masturberen is net zo zondig als homoseksualiteit.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 dec 2004 10:42

parsifal schreef:
jas schreef:Nee, Zijn Woord zegt dat het zonde is. Maar ik heb alles al ruim uiteengezet, ik zou zeggen, lees het eens rustig op je gemak door.
Degene hier die zeggen dat masturberen geen zonde is, of zelfs Gods goedkeuring heeft, zijn blijkbaar door één of andere geest verlicht die ik in elk geval niet in het donker wil tegenkomen.

Jas, ik kan me voorstellen dat je denkt dat je Gods Woord naspreekt, maar ik heb al eerder proberen uit te leggen, dat je uitleg niet 100% vanzelfsprekend is. Er kunnen mensen zijn die ook op grond van Gods Woord tot een andere conclusie komen. Misschien kun je iets beleefder in de discussie naar deze mensen zijn, leg je argumenten uit en ga op andermans argumenten in, en laat het desnoods over als iets tussen GOd en de persoon met wie je in discussie bent. De waarschuwing is ondertussen wel overgekomen.

Ik zie niet in waarom ik onbeleefd ben. Het is mijn recht op vrije meningsuiting om mijn visie, die gewoon Bijbels is, te verkondigen. Ik heb tot nu toe geen enkele weerlegging gezien van mijn stelling dat masturberen zonde is. Ik heb Gods Woord meer lief dan de mensen. Ik doe daaraan geen concessies. Als ik zeg dat ik bepaalde geesten in het donker niet wil tegenkomen, is dat niet uit onbeleefdheid maar uit overtuiging. Maar de boodschap is me duidelijk. Masturberen is tot eer van God, Hij is er blij mee dat Zijn schepselen Zich zo in en met zichzelf vermaken. Hallelujah.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

PeterD

Berichtdoor PeterD » 27 dec 2004 10:50

Jas, het is al een keer eerder gevraagd aan je, maar misschien is het mogelijk om op een wat normalere manier een discussie te voeren?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je weer wat meer met de botte bijl bent gaan hakken na je topic "Jas moet weg". Nadat je daar te horen hebt gekregen dat iedereen een mening heeft en die hier mag ventileren heb je je botte bijl weer uit de kast gehaald en bent er mee gaan hakken.
Gooi dat ding alsjeblieft weg, en probeer op een normale manier te discurrieren, dan bereik je in ieder geval meer dan op de manier zoals het nu gaat.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 dec 2004 12:04

PeterD schreef:Jas, het is al een keer eerder gevraagd aan je, maar misschien is het mogelijk om op een wat normalere manier een discussie te voeren?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je weer wat meer met de botte bijl bent gaan hakken na je topic "Jas moet weg". Nadat je daar te horen hebt gekregen dat iedereen een mening heeft en die hier mag ventileren heb je je botte bijl weer uit de kast gehaald en bent er mee gaan hakken.
Gooi dat ding alsjeblieft weg, en probeer op een normale manier te discurrieren, dan bereik je in ieder geval meer dan op de manier zoals het nu gaat.

Nee ik heb een duidelijke mening over dit onderwerp. En die hebben anderen ook. Veel van die meningen zijn tegengesteld aan wat ik denk, en mijn mening is tegengesteld aan die van vele anderen. Mijn mening is niet minder dan die van jou of anderen, dat kun je accepteren, of niet. Mij om het even. En ja, ik hak momenteel met de botte bijl, omdat ik me eigenlijk kapot schaam dat ik tegen de reformatorische gezindte moet verdedigen dat masturberen zonde is. Ik ben blij dat ik geen deel meer uitmaak van dat wereldje met hun zelfgenoegzame godsdienst. Behoudens enkele uitzonderingen.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 dec 2004 12:38

PeterD schreef:Jas, het is al een keer eerder gevraagd aan je, maar misschien is het mogelijk om op een wat normalere manier een discussie te voeren?

Trouwens Peter, na zo'n 21 pagina's toch vrij rustig gebleven te zijn en met een behoorlijke dosis geduld mijn standpunten die volgens mij toch Bijbels zijn, uiteengezet te hebben, kom ik een beetje aan het eind van mn geduld als mensen dan dingen gaan roepen zonder inhoudelijk op de zaken of op mijn argumenten in te gaan.
Zoals jij nu bijv. doet.
Je bent hem al op één van de 1e pagina's gesmeerd omdat je me te heftig vond. Daarna heb ik een serie duidelijk Bijbels gefundeerde antwooprden geplaatst waar vrijwel niets mee gedaan wordt dan dat gezegd wordt; we zijn het er niet mee eens. Dat snap ik, men blijft liever trekken. Frappant is dat jij, die je nooit inhoudelijk met de discussie bemoeid hebt, nu na 21 pag. terugkomt om me te zeggen dat ik normaal moet discussiëren. Dan heb ik zoiets van , ga toch met je rugzak de paden op de lanen in, eh, trekken heet dat geloof ik.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 dec 2004 13:02

Hallo God a.k.a. Jas,

ik zie niet in waarom masturberen zondig is. Jij reageert helemaal niet op de posting die ik bedoel. Ik ben niet reformatorisch, hooguit gelovend in God, niet in jou.
Ik vind het schandelijk dat jij op deze manier tekeer gaat. Ik vind dit erger dan iemand die vanuit ongeloof tekeer gaat tegen christenen, o.i.d.

Ik ga verder met masturberen, nu goed?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 dec 2004 13:43

kurtyo schreef:Hallo God a.k.a. Jas,

ik zie niet in waarom masturberen zondig is. Jij reageert helemaal niet op de posting die ik bedoel. Ik ben niet reformatorisch, hooguit gelovend in God, niet in jou.
Ik vind het schandelijk dat jij op deze manier tekeer gaat. Ik vind dit erger dan iemand die vanuit ongeloof tekeer gaat tegen christenen, o.i.d.

Ik ga verder met masturberen, nu goed?

Je bent ronduit een grote schoft als je mij god noemt.
Daar distantieer ik me dus duidelijk van. Ik heb gezocht naar postings van jou maar kan alleen die ene vinden waarop ik gereageerd heb.
het is dus niet een kwestie van onwil dat ik niet gereageerd heb, ik kan die posting niet vinden.
Bovendien, je vraag is vast al beantwoord in één van mn andere antwoorden.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 dec 2004 13:45

Misschien heb je 'gereageerd', maar geantwoord heb je niet. Je noemt mij schoft, ik zou aanraden eerst eens na te denken waarom ik uberhaupt mijn vorige posting heb geplaatst. Daarbij zou je er goed aan doen om goed en waardevol te reageren op mijn vorige posting...

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 27 dec 2004 13:59

blijkbaar zijn we uitgepraat, en blijft er alleen de mogelijkheid tot ruzie over -> slotje
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Terug naar “Archief”