Waarom heb jij geen relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor mohamed » 21 sep 2009 11:54

Chienn schreef:Bedankt voor je reactie! En ik hoop inderdaad die vrijheid te ervaren. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het na 4 maanden een relatie al begon. En het is pas naar 1,5 jaar uit gegaan. Puur omdat ik mijn relatie niet op wou geven voor mijn ouders. Helaas dacht ik dus dat ik de goeie keuze maakte en is dat niet zo geweest.

Dus als ik het goed begrijp heb je uiteindelijk zelf besloten om er een punt achter te zetten?
En over dat het weer zo gaat, ja dat mijn ouders hem eerst weer de hemel in prijzen en vervolgens van muggen olifanten maakt. Dat wil ik echt absoluut niet weer mee maken.
Ik kan hier dus ook niet met mijn ouders over praten. Als ze het nu over mijn exvriend hebben... (hij woont 600 meter verder op) Dan is het meer om uit te vissen waarom het nu precies uit gegaan is. Want dat weten zij niet.

Gelukkig krijg ik de laatste weken er wel meer rust over...

De bemoeienis van de ouders zal ware liefde niet in de weg kunnen staan me dunkt, tenzij je pa de jongen met een jachtgeweer van het erf afjaagt, maar was dat het geval?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 sep 2009 12:44

mohamed schreef:De bemoeienis van de ouders zal ware liefde niet in de weg kunnen staan me dunkt, tenzij je pa de jongen met een jachtgeweer van het erf afjaagt, maar was dat het geval?

Hmm, volgens mij onderschat je dan danig de invloed die ouders kunnen hebben.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 21 sep 2009 13:02

Mortlach schreef:
mohamed schreef:De bemoeienis van de ouders zal ware liefde niet in de weg kunnen staan me dunkt, tenzij je pa de jongen met een jachtgeweer van het erf afjaagt, maar was dat het geval?

Ik weet wel zeker dat Mohamed de invloed van ouders enorm onderschat...Ik wil niet zeggen dat elke ouder zo is, maar ik weet uit eigen ervaring dat het erg beïnvloedend kan wezen! En nu is natuurlijk niet iedereen zo 'close' met de ouders dat ze zich er door laten beïnvloeden, maar het zet denk ik , in de meeste gevallen, sowieso tot nadenken als ouders opmerkingen o.i.d. hebben, en dan hoeft er nog niet eens een jachtgeweer aan te pas te komen!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 sep 2009 14:00

meissie88 schreef:
Mortlach schreef:

Ik weet wel zeker dat Mohamed de invloed van ouders enorm onderschat...Ik wil niet zeggen dat elke ouder zo is, maar ik weet uit eigen ervaring dat het erg beïnvloedend kan wezen! En nu is natuurlijk niet iedereen zo 'close' met de ouders dat ze zich er door laten beïnvloeden, maar het zet denk ik , in de meeste gevallen, sowieso tot nadenken als ouders opmerkingen o.i.d. hebben, en dan hoeft er nog niet eens een jachtgeweer aan te pas te komen!

Of ik onderschat de invloed van de ouders, of jullie onderschatten ware liefde! ;)
Het lijkt mij persoonlijk vreemd dat de ouders hun kind adviezen geven waar ze hem of haar mee schaden en een goede relatie mee kapotmaken.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 21 sep 2009 14:10

Of ik onderschat de invloed van de ouders, of jullie onderschatten ware liefde!
Het lijkt mij persoonlijk vreemd dat de ouders hun kind adviezen geven waar ze hem of haar mee schaden en een goede relatie mee kapotmaken.

Ik onderschat ware liefde zéker niet...M'n vriend en ik hebben ook het nodige moeten doorstaan van onze ouders, maar kunnen nu ook zonder 'commentaar' lekker genieten!
En als je 'dolverliefd' bent, kunnen je ouders je wel even met beide benen op de grond zetten, en dat kan op dat moment érrrrg hard zijn, maar later kan je ze er dankbaar voor zijn...En die 'schade' is dan meestal maar van korte duur!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 sep 2009 14:19

meissie88 schreef:
Of ik onderschat de invloed van de ouders, of jullie onderschatten ware liefde!

Ik onderschat ware liefde zéker niet...M'n vriend en ik hebben ook het nodige moeten doorstaan van onze ouders, maar kunnen nu ook zonder 'commentaar' lekker genieten!
En als je 'dolverliefd' bent, kunnen je ouders je wel even met beide benen op de grond zetten, en dat kan op dat moment érrrrg hard zijn, maar later kan je ze er dankbaar voor zijn...En die 'schade' is dan meestal maar van korte duur!

