gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 feb 2008 22:31

rosekapje schreef:
Evelien schreef:zo de ramen voor zijn gelapt. Maar het glas is zo beschadigd (door de vorige eigenaren) dat het net lijkt alsof ze nog steeds vies zijn...Maar tsja ze zijn aan de overkant aan het verbouwen en er komen nogal wat vrachtwagens langs en aan, dus echt helpt het nu niet.

Straks ff het bed verschonen en in de machine gooien! kan die morgen lekker aan.

Morgen ga ik wel ff stoffen en zuigen.

Hier is ook 1 en al kras op de ruiten :? kdenk dat de vorige bewoners ze schoonmaakten met een schuursponsje ofzo :roll: aangezien ze ook in de kerderkast frituurden ieeehhhh :|

Bij ons hebben ze staan stralen op het achterraam! De vorige bewoners dan, dus er zitten allemaal putjes in. We zeiden er iets van en hun reaktie was: trap er maar een bal door, dat betaald de verzekering!

Maar al bij al is het ontzettend ondankbaar zemen. Het is aan de achterkant en aan de zonkant dus je weet niet wat je ziet.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 feb 2008 22:36

Saskia schreef:Ik zou ook water en azijn proberen, dat werkt hier ook nog altijd!

En heeft een van jullie wel eens last gehad van vlooien in huis? Ik heb een poosje een hond gehad, dat beest had af en toe een vlo. Nu is-tie weg, maar ik ben bang dat er zo af en toe nog wel een vlo rond kan springen hier :oops:
Iemand tips?

Alles wat wasbaar is wassen: hoezen van kussens enzo.
Verder enorm goed zuigen. Voorla langs de plinten enoz, want daar zitten nogal is keiren waar de eitjes in gaan. Daarna de kamer in spuiten met een vage spuitbus die vlooien dood.

Het is echt een ramp als je ze in huis hebt. Daarbij vonden ze mij ook een tijdje lekker, mijn benen, armen zagen er echt niet uit en jeukt behoorlijk.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 feb 2008 23:40

Dat van die vieze bank was de reden voor mijn ouders om nooit meer een stoffen bank te nemen. Al vind ik het best jammer, want ik vind stoffen banken wat warmer staan. Maargoed, leren banken zijn wel weer lekker strak.
Maar het is voor ons wel de reden geweest om geen witte bank te nemen, en ook geen egaal bruine bank, maar een soort suede spul, waar je vlekken sowieso minder op ziet.

En lang leve de twee een persoonsdekbedden, nooit geen moeite met opmaken ofzo ;) Ook het bed opmaken 's ochtends is zo gebeurd, sneller dan met zo'n groot geval :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 feb 2008 08:20

ik ben nogal een koucleum (weet niet of ik het goed schrijf) maar leren banken bbbrrr.. krijg het al gelijk koud als ik er aan denk, laat staat dat ik er op zit.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 feb 2008 08:45

Toen vlieger en ik banken moesten zoeken zei hij meteen: geen leer, want dat plakt als je een korte broek aan hebt! Hij draagt niet eens korten broeken :mrgreen:
Maar met kinderen is het wel een stuk makkelijker te onderhouden!!!
Onze bank heeft ook 2 kleuren eigenlijk, suede achtig, das wel handig ja!

Pol: hier zeiden ze dat ook van die verzekering, bij het zonderraam!!!! Die is lek, zeggen ze: ohh gooi er maar wat doorheen en bel de verzekering dat je met verbouwen dat raam hebt gesloopt. Ja dahag. Nu zitten we er nog steeds mee, maar moet zeggen dat ik me er niet meer echt aan erger.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 feb 2008 09:02

*Annet* schreef:al dat werkvolk op mijn plee :?

ga maar een dixie hok bestellen

haha... allemaal mannen zeker!! moet je vragen of ze willen zitten!! :mrgreen: ipv staan!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 feb 2008 09:31

rosekapje schreef:
Evelien schreef:zo de ramen voor zijn gelapt. Maar het glas is zo beschadigd (door de vorige eigenaren) dat het net lijkt alsof ze nog steeds vies zijn...Maar tsja ze zijn aan de overkant aan het verbouwen en er komen nogal wat vrachtwagens langs en aan, dus echt helpt het nu niet.

Straks ff het bed verschonen en in de machine gooien! kan die morgen lekker aan.

Morgen ga ik wel ff stoffen en zuigen.

Hier is ook 1 en al kras op de ruiten :? kdenk dat de vorige bewoners ze schoonmaakten met een schuursponsje ofzo :roll: aangezien ze ook in de kerderkast frituurden ieeehhhh :|

Sommige mensen hebben echt rare dingen mbt huishouden.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 feb 2008 14:02

paprikameisje2 schreef:

haha... allemaal mannen zeker!! moet je vragen of ze willen zitten!! :mrgreen: ipv staan!!

het zijn vandaag ook nog eens getinte mannen, ze verstaan me toch al bijna niet (en ik hun niet want ik vertik het om engels te praten in Nederland) maar ze zijn wel lief. Caroline vond hij bjoetiefoel!

't is trouwens wel een sloerie want ze komt met boekies aan en gaat zomaar bij allerlei mannen op schoot zitten terwijl ze een andere keer jankt als ze maar naar haar kijken!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 feb 2008 14:23

*Annet* schreef:
paprikameisje2 schreef:

het zijn vandaag ook nog eens getinte mannen, ze verstaan me toch al bijna niet (en ik hun niet want ik vertik het om engels te praten in Nederland) maar ze zijn wel lief. Caroline vond hij bjoetiefoel!

't is trouwens wel een sloerie want ze komt met boekies aan en gaat zomaar bij allerlei mannen op schoot zitten terwijl ze een andere keer jankt als ze maar naar haar kijken!

hou ze maar in de gaten.... als dat zo is als ze 18 is. :roll:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 feb 2008 14:35

ze krijgt een kuisheidsgordel aangemeten. :lol:

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 22 feb 2008 14:50

doe maar geen met een gigitaal slot dan want dan word ie zo gekraakt ;)
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 22 feb 2008 15:13

jong geleerd, is oud... :shock: Laten we hopen van niet! :D
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 22 feb 2008 15:54

Tja, als ze op r mama lijkt, Annet.. 8) :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 feb 2008 20:46

Laten wij ontopic gaan 8)

heb je nog gestreken vandaag, ben je nog beetje aan je huishouden toegekomen, nu je met Gerlinde naar ziekenhuis moest enzo? Of is mams weer langs gekomen? :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 feb 2008 16:19

ik kwam deze week weinig aan huishouden toe (veel te veel werken), gisteren heb ik snel gestofd en gezogen omdat we visite kregen. Nu kan ik morgen strijken (staat er al een paar dagen) en weer even wat opruimen... ik vind het jammer dat als ik zoveel werk dat ik makkelijker iets laat staan..
Maar ja... financieel kunnen we het niet trekken als ik minder ga werken. Dus het moet nog eventjes zo... :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”