Marnix schreef:jas schreef:kurtyo schreef:Heilige Stierenscheit, al 21 pagina's? Geweldig. Hetzelfde als met gothic. Als ik nu gewoon flink ga schelden wordt dit nutteloze toppic tenminste gesloten... :S Maar ik houd me in, nog een reactie:suus_ schreef:ik denk dat kleding toch zeker wel wat zegt over: wie je bent. en waar je je voor uit geeft.
ik hoop dat je als christen er toch wel wat anders wil uit zien dan zo.
Dus, Suus, als ik het goed begrijp ga jij graag op de troon van de Lieve Heer zitten? Want hiermee zeg je eigenlijk dat iedereen die zich anders kleedt dan wat 'men' (mainstream christenen) geoorloofd vindt, geen christen kan zijn? Alsof het uiterlijk bepaald of je in de hemel komt...
Je gaat niet op de Troon van God zitten als je gewoon Zijn mening verkondigt. Je gaat op Zijn Troon zitten als je een mening verkondigt die afwijkt van wat God ons in Zijn Woord leert.
En dat doe jij dus.
Het wordt alleen een probleem als je zelf iets gaat roepen en omdat jij dat vindt vervolgens beweert dat wat jij zegt Gods wil is. Jij beweer heel stellig dat het tegen Gods wil is dat je niet in de kroeg gezellig een biertje gaat drinken.... en ik durf daar mijn vraagtekens bij te zetten. Nu kunnen we een loopgraven-oorlog gaan houden waarbij we allebei gaan volhouden dat we gelijk hebben... maar dat doen we nu al heel lang... dus dat voor de zoveelste keer hier doen lijkt me niet zo opbouwend.... dus ik geef je geen gelijk... en jij mij waarschijnlijk niet... laten we dat dan maar zo houden... en elkaar niet te snel op basis van onze eigen mening veroordelen.
Ik vind noch kroeg, noch disco kunnen als christen. Maar disco is nog ettelijke gradaties erger dan kroeg. Verschillende niet-christenen waaraan ik dit inmiddels heb voorgelegd, konden niet instemmen met de argumenten tegen kroeg, maar wel met die tegen disco. Het is dus blijkbaar inherent aan disco dat het in elk geval niets christelijks, en zelfs een expliciet christelijk karakter heeft.