Discussies voeren over wel of geen hoed/rok, is dat zinvol?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mar 2004 14:16

joepie schreef:
Mariamagdalena schreef:
johannes1 schreef:overigens lezen we ook niet dat een dame in een broek moet lopen.

Voor een man zal ik dat uitleggen: in een trainingspak voel je je heel anders dan in een 3 delig pak, als je de straat opgaat. Zo is het voor vrouwen ook met broek/rok.
Nb een broekrok vind ik maar tuttig, dus niks voor mij.

Jij voelt het als anders! Er zijn er velen die dat niet zo hebben. Ik voel mij in het geheel niet anders. Wat ik ook draag ik ben ik.
Er zijn vele mannen die dus liever is een trainingspak lopen dan in een driedelig pak.
Dus nu alle mannen maar in een trainingspak naar de kerk?

Ze zei niet dat trainingspak lekkerder voelde dan driedelig. Het is alleen heel anders. En dat kan ik, als man (maar vrouwen hebben dat natuurlijk evengoed), weten! :wink: Als ik in pak loop voel ik me veel gewichtiger dan wanneer ik een korte broek en shirtje aanheb. Misschien dat jij (joepie) dat niet hebt met broek/rok, maar dan vast wel weer met andere dingen. Ik vind het als man ook wel een bepaald verschil of een vrouw een rok of broek aanheeft. Alleen vind ik een broek vaker mooi dan een rok, maar dat is gewoon mijn persoonlijk gevoelen, zoals de man van MM dat andersom heeft.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 08 mar 2004 14:17

start aub een nieuw topic maar bevuil niet langer een topic wat allang gesloten zou moeten zijn.

SLOT AUB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 08 mar 2004 14:20

Sabra schreef:start aub een nieuw topic maar bevuil niet langer een topic wat allang gesloten zou moeten zijn.

Als je het niet leuk vindt om over wel of geen rok/hoedje te discucieeren, dan hoef je er toch niet op te schrijven?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 mar 2004 14:21

Sabra schreef:start aub een nieuw topic maar bevuil niet langer een topic wat allang gesloten zou moeten zijn.

als er mensen zijn die er graag over willen discussieren dan moet dat toch kunnen??

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mar 2004 14:26

Mariamagdalena schreef:

Als je het niet leuk vindt om over wel of geen rok/hoedje te discucieeren, dan hoef je er toch niet op te schrijven?

Overigens gaat het niet over wel of geen rok/hoedje, maar over de vraag of het zin heeft om deze discussie uberhaupt te voeren.

joepie

Berichtdoor joepie » 08 mar 2004 14:44

Wat ik bedoel te zeggen met dat de mensen van de modewereld ons denken over de Bijbel bepalen is: als de mode wereld nu een s de rok voor de man maken mogen we dan ineens als vrouwen weer niet in de rok lopen?

En ik begreep echt wel wat MM bedoelde met trainingspak.
Maar zij voelt zich lekkerder in een rok en ze nam dit voorbeeld erbij. Dus als de mannen zich lekkerder in een trainingspak voelen mogen ze daar toch zeker ook wel mee naar de kerk? ;-)

En wat ik graag draag? Kijk als ik met mijn kleinzoon en oppaskindjes bezig ben heb ik graag een broek aan. Kan ik lekker met ze over de grond ravotten zonder op te hoeven letten. Maar als ik gewoon naar een verjaardag ga of naar de kerk heb ik graag een rok aan.
Niet omdat het moet maar gewoon omdat het mag.

FonsV
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor FonsV » 08 mar 2004 14:54

Dag Aragorn,

Overigens gaat het niet over wel of geen rok/hoedje, maar over de vraag of het zin heeft om deze discussie überhaupt te voeren.

Kijk en dat bedoelde ik nu met: 'Ik had er geen idee van dat het zó ingewikkeld lag. Ik vond het sowieso al flauwe kul'. De discussie dus… :-)

(Voor de interpreteerders!)

Groeten.

Fons.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 08 mar 2004 16:37

Ik vraag me af hoe vaak ik dit op het forum heb gezegd: deze discussie is belachelijk zinloos.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 mar 2004 19:52

marnix schreef:Ach Johannes.... waar haal jij nou weer vandaan dat Maria meer waarde aan een gezegde hecht dan aan de bijbel? Je gaat wel altijd van het negatieve uit he... Als je voor het dragen van een broek bent, dat bijbels onderbouwt.. en later nog een keer een gezegde gebruikt om het iets kracht bij te zetten... dan is het gezegde opeens belangrijker dan de bijbel?

maria komt aan met die gezegde van de vrouw met de broek aan. en eerder had ik al aangegeven dat het niet bijbels te onderbouwen is dat vrouwen een broek moeten dragen. dus daarom dat ik zeg dat zij een gezegde hoger acht dan de bijbel. voor maria was dat duidelijk denk want ze reageerde er niet op.

marnix dat je niet normaal met mij kan praten ligt aan het feit dat ik een andere mening over dingen heb dan jou. en dat jij daar niet aan wil.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 08 mar 2004 19:58

kurtyo schreef:Ik vraag me af hoe vaak ik dit op het forum heb gezegd: deze discussie is belachelijk zinloos.