Precies!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 sep 2009 16:36

mohamed schreef:Het lijkt mij persoonlijk vreemd dat de ouders hun kind adviezen geven waar ze hem of haar mee schaden en een goede relatie mee kapotmaken.

Dat is ook vreemd, tot je je bedenkt dat ook ouders maar mensen zijn, die soms denken het beste met hun kind voor te hebben, maar ondertussen de vreselijkste dingen zeggen; of zelfs helemaal niet stil staan bij de effecten van hun woorden/houding.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 sep 2009 19:24

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Het lijkt mij persoonlijk vreemd dat de ouders hun kind adviezen geven waar ze hem of haar mee schaden en een goede relatie mee kapotmaken.

Dat is ook vreemd, tot je je bedenkt dat ook ouders maar mensen zijn, die soms denken het beste met hun kind voor te hebben, maar ondertussen de vreselijkste dingen zeggen; of zelfs helemaal niet stil staan bij de effecten van hun woorden/houding.

Ja is ook weer zo, het is moeilijk hier een zinnig woord over te zeggen, het is per situatie verschillend. Als iemand oud genoeg is om een meisje te versieren, dan moet -ie zelf de consequenties maar dragen van de gemaakte keuzes.

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 21 sep 2009 19:45

Mortlach schreef:

Precies! En juist omdat het je ouders zijn, komt het dubbel hard aan. Mijn ouders (en nabije vrienden) zijn de mensen die mij het diepst zouden kunnen treffen. Omdat ik van ze houd, en zij van mij, vind ik het belangrijk dat zij het eens zijn met belangrijke keuzes in mijn leven! Zeker ook met mijn partnerkeuze, anders wordt het verdraaid lastig om hem mee naar huis te nemen...

Chienn, sterkte! Ik kan me voorstellen dat je situatie ontzettend moeilijk is en dat je het niet meer aandurft om een nieuwe relatie te beginnen zolang je thuis woont. Maar... het hóeft natuurlijk niet weer zo te lopen, of ben ik nu te optimistisch?
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

Chienn
Mineur
Mineur

Berichtdoor Chienn » 22 sep 2009 10:04

-
Laatst gewijzigd door Chienn op 08 aug 2013 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 sep 2009 11:06

Maar vraag jij je dan niet af waarom je ouders dat doen? Wat voor antwoord hebben ze daarop?

Mijn ouders hadden liever gezien dat ik met een jongen verkering zou hebben die qua kerk/ligging overeen kwam met waar ik in opgegroeid ben.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 sep 2009 11:47

Dat is fijn voor ze, Evelien, maar daar hebben je ouders natuurlijk niks over te zeggen. Het kan best dat ze het fijn vinden als jouw partnerkeuze hen goed bevalt, maar als dat niet zo is hebben ze daar simpelweg hun mond over te houden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 sep 2009 11:50

ze mogen zoiets best wel zeggen. Ze hebben ook nooit onze relatie kapot willen maken (zo zijn ze niet eens). Want iedereen is bij hen welkom. Maar ze uiten wel hun gedachten. Maar daar blijft het bij. En dat vindt ik zo gaaf aan onze ouders. Kijk ze keuren ook het samenwonen van m'n broertje niet goed. Maar ze houden van hun zoon en zijn vriendin.
En dat vindt ik echt geweldig.

Chienn
Mineur
Mineur

Berichtdoor Chienn » 22 sep 2009 12:05

-
Laatst gewijzigd door Chienn op 08 aug 2013 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 sep 2009 13:27

Evelien schreef:ze mogen zoiets best wel zeggen. Ze hebben ook nooit onze relatie kapot willen maken (zo zijn ze niet eens). Want iedereen is bij hen welkom. Maar ze uiten wel hun gedachten. Maar daar blijft het bij. En dat vindt ik zo gaaf aan onze ouders. Kijk ze keuren ook het samenwonen van m'n broertje niet goed. Maar ze houden van hun zoon en zijn vriendin.
En dat vindt ik echt geweldig.

O, dat zou bij mij één keer zijn. Dan wordt het voor kennisgeving aangenomen en verder dienen ze hun gedachten voor zich te houden. Ik zeg toch ook niet elke keer als ik er ben dat ik eigenlijk vind dat mijn ouders zouden moeten scheiden. (niet dat ik dat vind, het is maar een voorbeeld).

Terug naar “Archief”