Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 nov 2010 11:25

ja dat mag!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 nov 2010 11:39

Nee, dat mag helemaal niet zomaar. Het kwam van de week nog op de radio, dat het slechter is voor het kindje dat altijd gedacht werd. Alleen als de situatie (van bijv hoofdpijn) bijna onhoudbaar wordt, en je niet meer kunt functioneren mag je grijpen naar paracetamol (en daarbij ook de rest van dat soort medicijnen), maar anders wordt het zeer afgeraden. Tenminste, dat werd op de radio gemeld. Dat het niet zo goed is wist ik, maar zo slecht als ze toen zeiden, wist ik niet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 16 nov 2010 11:44

Ik zou het wel voorzichtig doen. Niet teveel. Ik heb ook wel eens geslikt hoor, had zo'n gigantische hoofdpijn.
Tegen hoofdpijn hielp een beker hete anijsmelk ook, dus dat probeerde ik altijd eerst.
Lever blijkt ook niet goed te zijn. Ik vind het lekker op de boterham, dus nam af en toe echt wel eens een plakje op brood.
Overal waar 'te' voor staat is niet goed. Behalve 'te-vreden'
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 nov 2010 12:04

Kun je paracetamol nemen als je zwanger bent?

Zwanger en paracetamol gaan goed samen. Tijdens de zwangerschap is bij zelfmedicatie voorzichtigheid geboden. Maar paracetamol kan zonder problemen gebruikt worden. Zie de bijsluiter voor de aanbevolen dosis tijdens de zwangerschap. Pijnstillers

Het gebruik van aspirine en ibuprofen wordt – in principe – afgeraden in de zwangerschap. Paracetamol (zonder toevoegingen) kun je in de zwangerschap wel gebruiken. Totaal mag je op een dag maximaal 3000 mg paracetamol slikken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 nov 2010 12:46

Tja, uit een onderzoek is dus gebleken dat dat niet waar is, en dat het dus echt slechter is dan gedacht, maargoed, dat is denk ik wat nieuwere informatie, en staat niet op de bijsluiter. Ik weet niet meer precies welk programma, ik zal eens proberen het te achterhalen, welk onderzoek dat is geweest.
Het ging sowieso om al die medicijnen, omdat het om de werkzame stof gaat, die in al die medicijnen zit. Maargoed, ik zal eens proberen te achterhalen waar het vandaan kwam :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 nov 2010 13:03

Ik heb even de bijsluiter van paracetamol erbij gepakt, er staat dat tijdens een zwangerschap dit medicijn alleen gebruikt mag worden in oveleg met de arts.
Dat staat natuurlijk al snel ergens op, maar lijkt me wel een goed advies

p.s. het is niet om iemand de les te lezen hoor, mijn posts, maar eigenlijk uit bezorgdheid

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 nov 2010 13:18

Is dat de gewone paracetamol? Of de paracetamol met toevoegingen. Daar zit nog wel een verschil tussen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 nov 2010 13:32

Paracetamol mag je rustig af en toe gebruiken tijdens de zwangerschap en bv periode ( na een bevalling met veel naweeën raden ze het juist aan).

Ik gebruikte zwangerschapsvitaminen van DSM waarin ook foliumzuur zat. Voordat ik zwanger werd slikte ik gewoon foliumzuur en op het moment dat ik het wist, ging ik over op zwangerschapsvitaminen. Mijn verloskundigepraktijk raadt het juist aan om deze te slikken naast een veelzijdige voeding.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 16 nov 2010 14:31

Die Floradix nam ik jaren geleden op eigen houtje, en sowieso pas ná de bevalling, maar bij de laatste twee zwangerschappen adviseerde de verloskundige idd om én tijdens de zwangerschap extra vitamines te slikken, én erna, terwijl we toch (meestal :mrgreen: ) gezond en vers eten.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 nov 2010 15:52

Zwanger? Opgelet met paracetamol.

Ik neem sowieso nooit paracetamol, of iets in die richting.
Heb alleen de eerste 12 weken foliumzuur geslikt, en nu geen pillen meer.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 16 nov 2010 16:06

Bij mij was het standaard dat de verloskundige vroeg, of ik toch wel davitamon slikte :wink: :D
Het is er niet voor niets, speciaal voor (aanstaande )moeders, denk ik dan :D
En als je er van opknapt, gewoon doen!

Paracetamol nam ik vrijwel nooit, alleen als het echt onhoudbaar werd.
Heb er misschien 2 op tijdens m'n laatste zwangerschap..
Denk dat het persoonlijk is of je het wel of niet slikt!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 nov 2010 18:57

slik nog steeds multivoor zwangeren! heb het potje ngo niet leeg, blif ook florddix slikken! moet er snacht nog regelmatig uit en het pakje is nog niet leeg.
tijdens de zwangeschpa moest ik er drie op een dag, s morgens met d emultivit en dan smiddags en a avodns voor naar bed gaan.

tijdens de zwangeschap heb ik ook gewoon para gebruikt. met migraine wil je wel graag... als de mogelijkheid ot liggen er niet was.

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 17 nov 2010 00:11

-
Laatst gewijzigd door -Judith- op 17 nov 2010 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 nov 2010 08:33

je wilt niet weten wat er allemaal achter de homeopaat zit Sorry kon het niet laten. :oops:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 nov 2010 12:47

Ik maak gewoon mijn foliumzuur met vitaminen en visolie op en dan vraag ik over 2 weken wel aan de verloskundige wat ik het beste kan slikken of niet.
Paracetamol heeft zowel mijn HA en verloskundige liever niet in de zwangerschap of het moet echt heel hevig zijn met pijn.

Terug naar “Archief”