kwebbel schreef:kijk z'n urine maar na! Donkergeel, geconcentreerd is meestal blaasontsteking. Pas maar op dat ie niet uitdroogt. Ik denk dat hij veel pijn heeft bij z'n niertjes/blaas. Een blaasontsteking die niet overgaat / verholpen wordt mondt meestal uit in een nierbekkenontsteking.LauraC schreef:Tips, adviezen aub!
Zoonlief weigert iedere vloeistof sinds zondag! Zodra je met een fles of beker in de buurt komt begint hij al de schreeuwen, doet zijn lippen stijf op slot en draait z'n hoofd weg. Urine zeer donkergeel en ruikt geconcentreerd. Ben gisteren naar het CB geweest waar ze zich geen zorgen erom maken (gebeurt wel vaker mevrouw) en hebben gezegd dat ik zijn eten maar lekker nat moet maken.
Maar ik wil gewoon dat hij wat drinkt, dit is toch niet goed!?!
Snel actie ondernemen Laura!
Is wel erg overdreven Kwebbel.
Waarschijnlijk is zijn urine donker en geconcentreerd omdat hij weinig vocht binnen krijgt.
Echt niet alle donkere urine is een blaasontsteking hoor! Gelukkig niet zeg, ik controleer op mijn werk dagelijks urines. Weet dus waar ik over praat.
Blaasontsteking bij kinderen is niet iets wat vaak voorkomt. Het kan wel, maar dan zijn ze meestal ook ziek. En bij jongens komt het al helemaal niet vaak voor! Simpelweg omdat de urinebuis langer is.
Tips genoeg zie ik om meer vocht binnen te krijgen.
Als het niet goed gaat Laura, kun je beter naar een arts gaan, het CB moet je namelijk toch doorverwijzen, dat duurt alleen maar langer.
Let vooral op of hij vrolijk blijft, niet suffig wordt, ontroostbaar huilt of koorts krijgt. En moeders voelen dat meestal feilloos aan.
O ja, mijn nichtje wilde met 9 maanden ook absoluut geen fles meer. Maar een gewoon glas (waar ik uit dronk, dat is helemaal leuk) vond ze reuze interessant.