Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

shrew
Sergeant
Sergeant

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor shrew » 19 feb 2014 07:32

Wat ik wilde zeggen is dat ik niet weet of hij homo of pedo is, ongeacht de gevolgen voor mijn of andermans wereldbeeld. Maar het zou fijn zijn als dat verduidelijkt kan worden, juist vanwege die gevolgen.

Maar zeggen dat er geen aanwijzing is dat hij pedosexueel is terwijl hij een kind van 10 heeft misbruikt, is gewoon raar. Die aanwijzing is er wel. Als een man sex heeft met een man dan is er een aanwijzing dat hij homo is. Als een man sex heeft met een kind dan is er een aanwijzing dat hij pedo is.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 19 feb 2014 07:44

shrew schreef:Wat ik wilde zeggen is dat ik niet weet of hij homo of pedo is, ongeacht de gevolgen voor mijn of andermans wereldbeeld. Maar het zou fijn zijn als dat verduidelijkt kan worden, juist vanwege die gevolgen.

Maar zeggen dat er geen aanwijzing is dat hij pedosexueel is terwijl hij een kind van 10 heeft misbruikt, is gewoon raar. Die aanwijzing is er wel. Als een man sex heeft met een man dan is er een aanwijzing dat hij homo is. Als een man sex heeft met een kind dan is er een aanwijzing dat hij pedo is.

Het kan natuurlijk zijn dat hij is ''overgegeven'' aan beide....

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 feb 2014 07:51

Shrew. Waarom ga je niet gewoon uit van de feiten zoals ze er liggen? Feit is dat Q. Verklaard heeft dat het taboe op homoseksualiteit deze dingen tot gevolg had.
Waarom zou je daar nog allerlei andere scenario's op los willen laten?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 19 feb 2014 07:59

Tante Pollewop schreef:Shrew. Waarom ga je niet gewoon uit van de feiten zoals ze er liggen? Feit is dat Q. Verklaard heeft dat het taboe op homoseksualiteit deze dingen tot gevolg had.
Waarom zou je daar nog allerlei andere scenario's op los willen laten?

Doet me denken aan Adam, die God de schuld wilde geven, omdat Hij hem Eva had gegegen, zo was het toch?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 feb 2014 08:09

Ik zeg niet dat Q. God de schuld geeft, dat doe jij nu.

Ik zeg alleen dan speculeren over allerlei mogelijkheden nutteloos is en waarschijnlijk geen recht doet aan de werkelijkheid.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 19 feb 2014 08:34

Tante Pollewop schreef:Ik zeg niet dat Q. God de schuld geeft, dat doe jij nu.

Nee, het gaat me erom dat hij de schuld van zichzelf afschuift.
De kerk (wat je er ook onder verstaat) krijgt de schuld.

Als de ''kerk'' geen duidelijk standpunt inneemt hier, en handelt volgens Cor 5, is ze inderdaad de schuldige.

Of heeft de kerk het te druk met het oordelen van de wereld ipv eigen kring ?
(Cor 5:12,13)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 feb 2014 09:13

Ik lees nergens dat hij de kerk de schuld geeft.
Hij voert het aan als verklaring, niet als oorzaak.

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 19 feb 2014 09:14

Hij heeft jarenlang verzwegen dat hij homo was, dat kon hij niet toegeven niet aan zichzelf niet aan de buitenwereld. Hoeveel moeilijker is het om toe te geven dat je pedo bent? M.a.w. ik geloof hem niet op zijn woord.

Het zijn speculaties inderdaad, daarom zou ik graag meer duidelijkheid willen. Maar als dit inderdaad het gevolg is van verdrukte homogevoelens, dan ligt de schuld alsnog helemaal bij hem, maar dan kunnen kerken zich ook wel eens achter de oren krabben. Als homo's het zo erg vinden om homo te zijn in een kerkelijke omgeving dat ze maar met een vrouw trouwen en dan volledig verknipt raken....

