Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor benefietdiner » 26 mar 2014 10:41

Marnix schreef:Maar natuurlijk. Afrikanen zijn gewoon liever lui DAN moe (leer de Nederlandse taal eens fatsoenlijk spreken ;) )
Sorry, ik kom uit de bouwsector en daar nemen ze het niet zou nou met de taal, maar ik zal mijn best doen en..... als je er niet tegen kunt dat ik fouten schrijf hoef je niet te reageren hoor.
Marnix schreef:Wat een scherpzinnige inzichten heb je toch. En hoe zit het in de zorg? Bij al die schoonmaakbedrijven? Daar zitten er een heleboel.
In de zorg weet ik het niet maar de schoonmaakbedrijven des te meer. De schoonmaakbranche heeft een slecht naam omdat Marokkanen daar inderdaad over vertegenwoordig zijn. Als er in de bouwsector schoongemaakt moet worden gaat de uitvoerder eerst, zelfs met een van zijn concurrerende bouwbedrijven / uitvoerders, bellen of hij dat schoonmaak bedrijf wel in kan huren i.v.m. ….. je begrijpt het al. (je kunt waarschijnlijk zelf wel goochelen naar een kranten artikeltje.)
Marnix schreef:Ooit bedacht dat de oorzaak vooral bij de Nederlanders ligt? Dat dit in andere Europese landen heel anders is?

Jazeker, Nederlanders zijn harde werkers, hebben veel opgebouwd en daar komen Marokkanen van profiteren. Jammer dat ook Marnix dat niet door ziet.
Marnix schreef:En dan ook maar een Bijbeltekst om een beter geluid te laten horen:

33 Iemand die als vreemdeling in jullie land verblijft, mag je niet onderdrukken. 34 Behandel vreemdelingen die bij jullie wonen als geboren Israëlieten. Heb hen lief als jezelf, want jullie zijn zelf vreemdelingen geweest in Egypte. Ik ben de HEER, jullie God.

Ga dat eens vertalen naar ons land.... Onderdruk vreemdelingen niet, behandel ze als geboren Nederlanders en heb ze lief als jezelf.
Ben het helemaal met het Bijbelse gegeven eens alleen…… wat jij niet ziet of niet wil zien is dat het precies andersom is. Marokkanen willen Nederlanders onderdrukken in plaats dat Nederlanders de Marokkaan onder drukken. Wij zijn meer dan tolerant richting Marokkanen (overeenkomstig de Bijbel tekst) en deze tolerantie pakken zij met beide handen om ons te vernederen en over ons te heersen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 26 mar 2014 10:43

Iemand gisteren toevallig nog Opsporing Verzocht gezien? Ikzelf heb niet gekeken maar het scheen vrij discriminerend te zijn.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 26 mar 2014 10:49

Marnix schreef:.... terwijl in Belgie en Duitsland wel veel Marokkanen is de bouw werken...
Ik weet niet hoe je aan deze gegevens komt maar dat is een vergissing en niet waar, daar werken Turken in de bouw.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 26 mar 2014 10:56

JeeWee schreef:Ik trek me even terug uit deze discussie.
Ik word een beetje triest van zoveel schijnheilige, reformatorisch verpakte naastenafkeer.

Ik moet ineens denken aan Lucas 10:29
Maar hij wilde zichzelf rechtvaardigen en zei tegen Jezus: Wie is mijn naaste?

Natuurlijk je bent niets verplicht. Maar reken er wel op dat jij of je opvolgede familie zullen onderdrukt worden door de Islam omdat jij zo tolerant was wat Bijbelse teksten betreft.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2014 11:10

StillAwake schreef:Toch moet ik wél toegeven dat Nederlandse Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in criminaliteitscijfers, terwijl ze ondervertegenwoordigd zijn op de beroepsopleidingen.Het zal inderdaad ook deels zo zijn dat ze op de arbeidsmarkt gediscrimineerd worden, maar vaak hebben ze ook géén opleiding afgerond.

Klopt en dat moet ook aangepakt worden.... maar die discriminatie speelt wel een rol. Als je als Marokkaan nauwelijks kans hebt om een baan (in de bouw bijvoorbeeld) te krijgen omdat ze je op basis van je achternaam gewoon niet uitnodigen voor gesprek maar op voorhand afwijzen speelt dat wel een rol.... en ligt daar ook een oorzaak voor de problemen die ontstaan. (hoewel we daar natuurlijk niet alles op af kunnen schuiven)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 26 mar 2014 11:11

Marnix schreef:De opmerkingen worden al net zo racistisch als de opmerking die we hier aan het bespreken waren. En dat vlak onder zo'n mooie Bijbeltekst die oproept het tegenovergestelde te doen.
Wat versta jij onder racistisch. De term racisme wordt in meerdere betekenissen gebruikt.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 26 mar 2014 11:14

@ Benefietdiner: Angst is niet zo'n goeie raadgever!
Hitler zaaide ook angst en haat tegen de Joden...

