sex voor je huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 20 jul 2006 12:12

Tsja, mijn ouders waren hier juist te sturend in.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jul 2006 12:16

Javaca: ik vind dat geen gekke regel. Wij mochten van m'n ouders ook niet in een kamer slapen. Pas toen ik zelf op kamers ging, mocht het ineens wel als we samen kwamen logeren. Je wilt niet weten hoe verbaasd ik toen was! Ik had me er altijd bij neergelegd, ging meestal toch naar Borkdude toe die op zichzelf woonde. Dus daar konden we doen wat we wilden. En dat vonden mijn ouders niet erg, al heeft mijn vader een lange tijd gedacht dat ik daar altijd op de bank sliep 8) Maar ik kan me wel goed voorstellen dat je een jong stelletje wilt beschermen. Door zo'n regel te stellen laat je dat zien, ook al kan je 't natuurlijk overdag wel doen. Ik denk dat ik ook zo'n soort regel zou bedenken als ik een zoon of dochter van een jaar of 18 had die net verkering heeft.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 20 jul 2006 12:29

Mijn ouders vonden het wel erg dat ik bij m'n vriendin bleef slapen. Ze hebben me zelfs weleens bij haar opgehaald. Tegenwoordig doen ze daar niet meer zo moeilijk over.

Ik vind het een verantwoordelijkheid van de kinderen zelf. Het is hun eigen keuze, ze weten het standpunt van hun ouders en waarom ze dat hebben. Maar uiteindelijk is het een zaak tussen die twee mensen en de Here.
En ik zeg niet dat dat altijd goed gaat, maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat extreem verbieden het alleen maar in de hand werkt.

Ook vond ik het nogal kortzichtig van ze. Je hoeft echt niet bij elkaar te blijven slapen om seks te kunnen hebben. En als mensen bij elkaar blijven slapen hoeft dat ook niet automatisch te betekenen dat ze seks hebben.

Je kan wel grenzen stellen. Bijvoorbeeld: ik wil niet dat jullie hier in huis e.d.
Maar om je kinderen ergens op te halen vind ik wel heel erg ver gaan.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

hans_is_eigenwijs

Re: sex voor je huwelijk

Berichtdoor hans_is_eigenwijs » 20 jul 2006 12:34

arrebar schreef:een jaar geleden leefde ik behoorlijk losbandig en heb toen ook sex voor het huwelijk gehad. toen kon het me geen reet intresseren maar nu ik steeds meer ga denken aan een serieuse relatie krijg ik er steeds meer moeite mee hoe vertel ik dat mijn toekomstige vriendin en hoe moet ik er mee omgaan..
Wees eerlijk en jezelf!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jul 2006 12:35

Daar heb je gelijk in, mijn ouders willen echt niet weten wat ik allemaal heb uitgevroten. Helaas hebben ze nooit met mij over seksualiteit en verkering enzo gepraat, vooral mijn moeder niet, mijn vader heeft het misschien wel een keer geprobeerd. In ieder geval is er nog steeds geen openheid over en ik denk dat dat ook nooit zal komen. Nu hoeft dat niet meer, maar als jongere heb je toch iemand nodig die je helpt om je grenzen te stellen.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 20 jul 2006 12:49

maar als jongere heb je toch iemand nodig die je helpt om je grenzen te stellen.
:) dat heet opvoeden, alleen hoe doe je dat...
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 jul 2006 15:28

MissF schreef:Maar wij, mijn vriend en ik, hebben het soms echt als moeilijk ervaren, wat we nu moeten, en hadden in het begin echt wel wat meer sturing gewild van onze ouders, omdat we zelf onze standpunten hierover gewoon nog niet zo duidelijk hadden

Vreselijk lijkt me dat juist. M'n ouders mogen best hun verhaal kwijt en hun visie delen, maar mijn opvattingen sturen.. neuh.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 jul 2006 16:06

Aragorn schreef:
MissF schreef:Maar wij, mijn vriend en ik, hebben het soms echt als moeilijk ervaren, wat we nu moeten, en hadden in het begin echt wel wat meer sturing gewild van onze ouders, omdat we zelf onze standpunten hierover gewoon nog niet zo duidelijk hadden

Vreselijk lijkt me dat juist. M'n ouders mogen best hun verhaal kwijt en hun visie delen, maar mijn opvattingen sturen.. neuh.

