Samenwonen, waarom niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 okt 2005 01:20

Gian schreef:
André schreef:
Gian schreef:Je hebt in deze tijd weinig andere keus.
Want?

Wat wil je horen beste man?

Tegenwoordig is het normaal om een jaartje of vier 'verkering' te hebben. Dat vind ik abnormaal. Bovendien zijn er tegenwoordig niet zomaar centen, want de ceremonie kost ook 10000 euro.
Is het dan gek te stellen apart te blijven wonen?

Ík vind het dan weer apart als mensen na een jaartje verkering denken elkaar dermate goed te kennen dat ze weten dat ze de rest van hun leven met elkaar verder willen..

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 okt 2005 10:19

Wat een onzin dat een bruiloft duur moet. Ik ben laatst naar zo'n bruiloft met alles erop en eraan geweest en ik vond het saai. Dan zit je daar te eten, beetje standaard groenten aardappels vlees in verschillende variaties en je zit de hele maaltijd lang met dezelfde mensen aan tafel die je niet kent. Geef mij dan maar een picknick waarbij iedereen wat te eten meeneemt, kan je tenminste lekker heen en weer wandelen en er is lekker raar eten wat mensen zelf hebben gemaakt.
Over trouwjurken denk ik precies zo: zo'n witte jurk, wat moet je ermee? Je trekt het ding een keer aan en daar geef je 1000 euro aan uit, no way! Dat is toch helemaal niet bijbels, om zoveel aandacht aan kleding te besteden! Ik schaam me al haast voor de schoenen die ik gisteren heb gekocht: 85 euro. Dan ga ik al denken: heb ik dat echt wel nodig?
Het gemeentehuis kan je gewoon op maandagochtend gratis doen, want dat praatje van de ambtenaar stelt ook nix voor. De kerkdienst is het mooiste: al je vrienden en familie enzo in de kerk -> een grote evangelisatie-actie! Dat lijkt me echt geweldig. En dat is NIET duur :) Het evangelie is ook gratis :)

Kortom: wij hebben geen rooie cent en we gaan lekker toch trouwen ergens volgend jaar zomer ofzo... Dan hebben we wel vier jaar verkering, maar dat is onze eigen keus. Ik voel me nog steeds heel jong en ik ben blij dat we de tijd hebben om elkaar goed te leren kennen.

Ennuh... ik vind het veel logischer dat mensen die 25 jaar getrouwd zijn een groot feest geven. Trouwen kan iedereen, maar zolang bij elkaar blijven is een kunst!

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 19 okt 2005 11:24

Lalage schreef:De kerkdienst is het mooiste: al je vrienden en familie enzo in de kerk -> een grote evangelisatie-actie! Dat lijkt me echt geweldig.

+1
Ik speel in een gospelrock band. Zou dolgraag zelf spelen op onze bruiloft.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 okt 2005 11:39

Javaca schreef:
Lalage schreef:De kerkdienst is het mooiste: al je vrienden en familie enzo in de kerk -> een grote evangelisatie-actie! Dat lijkt me echt geweldig.

+1
Ik speel in een gospelrock band. Zou dolgraag zelf spelen op onze bruiloft.

mja dat is dan weer een beetje gek misschien ;) Tenzij je een lied voor je geliefde gaat zingen ofzo ;) Maar je kent vast genoeg muzikanten die kunnen spelen in je trouwdienst.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 19 okt 2005 11:47

Geen reli-rockers die gitaar kunnen spelen.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 okt 2005 11:51

Javaca schreef:Geen reli-rockers die gitaar kunnen spelen.

moet je beter zoeken ;) Of moeten ze perse lang haar hebben ;p
tralalalalala

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 19 okt 2005 14:21

Aragorn schreef:
Gian schreef:
André schreef:
Want?

Tegenwoordig is het normaal om een jaartje of vier 'verkering' te hebben. Dat vind ik abnormaal. Bovendien zijn er tegenwoordig niet zomaar centen, want de ceremonie kost ook 10000 euro.

