In de Hemel geen herkenning?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 mei 2006 23:04

Ik ben wel benieuwd wat er in dat boekje staat over herkenning in de hemel en hoe dat onderbouwd is :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 29 mei 2006 23:14

columbus schreef:2 Sam. 12:23
nu is het dood; waarom zou ik nu vasten? Zal ik hem nog kunnen wederhalen? Ik zal wel tot hem gaan, maar hij zal tot mij niet wederkomen.

dat is wat David zei toen zijn kind gestorven was. Hij hoopte zijn kind weer de zien in de andere wereld en die hoop maakte hem vrolijk en droogde zijn tranen.

deze tekst en nog enkele zijn te vinden in het boekje 'Zullen wij elkaar in de hemel kennen?' van J.C.Ryle

topicpag. 21 Marnix :wink:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

hans_is_eigenwijs

Re: In de Hemel geen herkenning?

Berichtdoor hans_is_eigenwijs » 26 aug 2006 17:46

Annemieke86 schreef:Sommige mensen zeggen dat er in de Hemel geen herkenning is. Ik kan het echter (nog) nergens vinden in de Bijbel. Weet iemand hoe dit zit?
Dat zou te absurd voor woorden zijn... hoe kunnen we dan verlangen naar hen die ons zijn voorgegaan. We weten dan niet of zij het zijn, want wie weet belazerd God ons dan misschien wel. Bovendien, als we met Hem, de Zoon, terugkeren op de aarde, dan zullen de ongelovigen ook zien wie of wij zijn en wat voor een positie we dan hebben.

Terug naar “Archief”