Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Race406 » 28 jun 2009 06:37

MissF schreef:Ligt er helemaal aan hoe lang het huis te koop staat en of de vraagprijs reeel is.
Wij hebben bij 1 huis 10 % minder geboden. Daar gingen die mensen niet eens op in, hun huis stond toen net 4 dagen te koop.
Bij het huis dat we toen hebben gekocht hebben we ook 10 % minder geboden, en na veel onderhandeling uitgekomen op iets van 8 % minder dan de vraagprijs. Maar dit huis stond al langer te koop en die mensen hadden al een ander huis en moesten het zo snel mogelijk verkopen.
Als iemand hier zo laag zou bieden, zouden we er ook niet op ingaan. We hebben toch nog geen ander huis, zitten in principe best, en zouden er dan op achteruit gaan, wat we niet willen.
Onze makelaar vertelde dat de waarde van ons huis 2 a 3 % minder is dan onze vraagprijs. Dus daar op uitkomen is dan goed.

Als je goed zit (dat zeg je diverse malen) waarom dan verhuizen? Je weet nu wat je hebt, en wat je weerkrijgt moet je maar afwachten....
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jun 2009 09:51

Dat heb ik al verschillende malen uitgelegd, we hebben geen tuin, alleen een balkon, en we wonen midden in de stad, en beiden is met een klein kindje niet zo handig. We verhuizen dus voor een tuin.
En we kopen ook niet op stel en sprong een nieuw huis, als we ons huis nu verkopen gaan we voorlopig op het erf van mijn schoonouders zitten in een stacaravan ofzo. We kopen pas iets als we er echt tevreden mee zijn.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 28 jun 2009 11:49

in een sta-caravan met een klein kindje? Ik heb bij m'n zus gezien hoe dat ging, en dat was geen succes, voor een weekje of 3 wil het zat, maar al gauw komen de muren op je af...Als ik zie wat het bij m'n zus en dr gezin heeft aangericht, zou ik het je heel erg afraden...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jun 2009 17:50

Tja, dat zien we dan wel. We zitten dan op het erf van mijn schoonouders, waar ruimte zat om het huis is, en erin ook. Dus we zitten dan niet vast in de caravan. En voor ons zoontje is het geweldig, al die ruimte, veel gras om te spelen, veel te zien in de buurt voor hem. En het is zomer, dus dan kun je meer buiten leven.
Maargoed, we willen sowieso geen huis kopen dat niet helemaal naar onze zin is, of naar onze zin gemaakt kan worden, dus we moeten wel als dit verkocht is. OP een bungalowpark in een huisje kost al snel best veel.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 28 jun 2009 20:15

MissF schreef:Tja, dat zien we dan wel. We zitten dan op het erf van mijn schoonouders, waar ruimte zat om het huis is, en erin ook. Dus we zitten dan niet vast in de caravan. En voor ons zoontje is het geweldig, al die ruimte, veel gras om te spelen, veel te zien in de buurt voor hem. En het is zomer, dus dan kun je meer buiten leven.
Maargoed, we willen sowieso geen huis kopen dat niet helemaal naar onze zin is, of naar onze zin gemaakt kan worden, dus we moeten wel als dit verkocht is. OP een bungalowpark in een huisje kost al snel best veel.

Zij hadden ook zeeën van ruimte om de caravan, maar ik wil me nergens mee bemoeien hoor...Alleen even zeggen over wat ik heb zien veranderen in de tijd dat ze in de stacaravan woonden

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jun 2009 09:45

meissie88 schreef:in een sta-caravan met een klein kindje? Ik heb bij m'n zus gezien hoe dat ging, en dat was geen succes, voor een weekje of 3 wil het zat, maar al gauw komen de muren op je af...Als ik zie wat het bij m'n zus en dr gezin heeft aangericht, zou ik het je heel erg afraden...

hangt er heel erg vanaf wat voor sta-caravan je hebt.

En als je bij je (schoon)ouders op het erf staat dan is dat ook heel anders. Dan wip je tenminste ook veel sneller ff bij ze binnen (als het even niet gaat).

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 29 jun 2009 09:53

Evelien schreef:En als je bij je (schoon)ouders op het erf staat dan is dat ook heel anders. Dan wip je tenminste ook veel sneller ff bij ze binnen (als het even niet gaat).

Ja, maar om nou elke dag/meerdere keren per dag bij je (schoon)ouders te gaan zitten... :-k Ik zou er niet aan moeten denken om tijdelijk in een stacaravan te moeten wonen in ieder geval...
Afbeelding