Ík vind het dan weer apart als mensen na een jaartje verkering denken elkaar dermate goed te kennen dat ze weten dat ze de rest van hun leven met elkaar verder willen..

ik ken javaca nu bijna een jaar (bijna 6 maanden 'verkering') en ik weet dat wel. het gaat niet om de lengte van je samenzijn, maar om de kwaliteit........
Afbeelding

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 19 okt 2005 14:26

ik droom al jaren van een bruiloft met alles erop en eraan, maar ik moet heel eerlijk toegeven dat het de laatste tijd niks meer uitmaakt. ik heb namelijk de ware gevonden en dat is belangrijk dan een dure jurk en koetsjes....

nu wil ik eigenlijkalleen nog maar heel simpel en met de liefde van mijn leven trouwen. de bruiloft, ach, de kerk, daar zie ik naar uit en de rest kan me gestolen worden.

al moet ik in mijn spijkerbroek trouwen, dan nog weet ik ddat ik voor de rest van mijn leven bij javaca ben...
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 okt 2005 15:16

ach, jullie hebben de bekende 'twee-jaar-dip' nog niet gehad...
Maar op een gegeven moment moet je de knoop gewoon doorhakken en ervoor gaan. Ik kan m'n hele leven wel blijven twijfelen of ik wil trouwen, maar op een gegeven moment gaan we dat gewoon doen en dan hoef ik er ook niet meer over na te denken.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 okt 2005 02:36

esra schreef:
Aragorn schreef:
Gian schreef:
André schreef:
Want?

ik ken javaca nu bijna een jaar (bijna 6 maanden 'verkering') en ik weet dat wel. het gaat niet om de lengte van je samenzijn, maar om de kwaliteit........

Maar die kwaliteit wordt wel mede door de lengte bepaald. Je kunt in een paar maanden iemand nooit zo goed kennen als in een paar jaar. Als je verliefd bent lijkt het allemaal heel easy en logisch dat dat altijd zo blijft, maar dat is vaker niet dan wel zo.

André

Berichtdoor André » 20 okt 2005 10:05

Aragorn schreef:
esra schreef:
Aragorn schreef:
Gian schreef:
André schreef:
Want?

Maar die kwaliteit wordt wel mede door de lengte bepaald. Je kunt in een paar maanden iemand nooit zo goed kennen als in een paar jaar. Als je verliefd bent lijkt het allemaal heel easy en logisch dat dat altijd zo blijft, maar dat is vaker niet dan wel zo.
Ik denk dat het ook gaat om de wijze waarop je de 'kwaliteit' benoemd, zijn het de gesprekken, het samen willen en kunnen bidden, of is het misschien het samen slapen.
Er zijn zoveel manieren om de periode 'roze wolk' te beleven.
En net wat Lalage vertelt, waar is over 2 jaar je relatie op gefundeerd, is het zand of op steen?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 okt 2005 10:17

Tja... je weet nooit hoe het zal gaan. Toen wij in onze dip na 2 jaar zaten dacht ik ook: "ho even wat is dit, ik heb 2 jaar lang gedacht dat ik met deze jongen zou gaan trouwen, dan kan het toch niet zomaar uit gaan?" Het is goed gegaan dankzij de Heilige Geest, die in ons beide werkt. Als je relatie met God niet lekker loopt, loopt je verkering vaak ook niet lekker. Blijf in contact met je Hemelse Vader en probeer Hem ook samen te zoeken, dat moet de basis zijn van je relatie.
Maar het ging over samenwonen ;)

André

Berichtdoor André » 20 okt 2005 13:10

Lalage schreef:Maar het ging over samenwonen ;)
Oo, steeds verkeerd gelezen dan, dacht over niet samenwonen. :P

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 20 okt 2005 14:07

de tweejarige dip??? wat is dat nu weer.
javac en ik hebben al genoeg "dips" gehad. ik hou van hem en ik twijfel niet.

kwaliteit van een relatie is het praten met elkaar en met God. samen slapen is wat heel anders. dat zie ik er niet 1 2 3 bij de kwaliteit horen. dat is een gevolg.

maar ik ben zeker nieuwschierig naar die tweejarige dip. iedereen schijnt ervan gehoord te hebben behalve ik dan. (en javaca ook niet zegt ie net)
Afbeelding

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 20 okt 2005 14:10

oh ja het ging over samenwonen. wel daar kan ik kort over zijn.
ik keur het niet goed, ik keur het niet af.

maar als je kan samenwonen kun je ook trouwen, want het is precies tzelfde als trouwen, maar dan zonder boterbriefje.

en vertel me niet dat samenwonen ook zonder sex kan, want dat stel moet (naar mijn mening) nog geboren worden.
Afbeelding

Terug naar “Archief”