Typerend dat je de tekst die Marnix citeerde, zo makkelijk naast je neerlegt.

Je komt met een schijnheilige reactie als "Ben het helemaal met het Bijbelse gegeven eens alleen……"

En dan ga je weer Wilderiaans los met eenzijdige haatzaaierij en bangmakerij: "Marokkanen willen Nederlanders onderdrukken". Gewoon een zonde tegen het 9e gebod.

Wij zijn meer dan tolerant richting Marokkanen? Totaal niet!
"om ons te vernederen en over ons te heersen"? Wat een bizarre onzin!

Dit zijn gewoon racistische uitspraken.
Laatst gewijzigd door JeeWee op 26 mar 2014 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Faramir

Berichtdoor Faramir » 26 mar 2014 11:14

Hoe is dat dan zo gekomen he, want laten we wel wezen, de eerste generatie, en de tweede ook nog waren graag geziene werknemers die keihard werkte. Waarom komt de derde generatie dan moeilijk aan de bak? Kan dat wellicht iets te maken hebben met de gigantische criminaliteit, belabberde prestaties en werkgevers die er op een gegeven moment zwaar genoeg van hadden? Als je 4 keer een ontzettend nare ervaring hebt gehad met een Marokkaanse jongere werknemer wat je als ondernemer klauwen met geld heeft gekost dan denk je wel drie keer na voordat je de 5e keer wederom een Marokkaanse jongere inhuurt.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 26 mar 2014 11:16

JeeWee schreef:Angst is niet zo'n goeie raadgever!
Hitler waarschuwde ook voor de Joden...

Churchill waarschuwde ook voor Hitler en het nazisme, net als Roosevelt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2014 11:19

benefietdiner schreef:Jazeker, Nederlanders zijn harde werkers, hebben veel opgebouwd en daar komen Marokkanen van profiteren. Jammer dat ook Marnix dat niet door ziet.

Ah... we hebben het over de vraag waarom in Belgie en Duitsland veel meer Marokkanen in de bouw werken en jij stelt: Dat komt omdat Nederlanders harde werkers zijn. Dus nu zijn we naast beter dan Marokkanen ook al beter dan de Duitsers en de Belgen. Je mentaliteit van "eigen volk eerst" en rassensuprematie wordt steeds meer zichtbaar.

Ben het helemaal met het Bijbelse gegeven eens alleen…… wat jij niet ziet of niet wil zien is dat het precies andersom is. Marokkanen willen Nederlanders onderdrukken in plaats dat Nederlanders de Marokkaan onder drukken. Wij zijn meer dan tolerant richting Marokkanen (overeenkomstig de Bijbel tekst) en deze tolerantie pakken zij met beide handen om ons te vernederen en over ons te heersen.

Maar natuurlijk. Ik ben nog nooit vernederd en overheerst door een Marokkan dus zware onzin.

Natuurlijk je bent niets verplicht. Maar reken er wel op dat jij of je opvolgede familie zullen onderdrukt worden door de Islam omdat jij zo tolerant was wat Bijbelse teksten betreft.

Ach, ben je bang? En dan maar oog-om-oog-tand-om-tand met voorbedachte rade. Wij worden later onderdrukt dus laten we dat voor zijn door het zelf te gaan doen. Er is een hoop van wat de Bijbel leert, wat je niet snapt.... over de minste willen zijn, geen kwaad met kwaad bestrijden, het kwade overwinnen door het goede en niet door het kwade enz. Zelfs al zou ik weten dat ik later onderdrukt zou worden, dan nog zou het mijn houding richting die mensen niet veranderen.

Trouw schreef:De bouw moet veel meer doen om allochtonen aan te trekken. In de bouw werken slechts 2,2 procent mensen van buitenlandse komaf. In andere landen zijn dat er aanzienlijk meer.

Het pleidooi voor meer allochtonen in de bouw komt van voorzitter Dick van Haaster van FNV Bouw. De sector is in Nederland goed voor 6 tot 7 procent van de werkgelegenheid, aldus Van Haaster. Eigenlijk zou dan ook 6 tot 7 procent van de allochtone beroepsbevolking in de sector moeten werken. Maar dat percentage wordt lang niet gehaald, ’terwijl het barst van de vacatures’.

Die vacatures worden lang niet allemaal aangemeld bij het CWI, het voormalige arbeidsbureau. „Uitvoerders in de bouw hebben vaak een eigen netwerk. Dat is één van de redenen waarom allochtonen en aannemers elkaar niet vinden”, meent hij.

