Zwanger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wat krijgen lammetje en vlieger?

meisje
43
65%
jongen
23
35%

Totaal aantal stemmen: 66

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 01 feb 2006 21:21

Zo weer ff een berichtje van mij :)

Ben vanmorgen bij de verloskundige geweest en alles was weer goed, bloeddruk was prima en het hartje van de kleine klopte ook goed ( net een treintje :wink: )

Om 14.40 had ik een afspraak in het ziekenhuis voor een echo om te kijken of alles goed ging met de kleine en het goed groeide ( dit omdat mijn dochtertje te klein bleek met 32 weken) ( 2e zwangerschap)

Maar alles zag er goed uit! het kindje groeit goed en alles werkt :P
Dus nu de laatste weken aftellen :mrgreen:

We worden wel steeds nieuwschieriger of het een jongen of meisje word...maar nog ff geduld hebben :lol:

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 01 feb 2006 21:22

gaaaaaaf vlinder :mrgreen: :mrgreen: :8>
Afbeelding

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 01 feb 2006 21:23

dank je :lol:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 feb 2006 22:26

cool! gaaf dat het allemaal werkt enzo (a)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 feb 2006 21:24

Tijdje terug had ik het erover dat we nog geen naam hadden.

We waren het uiteindelijk eens over de jongensnaam, het zou Jesse worden. Ook om de betekenis: geschenk.

Een meisjesnaam hadden we nog steeds niet. Ik ging er ook helemaal vanuit dat we een jongen zouden krijgen. Toen ons kindje geboren was was ik dus ook heel verbaasd dat het een meisje was. Heb wel 3 keer gekeken of de navelstreng niet toch een "pieleke" was. Maar het was dus echt een meid! Vroeg de dokter hoe we haar gingen noemen. Wij keken elkaar aan en zeiden: dat weten we nog niet. Hij vond het heel erg leuk. Had ie nog niet eerder meegemaakt. We hadden nog een dag of 3 de tijd voor het aangegeven moest worden zei hij. Dus we konden er nog over nadenken. Het is dus Caroline geworden. Waarom? Weet ik niet. Het klonk wel goed, vonden wij. Bijzondere betekenis heeft het niet.
ja, dat is mijn mening dan he.....

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 14 feb 2006 21:32

Caroline is een leuke naam :)

Ben je trouwens in het ziekenhuis bevallen? En is de bevalling je meegevallen of viel het tegen?

Wel een klein meisje zeg :o waren je andere 3 ook zo licht bij de geboorte?

Mijn oudste was 4100 gram en mijn jongste 3200 gram en dat was dan voor ons een kleintje :wink:
Ben heel benieuwd hoe zwaar deze gaat worden , maar moet nog ff wachten :wink:

Ik hoop dat het gezond is en dat alles goed mag gaan en ik weer lekker thuis kan bevallen
Zie er wel veel meer tegenop ( de bevalling) dan de vorige 2 keer.... gek he...
Maar kan ook bijna niet meer wachten tot ons ukkie er is :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 feb 2006 09:41

*Annet* schreef:Hartelijk gefeliciteerd met het wonder van het nieuwe leven! Geniet ervan maar ook veel sterkte met alle aanloop!

Vind het elke keer weer zo dat de kraamtijd voor de vader zeer hectisch is met alle visite ('s avonds) die moeten worden voorzien van koffie en beschuit met muisjes.

Ik heb weleens een geboortekaartje gezien waarop mensen uitgenodigd werden voor een kraamreceptie, dan heb je de hele boel in een keer gehad.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 feb 2006 15:31

*Annet* schreef:Tijdje terug had ik het erover dat we nog geen naam hadden.

We waren het uiteindelijk eens over de jongensnaam, het zou Jesse worden. Ook om de betekenis: geschenk.

