Vakanties 2009

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rienuku

Re: Vakanties 2009

Berichtdoor Rienuku » 25 mei 2009 13:23

Van de zomer naar Oeganda , 1- 25 juli...

Heb echt super veel zin!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 mei 2009 13:37

Lalage schreef:Tja dat is natuurlijk ook stom gepland ;p

hehe ja dat zul je zien, net als je een keer denkt: Laat ik maar zo plannen, dan skippen we Flevo een keer, komt Neal Morse :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 30 mei 2009 12:35

en met de groeten uit Zuid-Australie :) Ik ben hier aant backpacken! Ook leuke vakantie hoor :)

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 31 mei 2009 13:07

De regels rond wildkamperen zullen we zeker in acht nemen.
Wijzelf zijn nog nooit wezen wildkamperen, maar mijn zwager en schoonzus hebben het vorig jaar voor het eerst gedaan.
Nu hopen we dus met hen mee te gaan.
Het wildkamperen bevat nog wel enige luxe, we hopen namelijk met de caravan te gaan.
We hebben een zoontje van 15 maanden die dan zowat anderhalf jaar is, en ben wel heel blij dat we niet in een tent slapen.
Op de luxe van een lekker bed moeten we helaas voor onze 'boodschappen' wel naar de bosjes.

Mijn zwager en schoonzus hebben vorig jaar op een mooi plekje gestaan en dat hopen we weer op te zoeken.
Het was bij een strandje en een heel groot meer, gras er omheen waar de caravan kon staan dus idealer heb je niet.
We gaan wel kijken of nog wat hoger zweden in kunnen trekken later misschien want hun stonden wel redelijk nog in het zuiden.
Maar jah, hun hebben ook 2 kinderen van bijna 5 en 3 en met ons kleintje dan kan je geen hele dagen rijden, dus we moeten het om hun wel binnen de perken houden met als gevolg dat je dan niet heel hoog kan trekken.
Zij hebben vorig jaar 1 eland gezien, dus ben heel benieuwd welke dieren we dit jaar gaan zien.

Hebben jullie nog tips om evt. eten of drinken te koelen?
- zelf hebben we dan het feit dat je het in een emmer in het meer kan leggen aan een touw dat je koel drinken hebt.
- onder de caravan, dan is het iets fris maar niet echt koel.

Verder heb je daar hele kleine muggetjes en gaan we zoals hun vorig jaar hebben gedaan, daar speciaal spul halen daartegen, iemand daar nog tips voor?

Verder nog tips voor wildkamperen?
Wij hebben er heel veel zin in, en hopen er veel te wandelen en te genieten.
(een goede tekentang hebben we, en neem zelf een goed voorbereid klein reisapotheekje mee)

gr happy mom

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 01 jun 2009 17:36

Voor koeling ben in inderdaad op schaduw of water aangewezen. Dat zou in Zweden trouwens wel voldoende moeten zijn, ijskoud is het niet, maar het zal zeker wel drinkbaar blijven.

Tegen muggen helpt vooral DEET, en je lichaam bedekken. lange broek, pijpen in de sokken, shirt met lange mouwen.

Veel plezier! ik ga dit najaar ook weer wildkamperen in Scandinavië (dan zijn de nachten al een stukje kouder, dus van muggen geen last meer).
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 01 jun 2009 20:35

Hoi Napoleon,

Volgens mijn zwager en schoonzus had je er het meest last van tussen 8 en 9 s'avonds, daarna werd het minder.
Het waren een soort onweersvliegjes maar steken ze wel als muggen.
Zullen wel afwachten... we nemen zeker iets van een lekker warm joggingspak mee, s'avonds buiten zitten en een vuurtje stoken, dan zullen we het zeker niet koud hebben.
Mijn zwager en schoonzus hadden daar spul gehaald en werkte uitstekend zeiden ze, ik zal eens navragen of dat geen deet is geweest.

Het meer waar mijn zwager en schoonzus aan stonden zag bruin van het hoge ijzergehalte in het water.
Weet iemand vanaf wanneer je in zweden een beetje het heldere water krijgt?

gr happy mom

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 02 jun 2009 07:18

Je hebt ook koelboxen die je aan kunt sluiten op de sigaretten'aansteker' in je auto. Is dat misschien een idee, in ieder geval voor onderweg?

