Berichtdoor Boudewijn » 12 okt 2004 06:51
Hallo Rene,
Bedankt voor je, wel zeer korte, reactie
In het licht waarin Paulus het Evangelie bracht is Paulus niet iemand die uit zijn nek sprak. In tegendeel hij bracht de Tegenwoordige Waarheid (voor zijn tijd en in die omstandigheden) geheel volgens de profetie en de Schriftuurlijke juistheid.
Ik ga daarbij van uit dat ook wij dan geleid worden door de Heilige Geest en de Gave der profetie hebben alswel ook het (zelfde) Getuigenis van Jezus hebben als Paulus dat had in zijn tijd. Want Paulus deed gewoon dat wat God hem leerde, geestelijk én persoonlijk aan zijn hart in de opdracht waarvoor hij door God was uitverkoren. Dus sowieso hield Paulus gewoon de geboden van een hemelse Schepper. Laten we niet vergeten dat God (ogenschijnlijk) soms de "zonde" of een zondige karakter toe laat. Maar als we de essentie willen begrijpen van de wijze waarop God ons aanziet, dan zullen we ontdekken dat Gods wet en geboden ONVERANDERLIJK door hem worden toegepast.
Een heel bekend voorbeeld is de zowel aardse als wel geestelijke (hemelse) geschiedenis van Daniël en Nebukadnessar, waarbij deze laatste door onze Hemelse Vader zeer geacht werd, in de situatie waarin Nebu dacht en deed (met de kennis die hij had, maar verkeerd toepaste om gered te kunnen worden;...op dat moment)
Jezus is de voleinder van alle aspecten van een Hemels Gezag m.b.t. het dienstwerk én het voorbeeld. Jezus is het ultieme voorbeeld en dat erkend Paulus ook. Dus niet Paulus is hét voorbeeld tot de verheerlijking maar Jezus. Alleen in Jezus kunnen we tot de Heiliging en Verheerlijking komen, waarbij de Heilige Geest de enig en juiste Trooster, Leraar en Vermaner is. Het gaat uiteindelijk dus om de wetten van de Almachtige Vader, die Hij voor Zijn (eeuwige-) en hemelse Rijk heeft vastgelegd.
Paulus erkent de wetten én de geboden zoals ze nooit anders zijn geweest. Dat is ook het kenmerk van alle Schriftuurlijke godsmannen. Zij die deze Rijkswetten niet wilden accepteren omdat zij "menselijke geboden en wetten" boven de Allerhoogsten zochten, ginggen verloren of vielen van de Genade, door de beëndiging van hun relatie met een Hemelse God.
Geen ander voorbeeld daarin is duidelijker dan het volk Israël van het Oude Testament, dat verloren ging, omdat zij de wetten en geboden in een aards-menselijk kader wilde toepassen. Zij ontkenden en misbruikten de Genade (-tijd) en de zedelijke normen die de Geboden zo essentieeel maken voor de aardse mens, om onderscheidelijk van de wereldse wetten een Getuigenis te kunnen of willen zijn van Jezus en diens Almachtige God en Vader, onze Heilige Vader eveneens.
Je kunt nu eenmaal Paulus in dat Dienstwerk van Jezus niet betrekken. De geboden zijn onveranderlijk eeuwig en vast en zeker. Hoe wij als mensen ook menen of proberen de wetten naar onze wereldse maatstaven ook in te richten, het oordeel voor ALLE mensen hangen alleen maar af van hun gedrag en wil in het licht van die Hemelse wetten, de 10 geboden. God heeft geen ANDERE wet en geboden.
Omdat Hij oordeel en kennis aangaande onszelf, beter inzichtelijk kan maken voor ons en Zijn besluiten, is Zijn oordeel ook Genadig en zullen wij uiteindelijk het besluit dat ons wel of niet tot dat Hemels Koninkrijk zal toelaten, kunnen begrijpen. Het zal ons duidelijk maken dat Gods besluiten uitermate redelijk en liefdevol zullen zijn, anders dan de wetten van deze wereld en de religieuze leugenkerk van Rome.
Zij blijft wetten en geboden veranderen en de mensen een leugenpredikatie brengen. Ik weet inmiddels veel aangaande de feiten die Rome in deze wereld tot een leugenkerk en een werktuig van Satan heeft gemaakt (Openbaring 13). Dat zegt ook in dat licht natuurlijk nog niets over het oordeel van God aangaande de gelovige Rooms Katholieke mens. Net zo als het evenmin iets zegt over de gelovige oprechte Islamiet of voor mijn part een oprechte Boedist. Tenslotte zijn we ALLEMAAL gevangen op deze aarde en in de greep van Satan.
Ik weet dat er heel wat mensen binnen de Islam en de Boedistische leefwereld Jezus heel goed kennen. En ik ben er ook van overtuigt dat ALLE mensen, die zich (ook in) Anti-Christelijke organisaties bevinden, nog VOORDAT de Genadetijd is afgelopen, de wetten en geboden van de Almachtige Schepper en onze Heilige Vader in de Hemel, zullen hebbeen aanvaard.
