Beroepingswerk binnen Refoland.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 15 jul 2004 17:23

Motormuis schreef:Ik kan nog wel ff doorgaan, maar goed, misschien word ik dan weer teruggefloten door de moderator. En daar heb ik m'n buik vol van :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik voel met je mee!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 15 jul 2004 17:26

Motormuis schreef:
Pieter schreef:
4) en dan ineens ook hun trouwring menen af te moeten doen

Nu je het zegt, wat kan daar toch de reden van zijn?

Als je langs het randje van de hel bent gegaan (lees: tijdens je bekering), wordt hij eraf geschroeid.

Letterlijk citaat van een OGG ouderling. Tsja...erg he? Dit kun je idd niet meer aan mensen uitleggen.

Dus als je bekeerd bent mag je niet meer van je vrouw/man houden.. :roll: Laat staan sex. Of mag dat dan weer wel...?? Dit zijn citaten die óf uitgelegd moeten worden door de bewuste ouderling, óf deze uitspraken moeten niet meer gebezigd worden.
En als hij dat echt zo vindt, dan moet hij het klooster in, lekker het celibaat gaan aanhangen. :lol:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 15 jul 2004 17:27

[quote="Motormuis"][/quote]

Waarschijnlijk ben je een hele tijs stil geweest van je vorige post. Dat soort opmerkingen, daar heb je waarschijnlijk geen woorden voor.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 15 jul 2004 18:02

SDG schreef:
Pieter schreef:Kortom, het gemeente-zijn is gewoon van geen kanten zoals Gods Woord ons voorschrijft. Hoe gaan jullie daarmee om?

Nou, ik heb onlangs eens bij Motormuis gekerkt (toen de motor niet op de parkeerplaats stond, de muis was niet thuis). Maar serieus: dáár voelde ik wel het gemeente-zijn. Gearriveerdheid en gezapigheid is niet aan de orde wanneer je een nieuwe gemeente sticht op een Vinex-locatie waar bijna niemand meer naar de kerk gaat.

Helaas is dat op de meeste plaatsen anders: het gaat goed, we hebben een eigen dominee die het allemaal zo mooi weet te zeggen, de diaconie heeft miljoenen in kas, eigen scholen, rijk en verrijkt, geens dings gebrek...

Inderdaad, het heeft de naam dat het leeft, maar het is dood, zo dood als een pier!

Bid om een opwekking, broeders en zusters!

Ik heb eens een uitspraak gehoord die ik jullie niet wil onthouden. Hij kan wat schokkend overkomen voor bepaalde mensen, vat het dus niet persoonlijk op!!
Komt ie: "Hoe zwaarder in de leer, hoe verder van de Heer."
Gaat niet helemaal op, want ik ken genoeg mensen met een heel nauw geweten (zoals dat in die kringen schijnbaar heet), maar die echt een kind van God zijn. Maar vaak gaat het in onze kringen te veel om uiterlijke zaken.
-Duurt de preek wel lang genoeg?
-Zingen we niet te snel?
-Komt mijn rok wel 2,985 cm onder mijn knie?
-Komt de ellende desch menschen wel lang en breed genoeg aan de orde?
-Zit er soms een ketter(in) in de kerk zonder hoed? Dan rammen we die er ff uit....
-Bieden we de genade niet te ruim aan? (Terwijl we een God hebben Die zó ontzettend ruimdenkend en veel gunnend is, dat kun je je niet eens voorstellen!!!!!!!!!!!!!!!)
-Heeft de kerkenraad wel exact dezelfde tint zwarte pakken aan? (Ik heb het meegemaakt dat er over werd gesproken!!)
-Hoort die en die wel aan het Avondmaal thuis?
-Heeft die en die de preek goed begrepen? Kan hij/zij er wat van leren....
-Heeft de dominee z'n hoed wel op?
-En z'n lange jas aan?
-Speelt de organist wel ingetogen genoeg?
-Krijgen de vrouwen niet te veel ruimte in de gemeente?
-Kijken we wel droevig genoeg?
-Beeft de stem van de dominee wel genoeg als het woordje dood of eeuwigheid in de zin voorkomt?
-Zingen we Petrus Datheen of de Nieuwe Berijming? (Uit 1773, bij ons is dat de Oude, maar goed... :mrgreen: :lol: )
-Zingen we niet te veel, want dat kan niet. Pas op voor het hellende vlak...
-Heeft ons Bijbeltje/Psalmboekje wel een zwarte kaft, en geen rode of groene? (Ook hier wordt over ge-emmerd heb ik ervaren ](*,) :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: )

