Moderator: Moderafo's
Wees eerlijk en jezelf!arrebar schreef:een jaar geleden leefde ik behoorlijk losbandig en heb toen ook sex voor het huwelijk gehad. toen kon het me geen reet intresseren maar nu ik steeds meer ga denken aan een serieuse relatie krijg ik er steeds meer moeite mee hoe vertel ik dat mijn toekomstige vriendin en hoe moet ik er mee omgaan..
MissF schreef:Maar wij, mijn vriend en ik, hebben het soms echt als moeilijk ervaren, wat we nu moeten, en hadden in het begin echt wel wat meer sturing gewild van onze ouders, omdat we zelf onze standpunten hierover gewoon nog niet zo duidelijk hadden
Aragorn schreef:MissF schreef:Maar wij, mijn vriend en ik, hebben het soms echt als moeilijk ervaren, wat we nu moeten, en hadden in het begin echt wel wat meer sturing gewild van onze ouders, omdat we zelf onze standpunten hierover gewoon nog niet zo duidelijk hadden
Vreselijk lijkt me dat juist. M'n ouders mogen best hun verhaal kwijt en hun visie delen, maar mijn opvattingen sturen.. neuh.
MissF schreef:Javaca schreef:ik denk dat dit weldegelijk samenvalt. Mijn ouders zijn falikant tegen svhh. Zo erg zelfs dat ze ons verbieden bij elkaar te slapen e.d. Hierover is gewoon niet te praten. Ik vind dat ze niets te maken hebben met wat m'n vriendin en ik wel en niet doen of gedaan hebben. Maar hoe meer zij er tegen ageerde hoe meer wij er mee door gingen.
Maar het tegengestelde is ook lastig. Mijn vriend zijn ouders zeggen er helemaal niets over, over grenzen of wat dan ook. Hij is bijna de jongste en ze hebben de opvoeding een beetje naast zich neergelegd.
Het standpunt van mijn ouders weet ik, maar ze vinden wel dat ik moet doen wat ik wil, omdat ze daarover niks te zeggen hebben vinden ze zelf.
En al zeggen ze wel eens tussen neus en lippen door:' Fem, je let wel op he, want zwanger zijn is geen ramp, maar echt een leuk begin is het gewoon niet'.
Dat zeggen ze, omdat ze weten dat mijn vriend en ik bij elkaar blijven, weten wanneer we gaan trouwen, en allebei de 20 gepasseerd zijn.
Maar wij, mijn vriend en ik, hebben het soms echt als moeilijk ervaren, wat we nu moeten, en hadden in het begin echt wel wat meer sturing gewild van onze ouders, omdat we zelf onze standpunten hierover gewoon nog niet zo duidelijk hadden
Lalage schreef:Javaca: ik vind dat geen gekke regel. Wij mochten van m'n ouders ook niet in een kamer slapen. Pas toen ik zelf op kamers ging, mocht het ineens wel als we samen kwamen logeren. Je wilt niet weten hoe verbaasd ik toen was! Ik had me er altijd bij neergelegd, ging meestal toch naar Borkdude toe die op zichzelf woonde. Dus daar konden we doen wat we wilden. En dat vonden mijn ouders niet erg, al heeft mijn vader een lange tijd gedacht dat ik daar altijd op de bank sliepMaar ik kan me wel goed voorstellen dat je een jong stelletje wilt beschermen. Door zo'n regel te stellen laat je dat zien, ook al kan je 't natuurlijk overdag wel doen. Ik denk dat ik ook zo'n soort regel zou bedenken als ik een zoon of dochter van een jaar of 18 had die net verkering heeft.
Markie schreef:Ik maak hieruit op dat jullie bij elkaar sliepen. En dan gebeurd er dus niks?
Volgens mij moet je dan echt wel van steen zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten