Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor LauraC » 08 nov 2011 22:27

Ben er nog hoor! Heb de afgelopen 3 weken helemaal geen computer/internet gehad, vanmiddag pas weer online gekomen dus ik heb heel veel bij te lezen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 nov 2011 12:40

@Laura Leuk dat je er weer bent! Hoe is het met Michael?

Nina moet volgende week naar het cb ik ben zo benieuwd hoelang/zwaar ze nu is... Net sprak ik iemand en dat kindje is een paar weken ouder dan Nina hij woog bij de geboorte 2880 en nu weegt hij iets meer dan 10 kilo en is 75 cm lang :shock: En dat met 6,5maand.
Dat gaat Nina niet halen maar ik denk dat ze zeker 8500 weegt als het niet meer is.

Vanmorgen was er een logopedist in de bieb ze kwam vertellen wat voor belang voorlezen op deze leeftijd al heeft erg leuk en leerzaam. Doen ze dit in alle bibliotheken?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 09 nov 2011 12:43

@MissF: Welke voeding krijgt Frederiek eigenlijk? Gewoon Nutrilon standaard? Zou je dan niet Forte kunnen proberen? Dat is speciaal voor hongerige baby's en zit dus meer in. Wellicht is ze dan wel tevreden met een fles van 200 of 240? 260 lijkt mij idd ook wel wat veel, zeker als ze ook af en toe nog wat terug geeft, tis best een hele plons wat ze dan in één keer binnen krijgt...
Succes iig! :wink:
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 nov 2011 12:48

@Laura leuk dat je er weer bent!

@Liefie wow, wat een reusje :O Ik moet ook volgende week naar het cb, ben heel benieuwd ook! Heb het idee dat het nu wel veel langzamer gaat, qua gewicht én qua lengte. Maar goed ook natuurlijk ;-)

Ik weet niet of dat hier in de bieb ook is, maar manlief heeft nederlands gestudeerd, en het is inderdaad vaak bewezen dat het goed is voor kids. Floris vind het ook helemaal geweldig om voorgelezen te worden :)

Vanmorgen ben ik voor het eerst met 'm wezen babyzwemmen. Echt een schot in de roos, hij vond het súper leuk!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 nov 2011 12:52

MissF schreef:Volgens de verpleegkundige maakt het niet uit dat ze zoveel drinkt per fles. Ze heeft niet genoeg na een fles van 210 met 7 schepjes (240 dus in totaal), dan is ze woedend en krijst gewoon. Bij een fles van 240 met 8 schepjes (dus 260) is ze wel tevreden, maar soms spuugt ze dan weer wat, dan is het gewoon een beetje teveel. Ze groeit dus ook niet echt geweldig op 210 met 7 schepjes, want het lijntje boog echt af. Niet verontrustend hoor, want ze groeit wel, maar echt zo hard als ze deed is het niet, dus het is logisch dat ze gaat huilen als ze fles leeg is.
Jurian zat overigens volgens mij ook op die volle flessen, maar die kreeg met 4 maanden precies al bijvoeding. Dat wilde ik nu dus niet, omdat dat helemaal niet zo goed blijkt te zijn. Maar volgens de verpleegkundige zijn ook daar de meningen over verdeeld, en moet je naar de eigen kind kijken. En als ik heel eerlijk ben, zie ik idd een lange meid, die wel iets meer kan gebruiken dan die flessen van 210 +7. Want ze is gewoon niet tevreden. Maargoed, ik denk dat ik het nog tot 5 maanden rek, en dat ik dan maar overstag ga :D

Ik had je antwoord over het hoofd gezien... Ik wil mij er voor de rest niet mee bemoeien hoor maar lees veel over flesvoeding en die vragen worden beantwoord door mensen van Friso en die zeggen echt 210/7 is de max wat wel kan is dat een kindje de fles te snel leeg heeft en daardoor het idee heeft dat ze nog ''honger'' hebben.
Het kan vaak ook gewoon zuigebehoefte.
Maar jij bent de mama en weet het beste hoe en wat natuurlijk :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 nov 2011 12:55

