Motormuis schreef:Ik kan nog wel ff doorgaan, maar goed, misschien word ik dan weer teruggefloten door de moderator. En daar heb ik m'n buik vol van![]()
![]()
Ik voel met je mee!!

Moderator: Moderafo's
Motormuis schreef:Ik kan nog wel ff doorgaan, maar goed, misschien word ik dan weer teruggefloten door de moderator. En daar heb ik m'n buik vol van![]()
![]()
Motormuis schreef:Pieter schreef:4) en dan ineens ook hun trouwring menen af te moeten doen
Nu je het zegt, wat kan daar toch de reden van zijn?
Als je langs het randje van de hel bent gegaan (lees: tijdens je bekering), wordt hij eraf geschroeid.
Letterlijk citaat van een OGG ouderling. Tsja...erg he? Dit kun je idd niet meer aan mensen uitleggen.
SDG schreef:Pieter schreef:Kortom, het gemeente-zijn is gewoon van geen kanten zoals Gods Woord ons voorschrijft. Hoe gaan jullie daarmee om?
Nou, ik heb onlangs eens bij Motormuis gekerkt (toen de motor niet op de parkeerplaats stond, de muis was niet thuis). Maar serieus: dáár voelde ik wel het gemeente-zijn. Gearriveerdheid en gezapigheid is niet aan de orde wanneer je een nieuwe gemeente sticht op een Vinex-locatie waar bijna niemand meer naar de kerk gaat.
Helaas is dat op de meeste plaatsen anders: het gaat goed, we hebben een eigen dominee die het allemaal zo mooi weet te zeggen, de diaconie heeft miljoenen in kas, eigen scholen, rijk en verrijkt, geens dings gebrek...
Inderdaad, het heeft de naam dat het leeft, maar het is dood, zo dood als een pier!
Bid om een opwekking, broeders en zusters!
wh schreef:Bookman schreef:Als wij ze zouden moeten plaatsen kwam het vast niet goed
Doe ik iets verkeerd dan??????????????????
We kunnen beter vragen of Hij ze een plaats wil geven.!!
zo inderdaad uiteraard vind ik dit niet. Je klinkt niet bepaald liefdevol.jas schreef:wh schreef:Bookman schreef:Als wij ze zouden moeten plaatsen kwam het vast niet goed
Doe ik iets verkeerd dan??????????????????
We kunnen beter vragen of Hij ze een plaats wil geven.!!
We kunnen beter vragen of ze er maar van af willen zien.
Maarten schreef:zo inderdaad uiteraard vind ik dit niet. Je klinkt niet bepaald liefdevol.
jas schreef:Het barst van de dominees in nederland. De meesten hebben weinig zinnigs te vertellen vind ik. Vandaar. Er zijn altijd meer baälpriesters dan echte profeten des Heeren.
Pieter schreef:Amen.
Ik zou best initiatieven willen ontplooien, zoals bijv. in Dordt waar jongeren op zieken- en ouderenbezoek gaan. Of bijeenkomsten voor jonge pasgetrouwde stellen. Ter bevordering van de onderlinge contacten, natuurlijk. En dan bedoel ik vanzelf d.m.v. gesprekken![]()
Echter, er valt weinig steun te verwachten.
Het ergste vind ik gewoon dat de gemeente alleen op zondag een gemeente lijkt te zijn. Ik zeg "lijkt", want zelfs dan is er geen eenheid.
parkiet schreef:maar kheb wel een vraagje: wat wordt in de allereerste post van dit topic bedoeld met tweetallen? worden er tweetallen van predikanten/kandidaten gesteld die mogelijk beroepen worden?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten