor een appartement betalen, terwijl we allebei hoger opgeleid zijn.

André

Berichtdoor André » 06 mei 2008 13:20

pol schreef:Een hele brutale vraag,
Rekeningen zoals bijv. gemeentelijke heffingen of andere vaste lasten of vakantie van zon 400-600 euro per jaar, betalen jullie die ineens of sparen jullie daar het jaar voor of spreek je daar je spaargeld voor aan?
Wij proberen zelf het in een klap te betalen, maar af en toe kom je er niet aan onderuit om je spaargeld aan te spreken en daar balen we dan weer van en vragen ons af: hoe doen anderen dat?
Even voor me zelf spreken, op vakantie met mijn inkomen hoef ik niet lang over na te denken.
Toch denk ik als ik ook deze post lees, er moeten gewoon mensen, of een luxe probleem hebben, of ze proberen boven hun stand te leven...
Mocht dit niet zo zijn wat ik hier suggereer, dan zou je in een huurwoning met huursubsidie wonen, of je betaald de vakanties gewoon van je spaargeld.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 06 mei 2008 13:20

Alle rekeningen betalen wij per maand, zo zijn de maandlasten elke maand wel gelijk. Voor vakantie sparen we; moet ook wel, want mijn man krijgt geen vakantiegeld in één keer in mei. Hij krijgt het elke maand gewoon bij zijn salaris, net als z'n 13e maand en eventuele bonussen. Daar zetten we dus elke maand een gedeelte van op onze speciale vakantiespaarrekening. Mijn vakantiegeld, wat ik wel in één keer in mei krijg, komt dan ook op deze vakantierekening. Zo hoeven we nooit onze gewone spaarrekening aan te raken als we op vakantie gaan.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 mei 2008 13:27

op vakantie gaan we niet... kunnen we niet betalen...

gemeentelijke lasten betalen we in termijnen... de ene rekening in 7 keer de andere in 6 keer...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 mei 2008 13:28

Vakanties betalen we van het vakantiegeld. Daar sparen we niks van, dat is echt voor vakanties. Die grote rekeningen van de gemeente, daarvan weten we wanneer deze komen, dus dan zorgen we dat we dat geld hebben. Tenminste, ik denk dat mijn man dat zo doet. Hij schuift altijd veel geld heen en weer van spaarrekening naar betaalrekening. Want op die eerste krijgen we rente, dus daar parkeert hij het geld voor de grote rekeningen, maar dat zien we dan niet echt als spaargeld ofzo.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 mei 2008 13:37

liefie schreef:wij betalen het in 1 keer maar wij hebben nooit zulke hoge rekeningen eerlijk gezegd.

Iedereen krijgt jaarlijks rekeningen voor de gemeentelijke belastingen en die zijn echt honderden euro's.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 mei 2008 13:37

Wij hebben niet eens een spaarrekening, lukt ook niet om te sparen. De komende tijd moeten we weer alle schade van de verhuizing etc inlopen.

Op vakantie gaan we ook al jaren niet...... Dit zeg ik niet om de Daarbij speelt natuurlijk ook mee dat ik in augustus uitgerekend ben. Hopelijk volgend jaar beter.

Alle nota's betalen we ongeveer 1 keer in de maand. Ik kijk momenteel niet eens of we wel genoeg op onze rekening hebben staan. Nota's moeten toch betaald worden en het gezeur van aanmaningen etc begin ik liever ook niet aan. Verder leven we gewoon zuinig en doen weinig rare dingen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 mei 2008 13:38

We gaan wel op vakantie. Van ons vakantiegeld. Hij werkt fulltime, ik 28 uur, dus waarschijnlijk zullen we best wat vakantiegeld krijgen.
Ik ga het liefst helemaal niet op vakantie, dus er echt voor sparen vind ik niet leuk. Dat doe ik alleen voor iets wat we eventueel graag zouden willen hebben.
Behalve volgend jaar, dan willen we naar mijn zus en zwager, die in het midden oosten wonen. Dat zal wel aardig wat gaan kosten, dus daar moeten we dan wel voor sparen denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 mei 2008 13:38

Lalage schreef:l'etre: daar snap ik dus ook geen hout van. Wij kunnen met twee salarissen (nouja twee keer vier dagen werken) net de hypotheek voor een appartement betalen, terwijl we allebei hoger opgeleid zijn.

Ligt er toch maar net aan wat voor een appartement?
Hoe groot, hoe oud, etc.

Ons lukt het makkelijk, en we sparen ook nog veel,
maar ja, het is geen nieuw appartement, en ook geen 100m2.
Maar we wonen hier heerlijk.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 mei 2008 13:39

MissF schreef:Wij betalen in 1 keer. Tenminste, dat doet mijn man ;) Ik bemoei me weinig met de financien eigenlijk.
Maar hij moppert dan wel eens dat hij te kort komt op zijn rekening, maar dan is het de maanden daarna weer een stukje ruimer. Of we gebruiken een deel van mijn loon ervoor. Dat gaat anders naar de spaarrekening.

Ik dacht dat jij zei dat jullie jouw salaris er echt bij nodig hadden? Maar nu zeg je dat jouw salaris naar de spaarrekening gaat. Ik snap het niet meer geloof ik.

Terug naar “Archief”