waarom niet naar een disco

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 mar 2005 01:27

Marnix schreef:
jas schreef:
kurtyo schreef:Heilige Stierenscheit, al 21 pagina's? Geweldig. Hetzelfde als met gothic. Als ik nu gewoon flink ga schelden wordt dit nutteloze toppic tenminste gesloten... :S Maar ik houd me in, nog een reactie:

suus_ schreef:ik denk dat kleding toch zeker wel wat zegt over: wie je bent. en waar je je voor uit geeft.
ik hoop dat je als christen er toch wel wat anders wil uit zien dan zo.

Dus, Suus, als ik het goed begrijp ga jij graag op de troon van de Lieve Heer zitten? Want hiermee zeg je eigenlijk dat iedereen die zich anders kleedt dan wat 'men' (mainstream christenen) geoorloofd vindt, geen christen kan zijn? Alsof het uiterlijk bepaald of je in de hemel komt...

Je gaat niet op de Troon van God zitten als je gewoon Zijn mening verkondigt. Je gaat op Zijn Troon zitten als je een mening verkondigt die afwijkt van wat God ons in Zijn Woord leert.
En dat doe jij dus.

Het wordt alleen een probleem als je zelf iets gaat roepen en omdat jij dat vindt vervolgens beweert dat wat jij zegt Gods wil is. Jij beweer heel stellig dat het tegen Gods wil is dat je niet in de kroeg gezellig een biertje gaat drinken.... en ik durf daar mijn vraagtekens bij te zetten. Nu kunnen we een loopgraven-oorlog gaan houden waarbij we allebei gaan volhouden dat we gelijk hebben... maar dat doen we nu al heel lang... dus dat voor de zoveelste keer hier doen lijkt me niet zo opbouwend.... dus ik geef je geen gelijk... en jij mij waarschijnlijk niet... laten we dat dan maar zo houden... en elkaar niet te snel op basis van onze eigen mening veroordelen.

Ik vind noch kroeg, noch disco kunnen als christen. Maar disco is nog ettelijke gradaties erger dan kroeg. Verschillende niet-christenen waaraan ik dit inmiddels heb voorgelegd, konden niet instemmen met de argumenten tegen kroeg, maar wel met die tegen disco. Het is dus blijkbaar inherent aan disco dat het in elk geval niets christelijks, en zelfs een expliciet christelijk karakter heeft.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mar 2005 13:30

Wat ik al aangaf, er zijn een hoop disco's waarbij je gelijk hebt. Er zijn disco's waar ze kooidanseressen, waar veel drugs wordt gedealed en veel publiek uit is op een one night stand.

In dat geval heb je helemaal gelijk. Er zijn ook disco's waar de sfeer gewoon gezellig is, waar mensen komen om te dansen en wat te drinken... in principe is het niets anders dan een gewone kroeg, alleen dan met dansvloer.

En ja Tirza, je mag als christen ook lol hebben, je mag genieten. Niet van dingen die God verboden heeft, voor zover er dan nog van genieten sprake kan zijn... maar naar de kroeg, naar een pretpark, kermis etc. is iets wat je best op een christelijke manier kan doen. Helaas doen mensen alsof iedere vorm van genieten van dingen die niet expleciet christelijk zijn verkeerd zijn omdat je dan geniet van dingen waar de wereld ook van geniet. Maar niet alles waar de wereld van geniet is daarom dus slecht. Drank, muziek, je mag er als christen van genieten, zolang je het maar op een verantwoorde manier doet.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 24 mar 2005 19:53

Boekenlezer schreef:Toen ik eens wat aan het rondneuzen was, las ik op een webpagina:
Ik ben ervan overtuigd dat juist de zekerheid dat Jezus ons wel eens heel spoedig zou kunnen roepen, ons inspireert tot een actief leven en een leven in heiliging. Wie wil door de Here Jezus uit het café worden opgehaald, of vanuit enige andere onreine omgeving of bezigheid?

Dit vind ik een terecht punt door ds H. Schouten aangegeven. Inderdaad, de verwachting van Zijn spoedige komst functioneert niet meer. Kijk eens hoe vaak een heilige levenswandel en de wederkomst in de Bijbel samen worden genoemd!
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 mar 2005 20:06

Ben het met hem eens, maar cafe wordt hier alleen wel aangeduid als een van de onreine omgevingen. en daar ben ik het weer niet per definitie mee eens.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 mar 2005 22:30

jas schreef:
Mariamagdalena schreef:Waarom is dat tegenstrijdig?

Als kleding niets over de persoon zegt, waarom dragen dan criminelen een driedelig pak?

Dat dragen ze, om niet op te vallen.
Zodat het net lijkt alsof zo iemand een net persoon is, als vermomming zal ik maar zeggen.
Niet alle criminelen, maar wel een groot aantal.
Je hebt natuurlijk ook sukkels met een petje die recht in de camera van een benzinestation kijken.

Terug naar “Archief”