Rufi schreef:Nou verder niks ten nadele van jou en van je goede bedoelingen, maar dat vind ik dus niet helemaal gezond klinken.
Waarom niet? Ik denk dat er zoveel mensen zijn die zich soms afvragen of ze wel genoeg van hun kind zullen houden. Zo is een vriendin van me pas bevallen van haar tweede kindje. Nou, tijdens haar zwangerschap vroeg ze zich weleens af, of ze in staat was om evenveel liefde te voelen voor haar tweede kind als dat ze voor haar eerste voelde: niet omdat ze niet van haar ongeboren kindje hield, maar omdat ze zo sterk voelde dat ze zoveel van haar kind dat er al was houdt! Natuurlijk sloeg dat nergens op en heeft ze liefde genoeg voor alletwee, maar het is toch een gevoel dat je zo nu en dan kan overvallen?
Nou, op die manier zou ik van een eventueel biologisch kindje uiteraard evenveel houden, maar ik zou dan toch moeten omschakelen ofzo.
En let wel: ik draaide de zaken alleen maar om, om iets te illustreren.
Misschien is het voor jou wel moeilijk te vatten, dat het adopteren van kinderen voor sommigen de eerste optie is om een gezin te stichten. Ik heb nu eenmaal geen verlangen naar een biologisch kind. Dat wat anderen voelen voor hun (toekomstige) biologische kind, voel ik voor mijn (toekomstige) geadopteerde kind. Dat is alles!