Dit forum heeft zijn bestaan te danken aan belachelijk zinloze discussies...
Dat moet geen probleem zijn, als degenen die deelnemen zich er maar van bewust zijn dat er heel wat belangrijker zaken zijn, dat er ook nuttiger gesprekken te voeren zijn.

(tip: (poging tot) begrip kan verhelderend werken.)

Groet in Vrede,
VJ
If you want world peace, fight for justice.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 08 mar 2004 21:17

Ik hoef geen tips. Bovendien weet ik echt wel waar ik over praat. En zolang men in bepaalde kringen ook geen respect voor mij toont vind ik het moeilijk om dat andersom wel te doen. Waarmee ik niet zeg dat ik het niet probeer. Bovendien: ik respecteer in principe iedereen, maar niet alle gedachtengangen...

Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 08 mar 2004 21:20

kurtyo schreef:Ik hoef geen tips. Bovendien weet ik echt wel waar ik over praat. En zolang men in bepaalde kringen ook geen respect voor mij toont vind ik het moeilijk om dat andersom wel te doen. Waarmee ik niet zeg dat ik het niet probeer. Bovendien: ik respecteer in principe iedereen, maar niet alle gedachtengangen...

Je hoeft je niet per se altijd aangesproken te voelen. Als je dat wel doet, moet jij dat weten, en dan moet je ook nog zelf weten of je ergens iets mee doet of niet.

En je laatste zin lijkt me heel goed.
If you want world peace, fight for justice.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 mar 2004 00:10

maria komt aan met die gezegde van de vrouw met de broek aan. en eerder had ik al aangegeven dat het niet bijbels te onderbouwen is dat vrouwen een broek moeten dragen. dus daarom dat ik zeg dat zij een gezegde hoger acht dan de bijbel. voor maria was dat duidelijk denk want ze reageerde er niet op.

marnix dat je niet normaal met mij kan praten ligt aan het feit dat ik een andere mening over dingen heb dan jou. en dat jij daar niet aan wil.

Met een andere mening is niks mis. Maar dat jij aangeeft dat Maria een gezegde belangrijker vindt dan de bijbel zegt dat jij dus uit de bijbel kan halen dat vrouwen wel een rok moeten dragen? Zo niet, dan is het gezegde ook niet belangrijker dan de bijbel... want die zegt er niks over :) En je mag best een andere mening hebben, prima... maar je verdraait wat mensen zeggen soms... Ik vind je nogal negatief denken over mensen die anders denken dan jij.

Oh en wat dat trainingspak betreft... wat mij betreft gaat iedereen in trainingspak naar de kerk. In de bedrijswereld draag je een pak omdat je een hoge functie hebt, het hoort bij je status. Waarom zou je in de kerk dan een pak dragen, het gaat toch niet om je status daar? Ik kan God net zo goed loven in een trainingspak als in een driedelig pak.. en zelfs beter in een trainingspak dan in een driedelig pak met aktetas... want dan kun je 1 hand niet in de lucht steken :P:D;)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 09 mar 2004 10:08

johannes1 schreef:maria komt aan met die gezegde van de vrouw met de broek aan. en eerder had ik al aangegeven dat het niet bijbels te onderbouwen is dat vrouwen een broek moeten dragen. dus daarom dat ik zeg dat zij een gezegde hoger acht dan de bijbel. voor maria was dat duidelijk denk want ze reageerde er niet op

Doe niet zo raar, ik heb welgereageerd, maar misschien niet op de manier die jij wilt. Ik acht een gezegde niet hoger dan de bijbel. Waar slaat dat op? Ik ben een wedergeboren Christen, dus de bijbel is nummer 1, dat weet jij ook wel, Johannes. Net of je iemand op 1 zinnetje wil nekken of zo.

En Marnix: bij ons on de kerk komen dus ook wel mensen in een trainigspak, zelfs meisjes. Bij ons gaat het er niet om hoe je er van buiten uitziet, al kom je in een jutezak naar de kerk, het gaat om het hart.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 09 mar 2004 11:15

kurtyo schreef:Ik hoef geen tips. Bovendien weet ik echt wel waar ik over praat. En zolang men in bepaalde kringen ook geen respect voor mij toont vind ik het moeilijk om dat andersom wel te doen. Waarmee ik niet zeg dat ik het niet probeer. Bovendien: ik respecteer in principe iedereen, maar niet alle gedachtengangen...
WOW daar zit echt wat in ... zo denk ik ook alleen wist ik het nog niet... nu wel thnx!

Vrouwen moeten een broek dragen? Vrouwen mogen geen broek dragen ... staat nergens ... en Aragorn. MM is niet wijzer.

Terug naar “Archief”