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 29 jun 2009 09:58

Ik vind het wel een goeie oplossing!
Wij zitten nu ook een beetje in dubio...verhuizen of nog een poosje blijven.
In principe zitten we hier best, alleen is het boven erg klein. Nu zagen we pas een huis wat we graag wilden hebben (ondertussen verkocht hoorden we vorige week :( ) en toen hadden we zoiets van, wat moeten we nu? Kopen en dan pas je eigen huis verkopen? In deze tijd niet echt een aanrader... Maar wat dan? Het huis over laten gaan, eerst je eigen huis verkopen en dan het risico lopen dat je juist dát huis wat je wil niet kan vinden. Ik vind dat echt lastig hoor!
Dan vind ik zo'n oplossing van MissF geweldig! Eerst je huis verkopen en dan lekker zelf kijken naar een mooi huis wat echt helemaal naar je zin is.
Ik ben in 10 jaar tijd al 5 keer verhuisd, dus wil nu weleens een huis waar ik (bij wijze van spreken) kan zitten totdat ik naar een verzorgingshuis ga :D Of we moeten nog een keer miljonair worden tussendoor, maar die kans acht ik niet zo groot eigenlijk :lol:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jun 2009 10:08

Daphne schreef:
Evelien schreef:En als je bij je (schoon)ouders op het erf staat dan is dat ook heel anders. Dan wip je tenminste ook veel sneller ff bij ze binnen (als het even niet gaat).

Ja, maar om nou elke dag/meerdere keren per dag bij je (schoon)ouders te gaan zitten... :-k Ik zou er niet aan moeten denken om tijdelijk in een stacaravan te moeten wonen in ieder geval...

Nou, ik hoop toch niet dat wij zo vaak ruzie gaan krijgen dat we meerdere keren per dag bij mijn schoonouders het huis in moeten hoor! :lol: Dat is de enige reden die ik me kan bedenken dat ik even daar heen zou willen.
Mijn man heeft vooral ruimte om zich heen nodig. Dan is een caravan op zich niet zo fijn, maar omdat het bij zijn ouders is, heeft hij ruimte zat. Garage, schuren, buitenruimte zat om te klussen aan zijn motor en auto en zijn bedrijf op te gaan zetten. Het is voor hem echt heerlijk. En ik voeg me denk ik wel. Gelukkig zit ik er niet 24 uur p.d. maar dat zou ik nergens kunnen, al is mijn huis nog zo groot.
En we kunnen ondertussen flink sparen, waardoor we weer meer zouden kunnen verbouwen aan een huis of een duurder huis kunnen kopen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jun 2009 10:14

Ik had het ook niet specifiek over ruzie. Stel dat het ontzettend koud is.... dan is het makkelijk als je op het erf staat.

Maar goed blijkbaar zeg ik iets doms.

Mijn man heeft ook 2 jaar in een stacaravan gewoond.
Vrienden van ons met twee kinderen (ook jaren, voor hun huis klaar was). Echt super mooi.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 29 jun 2009 11:01

MissF schreef:Nou, ik hoop toch niet dat wij zo vaak ruzie gaan krijgen dat we meerdere keren per dag bij mijn schoonouders het huis in moeten hoor! :lol: Dat is de enige reden die ik me kan bedenken dat ik even daar heen zou willen.

Ik had nog niet eens aan ruzie gedacht. Meer aan het feit dat je overdag alleen kan zitten en daardoor bij je schoonouders gaat zitten. Bij mij zouden dan de muren op me af komen als ik daar voor langere tijd zou zitten. Bovendien slapen bedden in een caravan over het algemeen voor geen meter als ik de 15 jaar vakantie in mijn jeugd naga.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jun 2009 11:11

Ik ben het met je eens hoor Evelien :)
En in een stacaravan kunnen gewone bedden zijn hoor. Het is geen tourcaravan, maar gewoon een soort chalet. Daar kun je zelfs je eigen bed in zetten als je hem koopt, wat we dan waarschijnlijk toch doen. En die kun je ook zo groot als je wilt.
De muren die op me af komen zal ook wel meevallen denk ik. Ik werk ook nog gewoon, en de dagen dat ik er wel ben zit ik hier ook niet continu thuis. Dus dat vind zijn weg wel denk ik. Maargoed, eerst ons huis maar verkopen :D En wie weet staat er dan opeens het meest fantastische huis te koop :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jun 2009 11:15

precies.

Er zitten zoveel verschil in sta-caravans. Mijn man had echt een super gave sta-caravan. Hij had geen werk en heeft toen z'n huis verkocht en heeft toen een sta-caravan gekocht. Twee later weer verkocht.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 29 jun 2009 11:53

Ik zei het alleen uit eigen ervaring, en omdat ik heb gezien wat voor schade het heeft aangericht
Dat gezin had een grote sta-caravan, en ook eigen bedden er in, veel ruimte om het huis en ze zijn ook echt geen 'huismussen' maar goed, dat is míjn mening dat ik er nooiiiit aan zou beginnen!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jun 2009 12:14

Als het al mis gaat in een grote caravan, met eigen bedden, met veel ruimte eromheen, dan vraag ik me af of zo'n relatie niet sowieso fout gaat. Hoeveel mensen wonen er niet op een flatje, met minimale ruimte. Daar zit je meer opgesloten dan in zo'n caravan. En bij veel mensen gaat dat ook prima.
Mijns inziens heeft dat niks met die caravan te maken, eigenlijk. Maargoed, ik kan het ook fout hebben :)

En zo ver is het nog lang niet. We gaan eerst lekker op vakantie, en moeten eerst maar afwachten of we ons huis wel verkopen.

Terug naar “Archief”