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 03 jun 2009 08:18

daar hadden we idd aan gedacht, voor onderweg is dat wel heel makkelijk, maar als je met je auto stilstaat en je sluit dan een koelbox aan op je auto gaat je accu wel op den duur leeg, dat houd je geen 3 weken vol.
Op zich nemen we alleen maar houdbare dingen mee, maar je colaatje of biertje is natuurlijk wel lekkerder als je die wat koeler kan drinken.
Ach jah, alles word creatief benaderen, dus dit ook.
Wel bedankt voor je reactie.

gr happy mom

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 jun 2009 09:21

Als je drinken erg warm is geworden kun je ook kijken of er een beekje of riviertje in de buurt is waar je het even in kunt hangen, wordt het ook weer lekker fris van :)

Wij hebben afgelopen weekend gekampeerd aan het Veluwemeer bij Nunspeet.
Héérlijk zeg, ik had echt helemaal een vakantiegevoel!
Op naar Oostenrijk deze zomer 8)
pobody's nerfect

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 03 jun 2009 13:14

heerlijk!
Je had ook echt superweer!

Van het weekend weer met mn zwager en schoonzus over zweden gehad... heb er ook superzin in!

gr happy mom

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 03 jun 2009 17:52

happy mom schreef:daar hadden we idd aan gedacht, voor onderweg is dat wel heel makkelijk, maar als je met je auto stilstaat en je sluit dan een koelbox aan op je auto gaat je accu wel op den duur leeg, dat houd je geen 3 weken vol.
Op zich nemen we alleen maar houdbare dingen mee, maar je colaatje of biertje is natuurlijk wel lekkerder als je die wat koeler kan drinken.
Ach jah, alles word creatief benaderen, dus dit ook.
Wel bedankt voor je reactie.

gr happy mom

Ik heb hier een koelbox die op 12 Volt, 230 Volt en gas werkt! :) Echt een superhandig ding en de inhoud is iets van 20 - 25 liter, ik kan er dus met gemak 10 1,5 liter-flessen in kwijt en die blijven écht goed koel! Bierflesjes op het koelelement zelf bevroren gewoon :P Dat was overigens wel op de laagste stand...
Onderweg moet je gewoon ff de plug uit de sigaretten-aansteker trekken als je bij een tankstation staat of ff een pauze inlast. Veel sigaretten-aanstekers zijn namelijk direct verbonden met de accu en die gaan dan dus niet uit als je je contact uitzet.
Voor de inhoud van mijn koelkastje maakt dat niets uit, na 1,5 uur stilstaan is het nog nagenoeg dezelfde temperatuur.
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 04 jun 2009 09:12

gaat het gas dan niet heel hard?
Wij kunnen de koelkast in de caravan namelijk ook op gas aanzetten, maar vind het zelf geen prettig idee om, als de koelkast met gas aanstaat, dan ook te slapen snachts in de caravan, of mijn zoontje smiddags daar neer te leggen.
We hebben wel een rookmelder in combinatie met koolstofmono oxide voor in de caravan gekocht.
maar blijft voor mij een onprettige gedachte.

Verder nemen we qua boodschappen veel houdbare producten mee zoals melk, vla, crackers, beschuitjes, oploskoffie en oplos chocolademelk, pasta en rijst met sauzen.
Iemand nog tips voor de boodschappen?

gr happy mom

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 04 jun 2009 11:51

Ik ga van de zomer naar Turkije toe op vakantie. Nu hebben ze van de reisorganisatie geadviseerd om in te enten. Bij de apotheek adviseren ze ook. Maar mensen uit mijn omgeving die er al vaker geweest zijn zeggen dat het helemaal niet nodig is..

Wat moet ik nu doen?
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 04 jun 2009 11:56

Ikzelf zou wel inenten.
Andere mensen kunnen nog zo hard roepen dat het helemaal niet nodig is, maar jijzelf bent wel verantwoordelijk voor je eigen gezondheid.
Als je toch ziek word zonder inenten, kun je moeilijk zeggen; tja andere mensen deden het ook niet.
Als je wel ziek word met een inenting heb je, er alles aan gedaan om het te voorkomen.

gr happy mom

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 04 jun 2009 12:01

Ik ben twee keer in Turkije geweest en heb nooit het advies gehad om in te enten. Vind het voor Turkije eerlijk gezegd ook een beetje onzin.
Afbeelding

Terug naar “Archief”