In de landen om ons heen zie je dat het wel kan, zegt Van Haaster. In België werkt 17,5 procent van de Turken en 7,7 procent van de Marokkanen in de bouw. Ook in Duitsland werken heel veel Turken in de bouw.

In België onderkennen ze dat er cultuurverschillen bestaan en daaraan wordt in het bouwonderwijs aandacht besteed. Nederland kan daar volgens de vakbondsbestuurder van leren. „Hoe breng je ze bij elkaar en hoe ga je met elkaar om ? De omgang in de bouw is heel direct, er wordt naar uiterlijk gekeken. Iemand met rood haar wordt rooie genoemd en een allochtoon al gauw Ali.”

„Komt iemand uit een cultuur waarin dat niet wordt geaccepteerd, dan geeft dat problemen. Dat moet je onder ogen zien en aanpakken”, vindt de vakbondsman die erkent dat ook in de bouw vormen van discriminatie bestaan.

De komst van allochtonen leidt volgens hem niet tot taalproblemen op de werkvloer. „Dat wordt wel vaak geroepen, maar dat blijkt niet uit de gegevens.” Allochtonen van de tweede generatie beheersen het Nederlands net zo goed als autochtonen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 26 mar 2014 11:20

Faramir schreef:Hoe is dat dan zo gekomen he?

Dat vraag jij je af op een refo site?
Uit u geen goed meer in der eeuwigheid.
We zijn ALLEN geneigd om God en onze naaste te haten.

We zitten allemaal vol met rottigheid. Marokken en refo's.

En dan kan alleen genezen worden door het bloed van het Lam.
Je bent geen haar beter.
Slechts met Christus als je Heiland kom je verder.
Hoewel ik niet wil oordelen, kan het niet zo zijn dat een kind van God zulke uitspraken doet over medeschepselen.
Nergens lees ik ook maar enige zorg om het zieleheil van je (marokkaanse) naaste.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Faramir

Berichtdoor Faramir » 26 mar 2014 11:21

JeeWee schreef:
Dat vraag jij je af op een refo site?
Uit u geen goed meer in der eeuwigheid.
We zijn ALLEN geneigd om God en onze naaste te haten.

We zitten allemaal vol met rottigheid. Marokken en refo's.

En dan kan alleen genezen worden door het bloed van het Lam.
Je bent geen haar beter.
Slechts met Christus als je Heiland kom je verder.
Hoewel ik niet wil oordelen, kan het niet zo zijn dat een kind van God zulke uitspraken doet over medeschepselen.
Nergens lees ik ook maar enige zorg om het zieleheil van je (marokkaanse) naaste.

Vrij oninteressant zo'n standaard riedeltje om een sociaal gebeuren te verklaren.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 26 mar 2014 11:25

Faramir schreef:Vrij oninteressant zo'n standaard riedeltje om een sociaal gebeuren te verklaren.

Op deze makkelijke manier doet Wilders ook alle tegenspraak af

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2014 11:26

Faramir schreef:Hoe is dat dan zo gekomen he, want laten we wel wezen, de eerste generatie, en de tweede ook nog waren graag geziene werknemers die keihard werkte. Waarom komt de derde generatie dan moeilijk aan de bak? Kan dat wellicht iets te maken hebben met de gigantische criminaliteit, belabberde prestaties en werkgevers die er op een gegeven moment zwaar genoeg van hadden? Als je 4 keer een ontzettend nare ervaring hebt gehad met een Marokkaanse jongere werknemer wat je als ondernemer klauwen met geld heeft gekost dan denk je wel drie keer na voordat je de 5e keer wederom een Marokkaanse jongere inhuurt.

De eerste generaties werden gehaald om klusjes te doen die niemand wilde doen. Dus waren ze meer dan welkom want iemand moest het doen. Maar nu willen ze graag in de bouw werken maar daar zien veel mensen ze liever niet. Dus ze moeten kiezen: werk doen wat jij en ik niet willen doen.... en dan maar wel willen... en zich dus ondergeschikt voelen, minder dan de blanke Nederlander.... en op zo'n manier ontstaat er een cultuurconflict met alle bijbehorende problemen. En daar moet men veel meer mee bezig gaan, hoe dat conflict kan worden opgelost. Want het ontstaat niet omdat het per definitie een ontzettend slecht en crimineel volk is maar hoe ze worden opgenomen in de samenleving, de kansen die ze hebben en krijgen, hoe ze integreren enz.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2014 11:26

benefietdiner schreef:Wat versta jij onder racistisch. De term racisme wordt in meerdere betekenissen gebruikt.

Gewoon zoals het in het Nederlandse woordenboek staat:

ra·cis·me (het; o)
1
theorie die de superioriteit van een bep. ras verkondigt
2
discriminatie op grond van iemands ras

Terug naar “Archief”