Moderator: Moderafo's
Jantjes schreef:Swimmie schreef:Maar ik herhaal waarschijnlijk teksten die al eerder genoemd zijn. Ik heb niet het hele topic gelezen
inderdaad, toch maar even door lezen dan.
je getuigenis is wel mooi en naar mijn mening juist.
Optimatus schreef: Hoe diep moet je dan onder gaan? Twee meter? Drie? Vier?
schaapje schreef:Is dat onverwarmd water?
Faramir schreef:In hoeverre is zo'n doop dan geldig als we toch op alle slakjes zout gaan leggen? Ik zie geen stromend water en er wordt zo te zien gedoopt in een kunstmatig gemaakt bad.
Hoe werd er precies in de Bijbel gedoopt? Volgens mij in stromend water van bijvoorbeeld een rivier.
Ik ben dus zeer benieuwd naar waar allemaal wordt gedoopt in de Bijbel. De Jordaan is er een maar misschien zijn er nog meer locaties die specifiek genoemd worden? Indien dat niet het geval is dan is enkel de doop in de Jordaan Bijbels.
hazelaar schreef: terwijl het zowel bijbels als historisch zeer goed verdedigbaar om zowel volwassenen als kinderen te dopen.
Jantjes schreef:hazelaar schreef: terwijl het zowel bijbels als historisch zeer goed verdedigbaar om zowel volwassenen als kinderen te dopen.
Kinderen dopen op Bijbelse grond berust alleen op dogmatische traditie en dan nog op vermoedens. Geloofsdoop is volkomen Bijbels.
.
Jantjes schreef:hazelaar schreef: terwijl het zowel bijbels als historisch zeer goed verdedigbaar om zowel volwassenen als kinderen te dopen.
Kinderen dopen op Bijbelse grond berust alleen op dogmatische traditie en dan nog op vermoedens. Geloofsdoop is volkomen Bijbels.
.
Faramir schreef:Jantjes schreef:hazelaar schreef: terwijl het zowel bijbels als historisch zeer goed verdedigbaar om zowel volwassenen als kinderen te dopen.
.
Het is nog maar de vraag of het dopen in zo'n kunstmatig gecreëerd badje wel een echte doop is, bijbels gezien dan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten