trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Marnix » 14 mei 2009 12:02

kwebbel schreef:
Jo'tje schreef:25 is voor daggasten best weinig over het algemeen denk ik hoor.

(schoon)ouders = 4
opa's en oma's = 4
broers/zussen/schoonzussen/zwagers = 8
1 tante en 1 oom = 2
wij natuurlijk = 2
kinderen (niet alle kinderen waren er) = 4
dan kom ik op 24
wij hebben het bewust op een familiefeest gehouden en voor de vrienden/collega's gewoon op de receptie. Beiden (en dat klinkt zielig maar vinden we van niet haha) hebben we eigenlijk geen hartsvriend(inn)en maar gewoon vrienden en als we die allemaal uit moeten nodigen voor de hele dag komen we aan 60 en dat vonden we gewoon teveel. (als je een keus moet maken is het ook niet leuk) Dus hebben we besloten het op familie te houden.
Maar goed, keus van ieder :)
ik had zelfs een vage (niet echte) vriendin van m'n zus die woest was dat ze geen kaart had gekregen tsja.... :?

Leuk he. Wie nodig je wel uit en wie niet :)

Als wij alleen familie zouden uitnodigen zouden we ook wel onder de 25 uitkomen... maar er zijn een hoop vrienden / vriendinnen met wie we best veel contact hebben... en een feest met alleen maar familie lijkt me toch wat saai :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mei 2009 12:40

het KAN saai zijn. :-oo

hoeft niet. Wij hadden ook alleen maar s'avonds feest. Het was bere gezellig.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 14 mei 2009 12:50

Wij hadden alleen familie als daggasten en één bevriend stel, hij is een vriend van mijn man, zij een vriendin van mij. nu ik hier woon heb ik inmiddels er drie vriendinnen bij gekregen, maar die kende ik voor ons trouwen nog niet.
Afbeelding

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 14 mei 2009 13:24

Bij ons komt er meer vrienden van familie. Ik ben nu eenmaal niet zo'n familiemens (naast mijn/zijn ouders/broers/zussen). Vrienden hebben wij best veel en die komen ook gezellig mee. Ze betekenen ook veel voor ons.

CvdBerg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor CvdBerg » 14 mei 2009 13:56

Wij komen met naaste familie (dus ouders, broers, (schoon)zussen, zwagers en hun kinderen) alleen al op 40, al zitten daar wel veel (kleine) kinderen bij dat scheelt wel iets, de rest zijn goede vrienden.
Luid, Emotie, Ruchtig

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 15 mei 2009 07:49

wij hebben nog neit echt heel strakke plannen ofzo, maar ik heb net even een lijstje gemaakt met wie ik sowieso mee wil, en angezien jasper er ws het zelfde over denkt zal het ook ongeveer wel zoveel woren, maar dan kom ik op 36 uit, en dan heb ik alleen nog maar de ouders/opa/oma's/broers/zussen/tante-/oomzeggers/paar goede vrienden
maar ik moet wel zeggen dat jasper zelf nog 2 'kleine' broertjes en 1 zusje heeft, en er 3 baby's op komst zjn...DUs ong. 30 mensen van 12+

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 15 mei 2009 08:01

CvdBerg schreef:Wij komen met naaste familie (dus ouders, broers, (schoon)zussen, zwagers en hun kinderen) alleen al op 40, al zitten daar wel veel (kleine) kinderen bij dat scheelt wel iets, de rest zijn goede vrienden.

sorry! mischien kan ik nog een paar kinderen verkopen :D

Maaike

Berichtdoor Maaike » 15 mei 2009 09:27

Als je vlug bent, scheelt dat er weer 2...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 mei 2009 15:02

Evelien schreef:het KAN saai zijn. :-oo

hoeft niet. Wij hadden ook alleen maar s'avonds feest. Het was bere gezellig.

Wij hebben overdag ook niet echt feest... Maar ik ben niet zo van het: "feest is voor je vrienden en trouwerij / eten is voor je familie" :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 15 mei 2009 15:32

Trouwen zal best duur zijn idd.
Maar ik wil echt niet bezuinigen op vrienden en familie.
Je trouwt als het goed is maar 1 keer en dat wil ik vieren met bijzondere mensen!!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 mei 2009 16:30

wij houden beiden niet zo van een groot feest. Dus meer in het klein. En toen hebben we besloten om een kerkdienst en receptie te houden voor jan en alleman. De lunch en avond eten voor opa/oma/ouders/broers/zussen+aanhang.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 mei 2009 16:54

Het is toch niet vreemd om het diner alleen voor je daggasten te houden. Ik vind het wel gastvrijer staan als je de trouwdienst aan het begin van de avond doet en meteen daarna feest voor iedereen, in plaats van dat mensen die niet daggast zijn zichzelf een paar uur moeten vermaken.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 15 mei 2009 17:48

Wij wilden juist wel trouwdienst 's middags, maar dan meer om logistieke problemen en we kwamen dan een beetje in de knoop met de tijd. Verder hebben wij ook een besloten feest voor een select groepje. Dat heb ik liever dan een groep van ruim 150 man. Bovendien is dat eigenlijk ook gedaan omdat mijn familie een feestavond met muziek niet kan waarderen. Vandaar deze oplossing.

En over dat trouwen duur is. Eerlijk gezegd vind ik het belachelijk duur, maar goed, het is dan ook wel een bijzondere dag waarvan ik vind dat het wel wat mag kosten :wink:

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 15 mei 2009 18:18

Weet iemand nog een leuke binnenlocatie om met
slecht weer binnen foto´s te maken? (regio zuid-holland)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 mei 2009 18:33

over die kosten etc. is allemaal zeker duur. Ik had/heb helemaal niks. Alles wat binnen kwam van wat ik verdiende ging op aan: huur, g/w/e, ziektekosten. Dus hield ik nog net genoeg over voor boodschappen. Gelukkig had mijn man een goede baan en heel wat spaargeld. Maar dan nog is het allemaal best wel prijzig.

Je wilt toch wel wat op je spaarrekening houden (een buffer zeg maar). Stel dat er iets kapot gaat.

Terug naar “Archief”