@Jannoek Gelukkig dat ze niet zo hard door blijven groeien Nina kwam de eerste maanden ook elke keer een kilo aan nu gelukkig niet meer. Ik heb wel het idee dat ze erg lang geworden is net lag ze naast een kindje van 8 maanden oud en ze was even lang of iets langer dan dat meisje (of dat meisje was juist wat kleiner kan natuurlijk ook)
Zwemmen is echt leuk! Pas ook met Nina geweest na 1,5 uur spetteren was ze het nog niet beu. Ging Floris na het zwemmen ook zo lekker slapen?
Ben benieuwd naar Floris zijn gewicht/lengte wanneer moet jij? Ik dinsdag. Las net dat Floris doorgeslapen heeft HEERLIJK!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 nov 2011 13:07

@Liefie ik moet donderdag, ook erg benieuwd! Floris was natuurlijk behoorlijk lang (70cm met 4mnd), maar ik heb het idee dat dat niet heel veel meer is geworden. Iedereen vindt dat hij een smaller koppie heeft gekregen, dus ben benieuwd hoe veel hij qua gewicht dan aangekomen is - of hoe weinig natuurlijk. ;-)
Ons buurmeisje is een bijna een maand ouder maar een stuk korter, denk dat jongetje/meisje ook nog wel uitmaakt.
Hij was na 1,5 uur het gespetter ook nog niet beu. Toen hij eenmaal de maxicosi aanraakte sliep hij ook, geweldig haha!

Dat doorslapen was zéker heerlijk. Ben benieuwd wat hij de komende nachten gaat doen...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 nov 2011 13:25

Ik denk dat jongen/meisje ook wel uitmaakt inderdaad. Ja na het zwemmen slapen ze echt HEERLIJK :D Nina heeft ook niet meer een mega onderkin haha is het babyvet een beetje aan het kwijtraken :wink:
Hopelijk voor jullie heeft Floris nu meer van die doorslaap nachten is voor jezelf zoveel fijner... Je hebt alles over voor je kind maar slaapgebrek is zo vervelend!

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 09 nov 2011 19:47

Ik zit hier met Levi op peuterzwemles, echt superleuk!
Zijn er meer mensen hier die dat doen? Over een paar weken mag hij afzwemmen voor 2 Guppy-diploma's ;-)!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 nov 2011 19:51

Het leek mij wel leuk om te gaan baby- en of peuterzwemmen, maar aangezien er longproblemen in onze familie zitten, werd het door de kinderarts sowieso het eerste jaar afgeraden. Daarna kwam nr 2 en nu bijna nr 3. Ik weet niet waar ik de andere kids moet laten tijdens het zwemmen en nog meer opvang wil ik ook niet.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 nov 2011 20:07

Wat leuk, dat zwemmen!
Ben benieuwd naar de lengte en gewichten van jullie kindjes, Liefie en Jannoek.
Qua flesvoeding, ze krijgt gewoon Kruidvat voeding normaal. En forte zou misschien kunnen helpen, maar ze beweegt gewoon zo ongelooflijk veel, dat ze denk ik ook heel veel verbrand. Ze draait continu om en om in de box, zelfs in haar wipstoel probeert ze nog om te draaien (wat dus niet lukt ;) ) en op het aankleedkussen doet ze haar knieetjes onder haar gat en komt gewoon een stukje vooruit. Ze groeit dus ook niet geweldig hard, dus te veel is het sowieso niet denk ik, voor haar tenminste.
En hoeveel mensen ook ontevreden zijn over het CB, ik geloof toch echt wel dat daar de mensen zitten die ervoor geleerd hebben, en al die mensen op internet kunnen zomaar wat schrijven, dus als de verpleegkundige zegt dat het helemaal geen kwaad kan, dan geloof ik dat toch wel. Maargoed, ik probeer wel van mijn gevoel uit te gaan. Maar ik denk dat ik met 5 maanden toch maar eens wat groenten ga proberen, of fruit.
Raar hoor, heb ik gewoon al 1 baby gehad, maar toch is het weer zoeken bij zo'n tweede. Bij Jurian ging ik sowieso veel meer uit van mijn gevoel, en kon het me niet zo boeien wat 'men' allemaal schreef en zei. Maar nu vind ik dat toch belangrijker, maar het is lastig om te ontdekken wat nou waar is, en wat achterhaald of niet wetenschappelijk onderbouwd, vind ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 nov 2011 20:14

