hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 22 jan 2008 23:53

jamillah schreef:
*Annette* schreef:Me moeder kwam zaterdag met de oude doos geboortekaartjes aanzetten. Stel had het ene jaar januari een kindje gekregen, zelfde jaar december was de volgende er :roll:.

Ik ken ook een stel, twee kinderen binnen het jaar. Maar dat was gewoon een 'foutje' en had niets met 'geloven dat het komt als het komt' te maken.
Het kan dus zegmaar gewoon gebeuren, sja leuk toch?

Ik wil ook helemaal niet zeggen dat het niet leuk is, elk kindje is welkom. Tenminste zo zou ik denken. Maar vind het gewoon niet echt gezond klinken om zo snel achter elkaar zwanger te zijn, magoed als jij en je lichaam het aan kunnen. Wat houd je dan tegen?? Wie weet wat er bij mij ooit nog eens gebeurd :mrgreen:. Tuurlijk het kan een 'foutje' wezen, al vind ik het zo'n raar woord. Net of je kindje niet welkom is! Magoed zo noemen mensen dat nou eenmaal. En zo is ook ieder zijn eigen keus, de 1 wil eerst een aantal jaren getrouwd zijn en gewerkt hebben voordat er kinderen 'komen' , en de ander is een paar weken na het trouwen zwanger. Iedereen denkt er toch weer anders over, enja iedereen moet je vrijlaten in z'n keuzes en de keuzes die gemaakt worden accepteren.

Zegt me ma nadat ik over die geboortekaartjes begon, hebben wij het toch netjes gedaan. 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren :mrgreen:. M'n broertjes schelen 1,5 jaar :P.

Bijna 2 jaar geleden zijn er 6 stellen bij ons uit de kerk getrouwd, 4 daarvan hadden een jaar later een kindje, de andere 2 hebben (nog) geen kindje. Met de ene ben ik vriendin, maar zij vind het gewoon heel erg moeilijk dat die andere 4 allemaal al n kindje hebben en zij niet. Het wil gewoon niet, ze heeft dan ook wel eens zoiets van, ja waarom zij wel en ik niet. Ze zullen wel denken, die zijn vast aan de pil etc. Weet zelf niet wat het is, maar het zal vast erg moeilijk voor je wezen, graag zwanger willen raken maar het niet lukken! Iedere maand weer n teleurstelling :?.

Magoed zo hoorde ik vorige week nog van me moeder, een stel 14 jaar getrouwd, bijna uitgerekend van het eerste kindje. Veel aan het dokteren geweest, maar alles was goed..... eindelijk na 14 jaren mochten zij zwanger raken. Zo kan het dus ook lopen.
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jan 2008 16:33

Mijn moeder vond het ook leuk, de tweede best dicht op de eerste. We schelen twee en een half jaar. Was leuk, konden we samen spelen. Dat hebben we echt nooit gedaan.
Verder schelen we 4 jaar, en dat vond zij veel beter en wij ook blijkbaar. Mijn broertje en zusje zijn altijd samen.

Volgens mij hoef je niet te denken als je een kindje hebt: maar snel nog één (bij wijze van dan, menselijk gesproken), want dan hebben ze veel aan elkaar. Want dat hoeft volgens mij lang niet altijd.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 jan 2008 16:41

Mijn nichtje (6 jr) is helemaal gek van kinderen, en wil later dan ook 'moeder' worden. Toen haar gevraagd werd hoeveel kinderen ze wilde was haar antwoord '100'. Maar ja, dat valt niet mee. Dus hoeveel kan dan wel, vroeg ze. Nou.. 8 ofzo. 'Oh, dan wil ik er 8'. Die gaat dus gewoon voor het maximaal haalbare :mrgreen:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 23 jan 2008 16:50

