Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 nov 2008 20:47

rosekapje schreef:
MissF schreef:Ik was van plan vandaag alleen te gaan winkelen voor sinterklaascadeautjes enzo. En dan morgen het huishouden maar te doen.
Maar de berg strijk keek me zo aan, en ik wilde toch wel graag een schoon bed. Dus is de strijk gedaan, en de slaapkamer en badkamer zijn weer schoon. Scheelt morgen weer :)

mompelt iets over nesteldrang :wink:

Haha, het valt me nog best mee. Pas had ik wel zoiets van: de kast moet NU opgeruimd en schoon, alle dekbedovertrekken moeten verzameld (die lagen her en der op logeerbedden enzo), zodat ik 4 nette stapels heb, zodat ik tijdens de kraamweek elke dag een schoon dekbed kan hebben.
Toen ik klaar was voelde ik me zoooo stom, net alsof we de komende 7 weken zonder overtrekken doen, en alsof het kind nu al komt ;)

Maar verder valt het echt wel mee. Elke week alles schoon moet sowieso wel. Al zeg ik wel eens tegen mijn man: vandaag doe ik het maar ff niet hoor, ik krijg vast wel een keer nesteldrang ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 nov 2008 20:53

Ik moest vanmorgen even de stad in en daarna een vergadering van 3uur lang gehad op mijn werk :shock:
Toen ik thuis kwam een beetje opgeruimd en de onze poes verzorgd.
Alleen ben ik echt giga moe maar ik heb toch de huiskamer maar even gedaan en mijn man de afwas en keuken opgeruimd.
Morgen hebben wij dankdag en moet ik overdag werken dus zal ik ook niet veel doen heerlijk :D

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 nov 2008 10:17

Oja dat is waar ook, in Zeeland danken ze pas als de bieten van het land zijn :P
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 nov 2008 11:52

Dat wist ik niet :D

Ik heb vandaag de enigste vrije dag van de HELE week :? maandag, en gisteren gewerkt, nu moet ik donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag, maandag en dinsdag. Ben benieuwd :roll:
Gelukkig staan we als goed is wel goed. (als er geen zieken zijn)........
Vandaag zorg ik dat alles weer gedaan is (ben op de helft)

Ik heb al:
- gestofd
- gesofzuigd
- gedweild
- opgeruimd
- koelkast op oude positie gezet
- salontafel schoongemaakt
- was van de waslijn afgehaald
- wasje gedraaid en opgehangen

Nu moet ik nog:
- dweilen in de slaapkamer / gang
- was opvouwen en opruimen
- administratie bijwerken
- eetkamertafel opruimen

En verder hou ik m'n rust!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 26 nov 2008 14:36

vandaag ook huishoud dagje hier 8)
- ramen van binnen
- alles uitgezocht en een paar tassen zooi gaan weg
- gestoft, gepoetst
- koelkast helemaal schoon

en nu nog boodschappen doen en de was en koken.. :roll:
PaSaP Hoogh!!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 nov 2008 08:08

Vandaag ga ik maar weer eens wat in het huishouden doen. Niet echt veel puf voor maar goed.
ALs mijn oppas kindje er zo is ga ik gelijk buiten de ramen maar zemen. Binnen de ramen zemen en de badkamer en wc schoonmaken. En dan overal nog stofzuigen :D :shock:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 nov 2008 16:45

Ik heb er de puf niet meer voor.
Vanavond nog een suprise maken, of anders morgenochtend maar, daarna weer tot 's avonds laat weg. Als ik zaterdag niet hoef te werken kan de woonkamer dan nog wel, anders moet het maar wachten tot de woensdag erna ofzo, dan heb ik 1 dagje verlof, dan donderdag weer een hele dag op mijn werk (vrijwillig, dan heb ik officieel al verlof), maar daarna ‚cht verlof, dan heb ik tijd genoeg :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 nov 2008 21:22

ik heb vanavond de bedden verschoond... morgen mag m'n man stofzuigen en zijn autoverzameling afstoffen (meestal doe ik dat maar hij moppert altijd dat ik z'n buitenspiegeltjes er af stof :? :roll: )
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 nov 2008 23:52

Vanavond een programma gezien over jonge verzorgers. 2 meiden van 12 en 10 zorgden voor hun 4(!!) jongere broertjes. Tussen die 2 meiden ging het niet goed. De jongste van de twee heeft op 8 jarige leeftijd ook een poging tot zelfmoord gedaan.

Vond het echt een verschrikking om te zien.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 29 nov 2008 13:55

zo gerdien heftig.

hier om 5 uur vannacht de 1e was aangezet, onze Christiaan had zijn beddegoed, pyama, slaapzak onder gekotst. bah bah bah. Maar goed ondertussen hangt het allemaal wel op zolder hoor schoon en fris :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 01 dec 2008 14:19

Vanochtend de kamer ff een goeie beurt gegeven, alles aan de kant en erachter schoongemaakt.
Mijn schoonvader was ondertussen boven aan het behangtrekken voor de nieuwe kinderkamer. Best handig een schoonvader die niet stil kan zitten en graag wat te klussen heeft. :P

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 dec 2008 15:41

rosekapje schreef:zo gerdien heftig.

hier om 5 uur vannacht de 1e was aangezet, onze Christiaan had zijn beddegoed, pyama, slaapzak onder gekotst. bah bah bah. Maar goed ondertussen hangt het allemaal wel op zolder hoor schoon en fris :wink:

Hugo zat gisternacht van nek tot voeten onder de poep. Ik was blij dat hij een slaapzak aan had anders had het hele bed ook nog onder gezeten. Nu bleef het beperkt tot wat vegen. Ik heb hem uit zn slaapzak gepeld en mn man is met hem onder de douche gaan staan. Daarna schoon bed en weer lekker gaan slapen.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 01 dec 2008 15:46

ajl schreef:
rosekapje schreef:zo gerdien heftig.

Hugo zat gisternacht van nek tot voeten onder de poep. Ik was blij dat hij een slaapzak aan had anders had het hele bed ook nog onder gezeten. Nu bleef het beperkt tot wat vegen. Ik heb hem uit zn slaapzak gepeld en mn man is met hem onder de douche gaan staan. Daarna schoon bed en weer lekker gaan slapen.

Hier ook ongeveer 2 tot 3 keer per dag spuitluiers, dus nieuwe romper, nieuw broekje op maillot. Maar jah... (Ben nu erg blij dat we van mijn ouders een droger kregen voor de geboorte van Anna Sofie.. wilde er nooit een, vond het onzin e.d.... Maar wat is het makkelijk;-))
Time flies when you have none!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 dec 2008 16:09

het is hier een dikke bende in huis... en ik kan er momenteel niks aan doen... word er gek van!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 dec 2008 18:58

:( hoe lang duurt het nog denk je ? Jullie waren aan het verbouwen of klopte dat niet ? :oops:

ik heb hier nog even gestofzuigd en wat dingetjes weggeruimd want we krijgen visite, niet echt een uitnodiging als de mensen die je voor t eerst op visite krijgt, dan zien dat het een bende is :roll:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”