Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 08 nov 2014 20:10

Lekkere tante inderdaad! :-) Daar lijkt mijn R zo'n fragiel poppetje naast... ;-)

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 08 nov 2014 21:32

Leuke foto!
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 09 nov 2014 13:31

Saskia schreef:Lekkere tante inderdaad! :-) Daar lijkt mijn R zo'n fragiel poppetje naast... ;-)

Ligt er natuurlijk ook aan hoe je zelf gebouwd bent. Wij zijn allebei groot en stevig, dus kun je ook niet verwachten dat we iele kindjes krijgen...
Szent az Úr

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 09 nov 2014 16:51

Leuk wijffie!

Huis
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Huis » 09 nov 2014 20:50

Ben ik weer.. heb ooit heel kort meegeschreven en toen weer gestopt.
Maar wel altijd meegelezen..

Daarom voor de mensen die niet weten wie ik ben...
Ik heb 2 zoons, S.eth van bijna 3 en J.ona van 4 maanden...

Lijkt me erg, MissF om je kind huilend achter te laten bij de psz.. S. is afgelopen dinsdag voor het eerst geweest. Liet hem daar gelukkig niet huilend achter, was wel erg stil toen ik weg ging.
Gelukkig belde de juf na een uurtje om te zeggen dat t goed met m ging.. Maar ik zat ook wel de minuten af te tellen zodat ik m weer op kon halen..
Had wel even een brok in mn keel toen ik wegging en m daar achterliet zeg!

Hebben jullie nog originele cadeautips voor een jongen die 3 wordt?
Hij krijgt van ons al de duplo trein, en ik wil van opa en oma dat speelzand vragen..
Nog meer tips? Fietsje, keukentje enz. heeft hij al..

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 nov 2014 21:20

loopfietsje!! als je die nog niet hebt... gewoon fietsje kan ook, maar onze zoon heeft zoveel plezier gehad met de loopfiets en stapte na een half jaar loopfiets zo op zn gewone fietsje om zonder zijwieltjes ermee weg te fietsen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 nov 2014 08:46

Welkom terug huis! Gefeliciteerd nog met je 2e zoon.

Loopfiets is inderdaad een aanrader. Zoontje van mijn vriendin fietste daar met 2 jaar op rond, en fietst nu sinds een week of 8 al los op een gewone fiets, hij wordt komende week pas 3.
Frederiek fietst ook erg graag op de loopfiets. Gelukkig neemt ze daar genoegen mee, want los fietsen zal nog wel lang duren, ze is te klein, kan nog lang niet met haar voeten bij de grond als ze de gewone fiets neemt.
Ze krijgt voor 5 december van opa en oma trouwens ook supersand (je hebt ook kintetic sand), dat schijnt erg leuk te zijn. Zij knutselt erg graag, ook in de zandbak, dan heeft ze mooi binnen een zandbak :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 nov 2014 13:20

Afgelopen weekend hebben wij de 3e verjaardag van J gevierd. Wij hebben hem een grote kraanwagen gegeven waarmee hij kan takelen. Daarnaast is hij ook dol op zijn ridderpak met zwaard ( Hema). Die heeft hij zaterdag gekregen en niet meer uitgetrokken. Een step doet het hier ook altijd goed, puzzel, raceautootjes, vliegtuigjes van planes, piratenboot, piratenlego van playmobil met kanonnen die kunnen schieten, pijl en boog ( heeft zijn oudere broer en hij oefent er ook al mee), dino's etc. Gewoon veel alles met wielen, propellers, mechaniek en alles wat groot is en lawaai maakt.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 12 nov 2014 20:07

Tip vr jochie van 3 (en 4 en 5 :mrgreen: )

Kids Globe Farming, gaan wij RJB ook geven voor zijn verjaardag.
Wij denk ik de stal e.d. en voor gasten is het ideaal, veel cadeautjes er bij te geven in allerlei prijsklassen
Time flies when you have none!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 nov 2014 20:51

Dat kneedbare zand dacht ik ook erg leuk te vinden, of eigenlijk voor onze zoon. Maar op het KDV hebben ze het ook maar echt leuk vonden de kinderen het niet (onze zoon ook niet). Het was dan de echte kneedbare zand. Misschien zijn er kinderen die het wel erg leuk vinden.

Puzzels zijn hier niet aan te slepen. Ze hebben hier in de stad een hele leuke speelgoedwinkel (Tomte Tummetot).