kinderen die 1 jaar schelen kunnen net zo goed ontzettend veel ruzie maken en kinderen die 3 jaar schelen kunnen net zo goed erg lief met elkaar spelen!
Maar als je het doet ivm je leeftijd (ruim boven de 30) vind ik het juist goed! Als je lichaam het aankan hé....
Volgens mij móet iedere verloskundige of gynaecoloog tijdens de nacontrole preaten over anticonceptie, misschien zelfs al eerder, dat weet ik niet. En ze adviseren dan vrijwel altijd een jaar te wachten. In sommige gevallen wordt zelfs gezegd: het is écht niet slim als je binnen het jaar weer zwanger wrodt. Bij dat laatste zal ik het zeker serieus nemen, maar ik denk dat je, als je vorige zwangerschap en bevalling erg goed ging, best na 6 maanden weer zwanger kan worden.

Haai: ben benieuwd of ze na 4 kinderen zegt: ohh wil er nog wel 4 hoor! :P (Als het allemaal lukt en goed gaat)

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 23 jan 2008 16:53

Meestal hebben ze het over anticonceptie als je op nacontrole komt. Al staat je hoofd er niet altijd naar om er al over na te denken.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 jan 2008 16:56

Bij mij begon de vk er al over tijdens het laatste bezoek in de kraamtijd. Ik denk ook wel dat het een beetje laat is om dit pas bij de nacontrole te doen, hoorde pas nog van iemand die na 8 weken alweer zwanger was.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 23 jan 2008 16:58

Ja dat is misschien wel laat. Maar ik heb 3 keer een keizersnede gehad, dan beginnen ze er echt pas over bij de nacontrole.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 jan 2008 17:07

Toen ik verloskunde studeerde werd ons geleerd dat we er eigenlijk al op de laatste visite in het kraambed over moesten praten, dus dag 7 ofzo. Ze zagen je aankomen :)

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 23 jan 2008 18:31

Een 'oude' bazin van mij die kon ook geen kinderen krijgen, hebben ondertussen al 2 kindertjes geadopteerd en waren bezig met nog 2 kindjes. En nu is ze zwanger.
Leef je droom.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 23 jan 2008 18:35

ik ken er een aantal (kraamvrouwen) die tijdens de kraamtijd al weer zin hadden, en die geen hechtingen hadden, niet meer vloeiden dus gewoon 'mochten' Na 8 weken weer zwanger, kan net, meestal ben je na 6 weken ongesteld als je flesvoeding geeft.

Met een keizersnee, wordt je dan ook niet geadviseerd de eerste weken geen seks te hebben omdat het veel spanning kan veroorzaken ofzo?

Maargoed beetje offtopic.

Wat ik wel altijd jammer vind, ben je snel weer zwanger van de volgende krijg je vaak reacties als: vind je het wel leuk? Pff das ook snel! Weten jullie niet hoe anticonceptie werkt? Vind dat echt stom. ALs een stel beslist geen anticonceptie wíl gebruiken of ze het weer leuk vonden om een kleintje te krijgen, of het misschien toch een 'foutje' was, wat maakt het uit? Je kunt heel goed zien aan mensen of ze er blij mee zijn, feliciteer ze gewoon en wees blij met ze!!!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 23 jan 2008 19:32

Daar zegt de gyneacoloog niet veel van. Maar als je buikwond nog pijn doet of niet goed dicht is heb je niet echt behoefte aan seks.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 23 jan 2008 19:57

meestal :) Het komt iig niet vaak voor.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 23 jan 2008 21:27

x
Laatst gewijzigd door *|Scatie op 10 aug 2008 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 jan 2008 22:01

hier is er helemaal niks gezegd over anticonceptie... beide keren niet...

ja en ik weet er natuurlijk zelf ook niks van.. dus ja.. :mrgreen:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 24 jan 2008 12:04

LauraC schreef:Toen ik verloskunde studeerde werd ons geleerd dat we er eigenlijk al op de laatste visite in het kraambed over moesten praten, dus dag 7 ofzo. Ze zagen je aankomen :)

ja idd, net of je daar dan op zit te wachten met een aantal hechtingen :mrgreen:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Terug naar “Archief”