Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Jo'tje » 11 aug 2010 15:09

Lieve help, kopen jullie NU al winterjassen dan?
pobody's nerfect

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 11 aug 2010 17:10

8)

ik was er helemaal niet naar op zoek maar twas maar dat we er zo tegenaanliepen en 'em gewoon te leuk vonden om te laten hangen.
als ik 'em niet had gezien en had nog geen winterjas voor haar gekocht was ik even blij thuisgekomen hoor..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 11 aug 2010 22:18

ajl schreef:Ik vind het merk Lief wel leuk, alleen valt het zo klein. Ik weet nooit welke maat ik moet nemen. Daarnaast vind ik het voor die kleintjes ook te duur. Ze zijn er zo uit. Ik zit op dit moment enorm te dubben welke maat winterjas ik voor Cato moet kopen. Op dit moment heeft zij 74/80, maar met maat 80 redt zij het echt niet de hele winter. Vaak draag je je winterjas toch wel tot maart/april. Maat 86 is nu weer veel te groot en 2 winterjassen vind ik ook weer te veel van het goede.

dat probleem heb ik ook, ik heb nu een winterjas 80 gekocht, en tegen de tijd dat ze er uit is, dan is het weer uitverkoop, ik hoop er dan nog wel een te scoren ;)
heb nu een super leuk jasje gekocht bij de h&m en 3/4 jasje beetje wollen stof met op voorkant van die horizontale bandje met twee knopen er op , echt zo lief :8>
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 aug 2010 22:22

De winterkleren hangen er wel al weer volop. Dus als je echt iets leuks wilt, dan is het niet eens dom om nu al te kopen. Ik heb van mijn tante 3 winterjassen gekregen voor Jurian, maat 92, dus als hij niet te snel groeit, past hij die sowieso wel. Maar ik koop er zelf ook nog 1 bij, die helemaal mijn smaak is ;) Maar ik denk dat ik dan voor maat 98 ga, ik hou wel van oversized, en dan kan hij het tenminste de hele winter aan. Vorig jaar hebben we een jas gekocht toen we samen een weekendje weg waren, wie weet dit jaar weer, mijn man bleek toen een erg leuke smaak te hebben :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 aug 2010 07:31

Ik zou ook voor maat 98 gaan MissF! Ik heb mij er voor de zomer bij Hugo is vergist, ik dacht dat hij wel de hele zomer met 92 kon doen, maar hij loopt nu met de polo's echt halverwege zijn buik....echt geen gezicht, maar nieuwe polo's vind je niet meer.

@ Jo'tje....ik vind het ook achterlijk dat je al die dingen zo vroeg moet kopen, maar ik heb vorig jaar achter het net gevist door eind september pas voor een jas te gaan zoeken. Toen keek echt iedereen mij aan of ik niet goed wijs was, want de winterjassen komen in juli binnen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 aug 2010 08:11

ik ga ook later pas voor winterjassen kijken! tot nu toe elke keer 1 naar mijn zin kunnen vinden! ben daar nu nog niet mee bezig in de zomer :wink:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 aug 2010 15:26

Ilona kan nog wel haar winterjas van vorig jaar aan (maat 92).
Heb alvast maillots ingeslagen voor de winter, zijn nu in de aanbieding bij de Hema. Hier tenminste.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 aug 2010 18:23

hier kan ze de winterjas nog wel aan van afgelopen winter, maatje 86, maar valt als een soort van parka..d us wat langer, dan halen we halvewege de winter wel een nieuwe. Overigens heb ik er ook nog eentje liggen, die had ik bij de hema gescoort voor 3 euro... vroeg of laat kan ze em toch wel aan!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 aug 2010 18:25

Pffff, winterjassen. Daar denk ik nu nog helemaal niet aan. Ik zal eens kijken of hij die van vorig jaar nog past. Dat was zo'n leuke ;) dus dat zou ik niet erg vinden.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 12 aug 2010 18:44

Ik heb ook nog geen winterjassen gepast bij de kinderen. Toch probeer ik het wel wat eerder te doen als andere jaren, want vorig jaar heb ik voor één van de jongens van armoe een jas gekocht die ik niet echt mooi vond. Ook dit seizoen was ik te laat; één van de kids loopt nu óf zonder jas, óf met een vest van soort joggingstof óf met een bodywarmer ...

