Lock&Stock schreef:Ow ja, vertel eens, wat voor ontdekkingen?
Moet ik je dat nog gaan vertellen?
Veel grondleggers van de wetenschap waren christen, zoals Newton, Galileo, Kepler, enz.
Om nog maar te zwijgen over de bijbelse wetenschappelijke uitspraken zoals bv de paden van de zee.
lock&stock schreef:
Nee kirdneh, als je dat denkt dan snap je de wetenschappelijke methode niet, dan begrijp je niet hoe medicijnen tot stand komen, hoe theorieen worden geformuleerd en worden onderbouwd.
Een van mijn beste vrienden is neuro-wetenschapper en is momenteel bezig met fundamenteel onderzoek met als uiteindelijk doel een behandelmethode voor dwarsleasie. Zenuwen groeien niet omdat wanneer ze worden doorgesneden er direct een soort laagje omheen groeit om het gehele zenuwstelsel te beschermen wat het groeien van een zenuw belet.
Als je ziet hoeveel onderzoek, geld, mensen en tijd hiervoor nodig, dat is gewoon weg niet normaal. En toch werken ze zo efficient mogelijk. Weet je waarom kirdneh? Omdat ze de wetenschappelijke methode gebruiken. Dat is de enige manier om vooruitgang te boeken met zeer complexe vraagstukken zoals deze. Het creationisme is geen wetenschappelijk model, sterker nog, het heeft echt helemaal niets met wetenschap te maken.
Waarom stel jij geneeskunde en evolutie op gelijkwaardige voet?
Geneeskunde stelt iets vast en gaat daar een medicijn op maken, de evolutie doet een aanname die niet getoetst kan worden en borduurt daar vele verzinsels bij.
Ik vindt dit twee verschillende zaken die niet verenigbaar zijn.
Rare gedachte.
Maar als je de bijbelse uitgangspunten aanneemt en daar ook naar leeft dan zouden er menig ziektes voorkomen worden, medicijnen maken komt alleen voort door symptoombestrijding.
lock&stock schreef:Denk je nu echt dat we met alleen een bijbel zo ver waren gekomen als we nu zijn? Denk je nu echt dat we chemo kuren hadden gehad? Couveuses? Kunstheupen?
Ik denk dat we veel verder waren, allereerst voorkom je met een bijbels dieet menig ziekte en ging je op zoek naar natuurlijke geneeskundige planten etc. zoals bv vitamine b17 om maar een ding te noemen.
Tevens verstikte je landbouwgrond niet en putte niet uit, waardoor er mineralen en sporen bewaar worden.
Om maar een paar dingen te noemen.
lock&stock schreef:Nee kirdneh, als we alleen de bijbel hadden gehad dan zaten we letterlijk nog in de middeleeuwen. Elektriciteit staat nergens in de bijbel, er staat nergens in de bijbel hoe je op een goede manier wetenschappelijk onderzoek doet of dat spieren werken door elektrische pulsen. Niets in het gehele christelijke geloof had ons geholpen elektriciteit te vinden.
Wij geven toe dat waar de bijbel en ik voor sta dat dat een geloof is, maar je denkt als je de bijbel voor waar neemt dat dan alle onderzoeken stopppen?
Rare gewaarwording van je.
lock&stock schreef:Dus hoe kan jij in hemelsnaam claimen dat met het goede geloof en de bijbel wij wel ff wat medicijnen hadden ontdekt?????!!!!
Wat ik alreeds gezegt heb is dat als je de bijbel voor waar aanneemt en ook daarnaar leeft er vele ziektes voorkomen waren.
Maar nogmaals de wetenschappelijke onderzoek hoeft helemaal niet te stoppen als je de bijbel voor waar aanneemt, wat wel dan stopt is de aannames voor de evolutietheorie die toch al zeer nutteloos is.
Jij stelt de evolutietheorie en geneeskunde op een lijn, geneeskunde is van belang en evolutie is nutteloos.
lock&stock schreef:
Dus jellyfish lake is een aanname? Je ziet daar bijna evolutie plaatsvinden..
Wat jij alreeds vertelde is dat die kwallen niet meer steken, is dat een toename van nieuwe genetische informatie?
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.