Acire schreef:Ik las daar pas een stuk over in de Eva. Ik schrok er zelf nogal van. Mijns inziens heeft God het zo bedoeld dat een kindje opgroeit met een vader en een moeder. Als je voor een donor kiest mist dat kind een vader in zijn leven. Als moeder doe je dat je kind bewust aan, uit egoistische motieven.
Ik begrijp ook wel dat een kinderwens heel sterk en heel groot kan zijn. Toch denk ik dat je dat verdriet en dat gemis dan toch moet dragen, of andere uitwegen moet zoeken voor je 'zorg-drang'. Ik vind het echt heel erg dat mensen zo'n keuze maken, die alleen in hun eigen belang is en niet in het belang van hun kindje....
Binnen het huwelijk vind ik het een andere situatie, hoe ik daarover moet denken weet ik niet zo goed...
Ik las dat stukje ook ja. En ik schrok er ook behoorlijk van.
Ik vind het echt een soort van niet kunnen.
Bij ons in de kerk wordt ook vaak gebeden voor mensen die alleen hun weg moeten gaan.
Ik zei ook altijd toen ik tiener was: Ik trouw jong en wil jong moeder worden.
Nu ben ik 22 en nog jong zat, maar jong trouwen zit er zonder vriend/man niet meer bij in. Nu was dat een impulsieve tienergedachte/wens. En ik vermaak me nu nog heerlijk als vrijgezel, maar ik zou toch wel erg vreselijk vinden om geen eigen kinderen te krijgen.