Als het een pedosexueel is dan is de situatie heel anders.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 feb 2014 09:27

shrew schreef: Maar als dit inderdaad het gevolg is van verdrukte homogevoelens, dan ligt de schuld alsnog helemaal bij hem, maar dan kunnen kerken zich ook wel eens achter de oren krabben. Als homo's het zo erg vinden om homo te zijn in een kerkelijke omgeving dat ze maar met een vrouw trouwen en dan volledig verknipt raken....

Dit is inderdaad het verhaal zoals uit het vonnis blijkt, en uit de uitspraken van Q.
En nee, dat neemt inderdaad de schuld niet bij Q. weg.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 19 feb 2014 10:08

shrew schreef:
Als het een pedosexueel is dan is de situatie heel anders.

Het is een geval van incestueuze pedohomosexualiteit, volgens et classificeringssysteem, denk ik.
Als iets incidenteel heeft plaatsgevonden is het eventueel anders, maar jarenlang systematisch je eigen kind verkrachten kan en mag op geen enkele manier ooit door wie dan ook als verontschuldiging ergens voor worden gebruikt.
De enige verklaring die ik kan verzinnen, is dat je een niet functionerend geweten hebt.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 feb 2014 11:48

mealybug schreef:Het is een geval van incestueuze pedohomosexualiteit, volgens et classificeringssysteem, denk ik.
Als iets incidenteel heeft plaatsgevonden is het eventueel anders, maar jarenlang systematisch je eigen kind verkrachten kan en mag op geen enkele manier ooit door wie dan ook als verontschuldiging ergens voor worden gebruikt.
De enige verklaring die ik kan verzinnen, is dat je een niet functionerend geweten hebt.

Ik lees nergens dat iemand iets als verontschuldiging aandraagt. Q. ontkent dat gedeelte van de aanklacht.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 19 feb 2014 22:32

Net een heel bijzondere studiedag in Huizen over homoseksualiteit achter de rug, georganiseerd door de Gereformeerde Bond en de HGJB met maar liefst 170 predikanten en kerkelijk werkers.

Wat wordt dan de verlegenheid van veel mensen met dit onderwerp zichtbaar! Maar ook de oprechte zoektocht naar kennis en uitleg.

Morgen zal er zeker in RD en ND een verslag staan.
Maar wat mij erg trof was het aanhalen van een deel uit Galaten 3:

Want u allen die in Christus gedoopt bent, hebt zich met Christus bekleed.
Daarbij is het niet van belang dat men Jood is of Griek; daarbij is het niet van belang dat men slaaf is of vrije; daarbij is het niet van belang dat men man is of vrouw; want allen bent u één in Christus Jezus.

Het is ook niet van belang of je homo of hetero bent, maar wel of je je bekleed hebt met Christus.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 19 feb 2014 23:56

JeeWee schreef:[i]Want u allen die in Christus gedoopt bent, hebt zich met Christus bekleed.

En dan sterft de oude, vleselijke natuur, toch?
Wedergeboorte?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 20 feb 2014 06:18

http://www.refdag.nl/opinie/reformatie_ ... e_1_806129

''In ons is geen kracht''.....maar de homo moet die kracht maar wel hebben?
En nog veel heftiger,natuurlijk, want de homo moet ook geen partner hebben.
(nu gaat het me even niet om de onthouding, maar de dwang die opgelegd wordt door een gemeenschap, die zelf niet zo zuiver is...)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 20 feb 2014 08:38

De teneur op deze studiedag was toch anders Mealybug.
Ik ben benieuwd hoe het RD dit zal verslaan.
Er was vooral een oprechte zoektocht naar kennis van en begrip voor homoseksuelen (die overigens eindelijk niet steeds 'homofielen' en 'andersgeaarden' werden genoemd).

Ik was heel blij met de aanwezigheid van dr. Arjan Plaisier, de scriba van de PKN, die ook andere wegen opperde dan relatieloos door het leven gaan.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Terug naar “Archief”