Wat ik van Em. in het borstvoedingstopic begreep is er momenteel in wetenschappelijke hoek veel discussie over de noodzaak van het wachten met vaste voeding tot 6 mnd. Dat schijnt ook weer allergieën in de hand te kunnen werken. ( ik hoop dat ik het goed verwoord heb). Ik heb met C ook wat langer gewacht, maar dat kwam mede doordat zij zo slecht dronk als ik haar fruit of groente gaf. Ze drink vaak minder dan 500cc per dag.

En het CB, daar ben ik persoonlijk wat sceptisch over. Heb beide keren dingen aangegeven die gewoon weggewuifd werden. Zoonlief met zijn ontlastingproblemen wat volkomen normaal was volgens het CB en dochterlief die echt geen bewegingsbeperking had en volgens de fysio net behoed was voor een redressiehelm.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 nov 2011 20:20

Het blijft denk ik wel goed om zelf ook na te blijven denken. Maar als het om flesvoeding gaat, dan denk ik toch dat zo iemand het wel weet. En sowieso zie ik wel dat Frederiek meer dan die 240 per fles nodig heeft, dat is duidelijk, want zuigbehoefte is het niet meer, dan stopt ze haar duim wel in haar mond, en als ik mijn pink in haar mond doe, dan is ze boos, want ze wil gewoon meer. Na een fles van 260 is ze tevreden. Bij sommige van die flessen spuugt ze een klein beetje, dus dan heeft ze denk ik toch wel wat veel, maar dat spugen is heel minimaal, een paar druppels.
Gelukkig hebben we hier nog nooit iets vervelends gehad dat ik met het cb wilde bespreken, want eigenlijk doen ze het allebei volgens het boekje tot nu toe, maar als er wel iets zou zijn, is het idd wel prettig als ze je serieus nemen en er iets mee doen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 09 nov 2011 20:58

Ik weet niet wat ik van het CB ga vinden, maar als ik hoor wat ze sommige ouders op mn werk voor adviezen geven qua eten/slapen dan heb ik nu al wel mn twijfels daarbij.
Afbeelding

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 09 nov 2011 21:09

ajl schreef:Wat ik van Em. in het borstvoedingstopic begreep is er momenteel in wetenschappelijke hoek veel discussie over de noodzaak van het wachten met vaste voeding tot 6 mnd. Dat schijnt ook weer allergieën in de hand te kunnen werken. ( ik hoop dat ik het goed verwoord heb). Ik heb met C ook wat langer gewacht, maar dat kwam mede doordat zij zo slecht dronk als ik haar fruit of groente gaf. Ze drink vaak minder dan 500cc per dag.

En het CB, daar ben ik persoonlijk wat sceptisch over. Heb beide keren dingen aangegeven die gewoon weggewuifd werden. Zoonlief met zijn ontlastingproblemen wat volkomen normaal was volgens het CB en dochterlief die echt geen bewegingsbeperking had en volgens de fysio net behoed was voor een redressiehelm.

Klopt idd, goed verwoord. Ik denk dan ook dat het niet fout is om eerder dan zes maanden met bijvoeding te beginnen, maar dat het ook prima is als je wel tot 6 maanden wacht. Het hangt gewoon ook van het kind af, als hij/zij eraan toe is en ouder dan 4 maanden kun je denk ik (als je het zelf ook wilt natuurlijk) best beginnen met het introduceren van bijvoeding.

Tja, het CB, ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden, op zich goed dat het er is, maar als moeder heb ik er niet zo vreselijk veel mee. J. doet het gewoon prima, dus ik heb meestal weinig te melden, en als ik wel iets heb dan weet ik waar ik een antwoord kan vinden, dus dan bel ik het CB nog niet. Ik denk dat het CB van het groot belang is in het begeleiden van ouders en signaleren van problemen. En dan vind ik dat ze wel de signalen serieus moeten nemen, jammer als dat niet gebeurd. Maar daar heb ik hier dus niet veel ervaring mee.

Terug naar “Archief”