Mwah, tlijkt me handiger om met een beetje een visie erop, of het nu die van jezelf of (tijdelijk) van je ouders is, in te gaan, dan zonder visie. Dan is het gewoon zooo lastig. Want aan de ene kant waren we bang dat we zo ver zouden gaan, zodat we er later spijt van zouden krijgen, maar hoe ver zou dan wel goed zijn?

Nu hebben we allebei een duidelijk standpunt, maar ik heb soms echt het gesprek hierover met vooral mijn a.s. schoonouders gemist
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 20 jul 2006 17:48

MissF schreef:
Javaca schreef:ik denk dat dit weldegelijk samenvalt. Mijn ouders zijn falikant tegen svhh. Zo erg zelfs dat ze ons verbieden bij elkaar te slapen e.d. Hierover is gewoon niet te praten. Ik vind dat ze niets te maken hebben met wat m'n vriendin en ik wel en niet doen of gedaan hebben. Maar hoe meer zij er tegen ageerde hoe meer wij er mee door gingen.

Maar het tegengestelde is ook lastig. Mijn vriend zijn ouders zeggen er helemaal niets over, over grenzen of wat dan ook. Hij is bijna de jongste en ze hebben de opvoeding een beetje naast zich neergelegd.
Het standpunt van mijn ouders weet ik, maar ze vinden wel dat ik moet doen wat ik wil, omdat ze daarover niks te zeggen hebben vinden ze zelf.
En al zeggen ze wel eens tussen neus en lippen door:' Fem, je let wel op he, want zwanger zijn is geen ramp, maar echt een leuk begin is het gewoon niet'.
Dat zeggen ze, omdat ze weten dat mijn vriend en ik bij elkaar blijven, weten wanneer we gaan trouwen, en allebei de 20 gepasseerd zijn.

Maar wij, mijn vriend en ik, hebben het soms echt als moeilijk ervaren, wat we nu moeten, en hadden in het begin echt wel wat meer sturing gewild van onze ouders, omdat we zelf onze standpunten hierover gewoon nog niet zo duidelijk hadden

Zow, jij bent wel erg stellig! Je zou welles heel erg op de koffie kunnen komen met deze uitspraak.

Het is niet denigrerend bedoeld, maar ik vind dit typisch een uitspraak van iemand die nog niet echt veel levenservaring heeft.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 20 jul 2006 17:51

Lalage schreef:Javaca: ik vind dat geen gekke regel. Wij mochten van m'n ouders ook niet in een kamer slapen. Pas toen ik zelf op kamers ging, mocht het ineens wel als we samen kwamen logeren. Je wilt niet weten hoe verbaasd ik toen was! Ik had me er altijd bij neergelegd, ging meestal toch naar Borkdude toe die op zichzelf woonde. Dus daar konden we doen wat we wilden. En dat vonden mijn ouders niet erg, al heeft mijn vader een lange tijd gedacht dat ik daar altijd op de bank sliep 8) Maar ik kan me wel goed voorstellen dat je een jong stelletje wilt beschermen. Door zo'n regel te stellen laat je dat zien, ook al kan je 't natuurlijk overdag wel doen. Ik denk dat ik ook zo'n soort regel zou bedenken als ik een zoon of dochter van een jaar of 18 had die net verkering heeft.

Ik maak hieruit op dat jullie bij elkaar sliepen. En dan gebeurd er dus niks?
Volgens mij moet je dan echt wel van steen zijn. :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jul 2006 17:58

tussen niets en gemeenschap zit nog een heel traject hoor! en misschien zijn we weleens te ver gegaan, we hebben ook weleens een stap terug gezet, maar ja wat is te ver? Het is zo vaaaag :-S

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 20 jul 2006 19:50

Stap terug is wel woest moeilijk!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 jul 2006 20:43

Markie schreef:Ik maak hieruit op dat jullie bij elkaar sliepen. En dan gebeurd er dus niks?
Volgens mij moet je dan echt wel van steen zijn. :mrgreen:

Hm, ik geloof dat als je het echt niet wilt en diep overtuigd bent van die opvatting het best te doen is hoor.

Dat is ook wel grappig hier, als ik het goed interpreteer begint Lalage het er juist moeilijker mee te krijgen nu ze gaat twijfelen aan het precieze nut en voordeel van vier jaar wachten.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jul 2006 20:56

Aragorn: denk je nou echt dat ik daar nu pas over nadenk?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 jul 2006 21:12

Nee, maar het kan toch dat je twijfels recentelijk wat zijn toegenomen?

Maargoed, ik kan het natuurlijk ook helemaal verkeerd begrepen hebben. :)

Terug naar “Archief”