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 nov 2014 20:56

Sterretje schreef:Tip vr jochie van 3 (en 4 en 5 :mrgreen: )

Kids Globe Farming, gaan wij RJB ook geven voor zijn verjaardag.
Wij denk ik de stal e.d. en voor gasten is het ideaal, veel cadeautjes er bij te geven in allerlei prijsklassen

idd.. we hebben alles op schaal 1:87 icm de kleine siku! teminste betaalbaar en gaat lang mee! er wordt uren mee gespeeld!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 nov 2014 21:23

Wauw, dat is inderdaad gaaf, dat is ook voor mijn bijna 6 jarige nog geweldig hoor :D
Hij is ook gek op de siku autootjes en tracktors. Maar wat zijn die dingen duur. Mijn man spaarde ze vroeger al, van hem heeft Jurian 2 dozen vol auto's en tracktors daarvan. Het blijft erg goed, dus ik vind het het geld wel waard. We kopen af en toe een klein autootje voor hem als we op vakantie zijn en er zo'n siku winkel is.
Hij spaart er ook voor, maar nu hij wat beter kan rekenen valt het hem wel tegen. Hij bladert dan door de catalogus en ziet dat de mooiste auto's en tracktors, liefst met afstandbediening, zo 100 euro zijn, dat kost hem teveel tijd om daarvoor te sparen van zijn 50 cent per week ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 12 nov 2014 21:43

Inderdaad erg gaaf sterretje!! Had die naam nog nooit gehoord dus ff gegoogeld :-)

Hier is M. helemaal gek op siku. Ik heb toen hij 1,5 jaar was met Koninginnedag een heel kleedje opgekocht voor 35 euro. Daar had ik dus een hele doos siku voor. Geweldig! In de kast gezet en hier wordt er dagelijks mee gespeeld. Nieuw vind ik siku onbetaalbaar.

Hier wordt M. begin december 3 jaar. Hij krijgt een traptrekker met kar van Fendt. Ik weet zeker dat hij die helemaal te gek gaat vinden. De jongste hoopt eind deze maand 1 jaar te worden. Ik vind 1 jaar veel lastiger om iets voor te kopen.... De verjaardagen gaan we in 1 keer vieren. De jongste snapt het toch nog niet en er zit maar een paar dagen tussen. Zijn er hier meer die twee verjaardagen kort op elkaar hebben? Tot hoelang vieren jullie die samen?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 nov 2014 08:27

Wat een verschil in kinderen. Ik denk juist dat onze jongens die boerderijdieren niets aan vinden. Zij spelen nl nooit met die dieren, wel met dino's. De rest vinden zij saai. De oudste geeft ook niets om autootjes terwijl de andere twee dat wel hebben, vooral de jongste is er dol op. J houdt meer van kraamwagens, tractoren, graafmachine's etc.

@ juffiejuf Wij gaan de verjaardagen van de oudste en de jongste samen vieren. Zij zijn een maand na elkaar jarig, maar de verjaardag van de oudste valt altijd in de zomervakantie, dus weinig mensen komen. Daarbij vind ik het ook altijd een heel geregel. Veel mensen komen minimaal een halve dag en eten mee, dus dan hebben wij het mooi in 1 keer.

C wordt binnenkort ook 5 jaar. Weet iemand iets leuks om te geven?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 nov 2014 11:46

Hier speelt de jongste veel met bruder, ook niet goedkoop, maar wel leuk. Hij heeft een brandweerauto, een traktor met aanhanger en dieren met wat toebehoren en een hijskraan. Verder nog wat kleine accesoires. Nadeel als je ze wil opruimen, het is nogal groot :mrgreen: maar juist daarom voor bruder gekozen. Hij is er iedere dag mee in de weer!

Wij vierden de verjaardagen regelmatig ook samen, we zijn met zn vieren jarig tussen eind juli en half augustus. Precies vakantie tijd dus om dan 2x een verjaardag te vieren is gewoon niet super handig.
Maar omdat zoon nu alweer 3 is geworden denk ik dat we het volgend jaar toch splitsen. Zoon moet anders wachten tot dochter bijna 3 weken later jarig is, dat duurt iets te lang voor een 4 jarige denk :wink:

Kadootjes voor een 5 jarige, moeilijk hé! Dochter kreeg een fiets, moest nodig een model groter, ketting/horloge, spelletje om samen mee te spelen, eigen douchegel, parfum maken, chocolaatjes maken (van SES hebben ze veel van dit soort dingen, ik vind het erg leuk zoals kaarsen maken, zeepjes maken, parfum maken, chocolaatjes maken etc)

Terug naar “Archief”