Een meisjesnaam hadden we nog steeds niet. Ik ging er ook helemaal vanuit dat we een jongen zouden krijgen. Toen ons kindje geboren was was ik dus ook heel verbaasd dat het een meisje was. Heb wel 3 keer gekeken of de navelstreng niet toch een "pieleke" was. Maar het was dus echt een meid! Vroeg de dokter hoe we haar gingen noemen. Wij keken elkaar aan en zeiden: dat weten we nog niet. Hij vond het heel erg leuk. Had ie nog niet eerder meegemaakt. We hadden nog een dag of 3 de tijd voor het aangegeven moest worden zei hij. Dus we konden er nog over nadenken. Het is dus Caroline geworden. Waarom? Weet ik niet. Het klonk wel goed, vonden wij. Bijzondere betekenis heeft het niet.

jullie lijken wel op mijn ouders. :wink: t zelfde verhaal. Hadden ook alleen maar jongens namen, geen meisjes namen.

k heb dus 1 dag zonder naam geleefd. :wink:

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 17 feb 2006 09:14

Ik heb weleens een geboortekaartje gezien waarop mensen uitgenodigd werden voor een kraamreceptie, dan heb je de hele boel in een keer gehad.

Als je kraambezoek niet leuk vindt en je wel een heleboel cadeaus wilt innen, dan is dat idd een goed idee ;-)
Maar ik moet zeggen dat ik kraambezoek heel leuk vond en vooral omdat het gespreid over zo'n 8 weken kwam.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 mar 2006 00:05

vlinder schreef:Caroline is een leuke naam :)

Ben je trouwens in het ziekenhuis bevallen? En is de bevalling je meegevallen of viel het tegen?

Wel een klein meisje zeg :o waren je andere 3 ook zo licht bij de geboorte?

Mijn oudste was 4100 gram en mijn jongste 3200 gram en dat was dan voor ons een kleintje :wink:
Ben heel benieuwd hoe zwaar deze gaat worden , maar moet nog ff wachten :wink:

Ik hoop dat het gezond is en dat alles goed mag gaan en ik weer lekker thuis kan bevallen
Zie er wel veel meer tegenop ( de bevalling) dan de vorige 2 keer.... gek he...
Maar kan ook bijna niet meer wachten tot ons ukkie er is :)

Eindelijk reactie :oops: :oops:

Ben thuis bevallen en het is allemaal goed gegaan. Het duurde dit keer het langst van alle keren, dus het verhaal dat het bij een volgende sneller gaat is bij mij absoluut niet waar. De eerste ging het snelste!

Caroline is de lichtste van alle 4. Oudste was 2750 gram, die andere twee 3000 gram.

Ik ging ook steeds meer tegen de bevalling opzien. De eerste keer stond ik er het meest onbevangen tegenover. En ik hoor het om me heen ook steeds meer. Je weet toch wat het is en beseft steeds meer hoe kwetsbaar een mensenleven is en wat er allemaal verkeerd kan gaan.

Nu gaat alles nog steeds heel goed. Het is een heel lief en rustig meisje. (nog wel........) En de meeste kraamvisite is geweest. Kraamreceptie vind ik meer zoiets van: kadootje afgeven, wat drinken en tot kijk maar weer. Net als met receptie bij je trouwerij, je kan met niemand persoonlijk praatje maken of er komt weer iemand om je te feliciteren.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 mar 2006 14:42

vlinder hoe is het nu met jou?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 mar 2006 14:42

milan is inmiddels 8,5 kilo en 70 cm :lol:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 13 mar 2006 10:18

trijntjejohanna schreef:milan is inmiddels 8,5 kilo en 70 cm :lol:

Wat een buffel TJ! Mijn jongste zoon woog zoveel met zijn eerste verjaardag.........

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 mar 2006 23:23

iK ZIE NIKS...JA KRUISJES :| :|

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 14 mar 2006 09:01

Wat een gezellig dikkertje!!
Echt een leuk ventje!

Terug naar “Archief”