Velen zullen zijn als de "man aan het kruis". Maar de opdracht van de Christenen is NIET alle religies te "respecteren" als zouden die gelijk zijn aan het voorbeeld van Christus, voor de mens. Verre van dat!
De opdracht luidt nog steeds; maakt allen tot Mijn discipelen (Matth 28) en NIET laat allen in de zonde, totdat Ik ingrijp.
Net zoals Satan heeft ook Jezus mensen nodig om Zijn Koninkrijk op te richten. Dus er zal altijd sprake zijn van 2 Rijken die, hoe dan ook, TEGENOVER elkaar staan;
Satan en Jezus
Heilig volk en onheilig volk
Heilige (Geestelijke)aardse kerk (Openbaring 14:12) en onheilige kerk (Openbaring 13)
Dat er een volk dus UIT moet gaan en dat er een volk in Babylon blijft!
Babylon(Bab-illu) betekent "poort der goden". Wel Rene, deze wereld is inderdaad toch wel een meergodenplaats terwijl we als Christenen spreken over die Ene God, die Ene Almachtige Schepper.
Hoe kunnen wij dan menen dat er meerdere Goden zijn. Dat Allah hetzelfde is als Onze hemels God. We kunnen weten dat Allah= maangod. We kunnen weten dat Maria, de verheven Koningin van de Hemel, een LEUGEN is, omdat we aan de hand van de Bijbel weten dat Jezus haar er op wees dat zij evengoed Hem moest aannemen om gered te kunnen worden voor het eeuwige leven. (Vrouw wat heb ik met u van doen....ik doe het werk mijns Vaders).
Sabbat = het Zegel voor hen die Gods geboden trouw in acht nemen en dus de Genade(-tijd) in het juiste perspectief van hun Tegenwoordige Waarheid toepassen en er de kracht aan geven en ontlenen die hen kan redden.
Zondag= een van orosprong heidense dag van de meer-goden religies, degene die zich tot de Bab-illu rekenen, die in elke steen en elk gipsbeeld een (af-) god zien en, net zoals de Israëlieten van het OT Gouden Kalveren als zichtbare afgoden aanbidden. In de plaats van een "onzichtbare maar wel degelijk Heilige Geest, afwijzen en zo de ervaring van Heiliging en verheerlijking zullen missen.
Daar wat je aanbidt of naloopt, daar is uw wet en eindigt deze ook als je sterft. Afgezien van het feit of je wel of niet gered zult worden.
Maar Christenen die steevast in de leugen en een vals Evangelie kader WETEN dat zij zichzelf en anderen bedriegen, zullen te licht bevonden worden! Die wetmatigheid geldt voor ALLE mensen, ook al vertellen zij nog zo de "Waarheid" ook al schijnen zij ook zo oprecht.
Het zal werkelijk niet lang meer duren en de schellen zullen de mensen van de ogen vallen. ALLES zal aan de openbaarheid worden prijsgegeven, Satans daden zullen geopenbaard worden, de mensen die deze dispoot deze Draak navolgden zullen in het volle licht van Gods Openbaringen alsmede IN het voorbeeld van Jezus (alleen) geopenbaard worden. Maar tegelijkertijd zal dan ook blijken waarom het duidelijk is dat hemelse geboden en wetten NOOOIT veranderd of afgeschafd zijn geweest:
Kijk maar:
Openbaring 14
11 De rook van dit folterende vuur stijgt voor altijd en eeuwig op. De mensen die het beest en zijn beeld aanbidden en die het nummer van zijn naam dragen, zullen geen moment rust meer hebben.12 Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."
13 Ik hoorde een stem uit de hemel zeggen: "Schrijf op: Gelukkig zijn de doden die van nu af in het vertrouwen op de Here sterven." "Inderdaad", zei de Geest, "zij zullen van hun zwoegen uitrusten en het loon krijgen dat hun toekomt voor al het werk dat zij hebben gedaan."
Het is jammer Rene dat zoveel Christenen, oprecht en getrouw proberen redding te vinden in mensen en Schriftgeleerden. Immers ook paulus was een gewoon zondig mens, zoals ook de Paus is, bijvoorbeeld.
Jezus is het middelpunt, de Heilige Geest is Zijn ultieme en enige opvolger. Alleen in Jezus vinden we de juiste en waarlijke vervulling van de geboden.
De Sabbat, hoe dan ook op zich zal geen redding brengen, want ik ken mensen die de Sabbat als een regeldag onderhouden, niet in het licht van de Heilige Geest en de juiste bedoeling er van, maar niettegenstaande het oordeel, is en blijft dan de zondag een gewone aardse en heidense dag van aanbidding, waaraan dus alleen een Bab-illu (meergoden) aanbidding verbonden is. Zij die dus de zondagvieren (hoe eoprecht dan ook) doen dus aan meergoden offerdiensten mee en zijn zo misleid daardoor dat zij de heilige en gezegende aspecten en bedoelingen van Gods oproepen niet kunnen "zien" laat staan ervaren!
Gods zegen