Wat een onzin dat een bruiloft duur moet. Ik ben laatst naar zo'n bruiloft met alles erop en eraan geweest en ik vond het saai. Dan zit je daar te eten, beetje standaard groenten aardappels vlees in verschillende variaties en je zit de hele maaltijd lang met dezelfde mensen aan tafel die je niet kent. Geef mij dan maar een picknick waarbij iedereen wat te eten meeneemt, kan je tenminste lekker heen en weer wandelen en er is lekker raar eten wat mensen zelf hebben gemaakt.
Over trouwjurken denk ik precies zo: zo'n witte jurk, wat moet je ermee? Je trekt het ding een keer aan en daar geef je 1000 euro aan uit, no way! Dat is toch helemaal niet bijbels, om zoveel aandacht aan kleding te besteden! Ik schaam me al haast voor de schoenen die ik gisteren heb gekocht: 85 euro. Dan ga ik al denken: heb ik dat echt wel nodig?
Het gemeentehuis kan je gewoon op maandagochtend gratis doen, want dat praatje van de ambtenaar stelt ook nix voor. De kerkdienst is het mooiste: al je vrienden en familie enzo in de kerk -> een grote evangelisatie-actie! Dat lijkt me echt geweldig. En dat is NIET duur

Het evangelie is ook gratis
Kortom: wij hebben geen rooie cent en we gaan lekker toch trouwen ergens volgend jaar zomer ofzo... Dan hebben we wel vier jaar verkering, maar dat is onze eigen keus. Ik voel me nog steeds heel jong en ik ben blij dat we de tijd hebben om elkaar goed te leren kennen.
Ennuh... ik vind het veel logischer dat mensen die 25 jaar getrouwd zijn een groot feest geven. Trouwen kan iedereen, maar zolang bij elkaar blijven is een kunst!