shrew schreef:Wijs het me dan aan, waar staat het? Waar staat in de Bijbel dat er eerst basistypen waren die later tot andere soorten degraderen. Die eigenlijk dezelfde soort zijn maar toch zo anders dat we ze ook in de Bijbel anders noemen. Basistype waaruit leeuw en panter zijn voortgekomen bijvoorbeeld. Waarom worden deze in de Bijbel leeuw en panter genoemd, hoe noemde men het basistype van deze twee gedegradeerde typen? Was dat basistype meer leeuw dan panter of allebei tegelijk? En dan ook nog poema en tijger. God heeft dus niet meteen panter en leeuw geschapen volgens de basistype- theorie. Maar wel zijn er binnen de tijdspanne van de Bijbel, door degradatie panter en leeuw ontstaan zodat deze apart in de Bijbel worden genoemd. Maar het oertype, het type dat God zelf direct geschapen heeft, wordt niet genoemd.
Right, ik blijf erbij die basistype theorie is net zo onbijbels als de evolutietheorie.
De bijbel is geen biologieboek, dat waren we wel eens toch? Je vraagt dingen die niet alleen logischerwijs niet in de bijbel zijn opgenomen, maar ook waarvan je redelijkerwijs niet kan verwachten dat ze in de bijbel stonden. Wat had je willen zien? Stambomen van alle diersoorten, wat er al minstens (tien)duizenden moeten zijn geweest, met daarin alle geslachten, en bij elk geslacht de 'technische specificaties' erbij? De genetische code van de basistypen? Een regulier voedingsschema van elke diersoort? Een gestylde videoanimatie van de verspreiding over de planeet?
Er staan wel meer dingen niet in de bijbel, maar dat betekend niet dat ze niet gebeurd zijn of niet waar zijn. Van Abraham staat er bijvoorbeeld nergens of hij wel aan z'n acht uur slaap kwam per nacht. Betekend dat automatisch dat ie dus aan slapeloosheid leed en dat iedere andere visie daarmee onbijbels is? Volgens mij niet hoor.