Ik kan nog wel ff doorgaan, maar dat doe ik maar niet. Er zijn mensen die de hierboven aangehaalde dingen uit principe doen, en uit liefde tot God. En dat is MEER DAN PRIMA!! Maar ga het dan in vredesnaam niet aan anderen opleggen....
Het wordt tijd voor een opwekking die z'n weerga niet kent.
"Bidt dan de Heer van de oogst, opdat Hij arbeiders in Zijn wijngaard uitstote.." Geen arbeiders die galmend van gedragenheid de diensten aan elkaar galmen. Geen arbeiders die het alleen hebben over uiterlijke zaken zoals een berijming, een kleur pak, of noem al het gereutel maar op..... Geen arbeiders die in een preek of een blad uithalen naar andere kerkverbanden waar het wat anders toegaat dan jij misschien je hele oud-gereformeerde leven gewend bent geweest....
Arbeiders die in alle ernst mensen vertellen (op een BEGRIJPELIJKE WIJZE!!!!!, zodat iedereen, zelfs de kleinsten het kunnen begrijpen..) dat er buiten Jezus geen leven is, maar een eeuwigheid zonder Hem, maar die OOK Jezus Christus aanbieden aan alle hoorders, met het bevel tot geloof en bekering. Arbeiders ook die een woord voor Gods volk hebben. Niet in lange huilerige uithalen preken dat het zo vreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeselijk is hier beneên. :cry: Nee, haal maar eens uit dat het Boven straks zo ontzettend goed zal zijn. En dán mag je wat mij betreft volschieten en een half uur gaan staan snotteren, want ooh, dat blij vooruitzicht dat mij streelt.... Als je straks Boven Zijn lof mag ontvouwen, Hem in gerechtigheid mag aanschouwen, met Zijn Godd'lijk Beeld verzadigd.. Dát is iets om ontroerd van te worden.... De hele discussies over uiterlijke zaken ontroert mij niet, maar maakt me wel zeer :cry: :cry: :cry: :cry:

Het is een hele lap tekst geworden, en best wel weer "op het scherp van de snede", maar ik heb me even uitgeleefd... :mrgreen:
't Is wel weer wat off-topic, maar ik "ben met mijne ziele geheel gansch zeer veel hopende" dat Henkie hem laat staan....... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 15 jul 2004 21:21

Race406 schreef:
Motormuis schreef:Ik kan nog wel ff doorgaan, maar goed, misschien word ik dan weer teruggefloten door de moderator. En daar heb ik m'n buik vol van :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik voel met je mee!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lief :wink:
Geen commentaar

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 26 aug 2004 20:31

wh schreef:
Bookman schreef:
Als wij ze zouden moeten plaatsen kwam het vast niet goed

Doe ik iets verkeerd dan??????????????????

We kunnen beter vragen of Hij ze een plaats wil geven.!!

We kunnen beter vragen of ze er maar van af willen zien.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 26 aug 2004 20:39

jas schreef:
wh schreef:
Bookman schreef:
Als wij ze zouden moeten plaatsen kwam het vast niet goed

Doe ik iets verkeerd dan??????????????????

We kunnen beter vragen of Hij ze een plaats wil geven.!!

We kunnen beter vragen of ze er maar van af willen zien.
zo inderdaad uiteraard vind ik dit niet. Je klinkt niet bepaald liefdevol.
The one thing you can give and still keep is your word.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 aug 2004 09:53

Maarten schreef:zo inderdaad uiteraard vind ik dit niet. Je klinkt niet bepaald liefdevol.

jas schreef:Het barst van de dominees in nederland. De meesten hebben weinig zinnigs te vertellen vind ik. Vandaar. Er zijn altijd meer baälpriesters dan echte profeten des Heeren.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 okt 2004 08:02

Kampen (gereformeerde gemeenten) krijgt een Dominee (Ds.Tanis uit Kapelle)

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 02 okt 2004 08:06

Evelien schreef:Kampen (gereformeerde gemeenten) krijgt een Dominee (Ds.Tanis uit Kapelle)

Dan mogen we Kampen wel van harte geluk wensen!
~~Soli Deo Gloria~~

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 okt 2004 08:11

SDG schreef:
Evelien schreef:Kampen (gereformeerde gemeenten) krijgt een Dominee (Ds.Tanis uit Kapelle)

Dan mogen we Kampen wel van harte geluk wensen!

Zeker weten.

O wat zijn we blij (sorry niet verkeerd bedoeld hoor). Het is zo gaaf om een dominee te hebben (lijkt mij).

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 04 okt 2004 00:03

Pieter schreef:Amen.

Ik zou best initiatieven willen ontplooien, zoals bijv. in Dordt waar jongeren op zieken- en ouderenbezoek gaan. Of bijeenkomsten voor jonge pasgetrouwde stellen. Ter bevordering van de onderlinge contacten, natuurlijk. En dan bedoel ik vanzelf d.m.v. gesprekken :mrgreen:

Echter, er valt weinig steun te verwachten.

Het ergste vind ik gewoon dat de gemeente alleen op zondag een gemeente lijkt te zijn. Ik zeg "lijkt", want zelfs dan is er geen eenheid.

Misschien moet je gewoon pkn worden. Wij hebben al dit soort dingen al.

caprice

Berichtdoor caprice » 04 okt 2004 05:13

Geref. Gem.:
Ds. G.J.N. Moens te Goes heeft bedankt voor het op hem uitgebrachte beroep door Veenendaal.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 04 okt 2004 10:19

Hmmm dus de bedoeling van dit topic is dat je gaat zeggen welke dominee je beroept enzo?
Denk niet dat jullie er veel mee kunnen als ik wat ga zeggen daarover (of jullie moeten heel geinteresseerd zijn in de GKV, bovendien is er nog nix zeker), dsu dat doe ik nog maar even niet. maar kheb wel een vraagje: wat wordt in de allereerste post van dit topic bedoeld met tweetallen? worden er tweetallen van predikanten/kandidaten gesteld die mogelijk beroepen worden?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 04 okt 2004 11:11

parkiet schreef:maar kheb wel een vraagje: wat wordt in de allereerste post van dit topic bedoeld met tweetallen? worden er tweetallen van predikanten/kandidaten gesteld die mogelijk beroepen worden?

Inderdaad. De kerkenraad stelt een tweetal.
Vervolgens wordt tijdens een ledenvergadering door de manslidmaten gestemd welke van de twee beroepen zal worden.
~~Soli Deo Gloria~~

Terug naar “Archief”