Refoweb kids deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 jul 2008 12:13

Annemiek is vandaag een beetje ziek. 38 graden en hangerig, ze heeft een heet hoofd zegt ze, maar voor de rest mankeert ze niks, Ik denk haar amandels, want ze stinkt onnoemelijk :roll: uit haar mond en klaagt niet over keelpijn.
Pas had ze ook ontstoken amandels maar voor de rest geen koorts ofzo.
Hopelijk valt ze vanmiddag nog in slaap, want ze zat net heel hard te geeuwen.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 22 jul 2008 14:20

Hoe oud waren jullie kinders toen ze puzzels konden maken? En dan bedoel ik niet van die houten in legstukjes, maar van die legpuzzels met bijv. 20 of 25 stukjes (of nog meer natuurlijk)

Bij mij op het centrum komen een paar kinders van een jaar of 6 die zoiets echt nog niet kunnen, terwijl ik dacht dat het voor hen toch niet meer zo moeilijk zou moeten zijn. Ze zien ook niet het verschil tussen een stukje van de rand en eentje in het midden...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 jul 2008 14:30

Saskia schreef:Hoe oud waren jullie kinders toen ze puzzels konden maken? En dan bedoel ik niet van die houten in legstukjes, maar van die legpuzzels met bijv. 20 of 25 stukjes (of nog meer natuurlijk)

Bij mij op het centrum komen een paar kinders van een jaar of 6 die zoiets echt nog niet kunnen, terwijl ik dacht dat het voor hen toch niet meer zo moeilijk zou moeten zijn. Ze zien ook niet het verschil tussen een stukje van de rand en eentje in het midden...

Lijkt me volledig afhankelijk van of en in welke mate ze gestimuleerd zijn daarin. Niet dat ik ervaring heb, maar... dat is tijdens de adoptiecursus ruimschoots aan bod gekomen: wanneer een kind in dat soort dingen nooit gestimuleerd is, dan zijn de meest 'eenvoudige' dingen voor een 'ouder' kindje nog erg moeilijk! Dat heeft dus niets te maken met intelligentie, ofzo.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 jul 2008 14:31

Met kinderen geen ervaring, maar ik weet wel van mijn moeder, dat ik toen ik 4 was al puzzels van 100 stukjes legde. We mochten 1 middag per week iets van ons eigen speelgoed meenemen in de 1e klas van de kleuterschool. Hierin was ik volgens haar wel vroeg, want de rest van de kleuterklas kon dat nog niet.
Afbeelding

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 jul 2008 14:34

Annemiek word in oktober 4 en die is nu bezig. Ze kan alleen een puzzel van max. 9 stukjes doen.Rianne is 2 en die vind puzzelen het einde en we hebben een houten gewone puzzel met 9 stukjes en die doet ze blindelinks. Ze heeft er wel een bep. techniek voor hoor, want ze legt de stukjes op een speciale manier en dan weet ze waar het hoort. Maar goed, 2 jaar en dan al op een kiene manier, vind ik toch knap. Houten puzzels doet ze achter mekaar! Met wat hulp maken ze een puzzel van 20 stukjes. Ik stimuleer het trouwens heel erg, want ik vind het zelf ook leuk en dat zal wel schelen.

Vanaf welke leeftijd kunnen ze bijv. huisje/boompje/beesje?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 jul 2008 14:49

ikzelf maakte toen ik 3 was puzzels van 99 stukjes...

milan maakt nu puzzels van 45 stukjes...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 jul 2008 18:01

de een kan beter puzzelen, de ander is beter met grove moteriek! ik weet niet meer zo snel onder welk deel puzzelen valt. Maar de een kan dat gewoon eerder dan de ander! er zijn kinderen die noooit een puzzel van 45 stukjes in elkaar leggen!

pff.. ff een black out.. ik weet niet hoe ik het zo uit moet leggen!! mede juffen.. helpt me eens..

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 jul 2008 18:23

paprikameisje2 schreef:de een kan beter puzzelen, de ander is beter met grove moteriek! ik weet niet meer zo snel onder welk deel puzzelen valt. Maar de een kan dat gewoon eerder dan de ander! er zijn kinderen die noooit een puzzel van 45 stukjes in elkaar leggen!

pff.. ff een black out.. ik weet niet hoe ik het zo uit moet leggen!! mede juffen.. helpt me eens..

misschien de oog-hand coordinatie (als dat bestaat?) gewoon niet zien wat je moet doen???

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 jul 2008 18:32

Matteo heeft nu 39 graden koorts.... heb ook wat rode bultjes gezien.. waterpokken denk ik... :?

hoop dat hij er niet teveel last van krijgt.. het was te verwachten natuurlijk dat hij ze zou krijgen... Maar nu hebben ze het allebei net in Tobias' vakantie gehad... dus hebben we helaas nog niet veel dingen kunnen ondernemen :( maar goed.. niks aan te doen...

we zouden komende dagen naar tobias opa en oma en die wonen vlak aan zee.. het wordt mooi weer... maar dat doen we nu maar niet, want ik wil dat Matteo niet aandoen.. die moet lekker in zn eigen bedje slapen.. jammer maar helaas...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 jul 2008 19:44

trijntjejohanna schreef:Matteo heeft nu 39 graden koorts.... heb ook wat rode bultjes gezien.. waterpokken denk ik... :?

hoop dat hij er niet teveel last van krijgt.. het was te verwachten natuurlijk dat hij ze zou krijgen... Maar nu hebben ze het allebei net in Tobias' vakantie gehad... dus hebben we helaas nog niet veel dingen kunnen ondernemen :( maar goed.. niks aan te doen...

we zouden komende dagen naar tobias opa en oma en die wonen vlak aan zee.. het wordt mooi weer... maar dat doen we nu maar niet, want ik wil dat Matteo niet aandoen.. die moet lekker in zn eigen bedje slapen.. jammer maar helaas...

Balen joh, dat zal je altijd zien, ziek als er iets leuks is. Annemiek is ook ziek, wat precies, ik denk amandelen, maar weet dat niet zeker en om gelijk naar de dokter te vliegen, is ook wat.
Donderdag zou haar vriendje komen spelen en samen naar de poppenkast, maar dat duurt nog 2 dagen dus wie weet!

Beterschap TJ!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 23 jul 2008 09:02

trijntjejohanna schreef:Matteo heeft nu 39 graden koorts.... heb ook wat rode bultjes gezien.. waterpokken denk ik... :?

als de koorts weg is , zou ik juist gaan, lekker in je blootje op het strand, gaan de pokken het snelst weg!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 23 jul 2008 10:20

Heb ook wel eens gehoord dat als de koorts weg is ,je gewoon alles kan doen.
Annemiek had gister met koorts ook buitengespeeld, nu is ze weer koortsvrij. Je weet het soms niet waar je goed aan doet.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 jul 2008 12:32

Even uit de normale situatie is soms juist goed.
Maarja, je kunt het nooit van tevoren bedenken.
Soms dachten wij dat m'n nichtje ziek was van heimwee of ontwenning ofzo, maar dat bleek toen helemaal niet zo te zijn :P
pobody's nerfect

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 23 jul 2008 13:23

Balen TJ! beterschap ermee.

Morgen word Simon alweer 1 jaar. kan iemand mij vertellen waar de tijd blijft?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 jul 2008 21:18

alvast een fijne verjaardag morgen rosekapje!!

matteo heeft zo'n jeuk :cry:

Terug naar “Archief”