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 12 aug 2010 18:59

Hier ook de winterjas van vorig jaar hoor, mt 104. Heb wel laarsjes gescoord deze week. Daar hebben we een keer overal naast gegrepen dat ons dat niet meer over komt. En als het dan opruiming is kan ik altijd nog zien of er nog een paar is wat ze aan kan.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 aug 2010 19:43

Ik heb voor Timon eind van de winter een jas in de uitverkoop gekocht, en voor Sylke kwam ik een hele leuke bij de Kringloopwinkel tegen, dus met jassen zijn we hier mooi klaar. Ik koop ze ook altijd lekker ruim, eerst een poos de mouwen een keer omgeslagen, want ik vind het echt zonde om twee keer in het seizoen een nieuwe jas te moeten kopen 8-[
Ghe, ik was vanmiddag nog even bij de kringloop, en heb daar zo'n houten hamerbankje gekocht. Timon is dus de hele verdere dag druk geweest om met z'n 'Tim' (hamer) te timmeren, hij moest zelfs mee naar bed :mrgreen:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 12 aug 2010 20:20

Ook al super leuke gekocht.
Grijze mantel met krijtstreep. Staat haar super;-)

Wel vroeg.. maar als je iets mooi vindt en je wacht is het weg...
Time flies when you have none!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 aug 2010 10:15

Zo hallo, daar ben ik echt helemaal niet mee bezig. Manlief vast ook niet. Hij heeft geeneens een zomerjas, nou ja, daar gebruiken we gewoon vesten voor met een capuchon in lekkere blije kleuren. Veel leuker dan al die rare zomerjasjes die ik overal zag. Maar voor de winter moet hij natuurlijk wel een stoere jas. Zijn knalgele van afgelopen winter gaat hij niet meer passen :mrgreen:

Hij groeit wel echt superhard, dus een winterjas gaan we pas kopen als het koud wordt. In een paar weken tijd waren zijn voeten zo hard gegroeid, dat hij gewoon een schoenmaat heeft overgeslagen (in 4 weken)! Wat betreft kleren zit maat 92 nu van broeken goed, die lengte heeft hij eindelijk echt nodig, t-shirts zitten ok, maar 98 begint ook langzaam te kunnen. Alleen... dan zie je vaak maat 98/104 (?) van t-shirts, dat is dan echt veel te ruim. En van maat 98 zijn sommige t-shirts echt veel te breed. Mijn mannetje is maar een smalle...

Nou ja, gelukkig nog een paar goedkope t-shirts bij Zeeman kunnen scoren in vrolijke kleuren en smal gesneden. En natuurlijk van die gave t-shirts van de H&M met Sesamstraat figuren erop, volgens mij zag ik die bij de jongens van TJ ook voorbij komen op foto's. Dat zijn echt de coolste kleren die hij heeft, al zijn ze nog een beetje groot. Maar dan kan hij ze van de winter aan met een t-shirt met lange mouwen eronder. Dat is wel gaaf, vrolijk, etc. Manlief is jaloers op die t-shirts, want hij zou ze in zijn maat ook wel willen hebben! :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 aug 2010 10:24

Maar wat zeg ik nou ineens hierboven! De coolste kleren die hij heeft zijn natuurlijk zijn traditionele Nigeriaanse gewaden. Morgen viert mijn man zijn verjaardag en dan mag hij zijn traditionele Nigeriaanse outfit aan (mag hij vaker aan, hoor, soms wijst hij het vol overtuiging aan: "DIE!"). Dat houdt in een wijde lange broek met een t-shirt met lange mouwen erop in een soort jurkmodel, haha, en dan bij de halslijn een mooie rand. Dan is hij echt helemaal op en top ons Ngeriaantje en dan is hij zo trots! Hij heeft de kleren gekregen van iemand uit Nigeria die in juni een paar dagen bij ons heeft gelogeerd.

Maar goed. Die Sesamstraat shirts komen abslouut op de 2e plaats.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”