Moderator: Moderafo's
meissie88 schreef:M'n opa is vorig jaar december overleden, en sindsdien stond zijn huis (boerderij) leeg...Nu is de familie bezig met alles verdelen e.d., een oom & tante wilde graag daar wonen, maar konden het niet opbrengen om de héle boerderij over te nemen, dus lag er een plan om de boerderij te 'delen'. Er was 1 (vrijgezelle) oom die ook geinteresseerd was, maar hij haakte toch af.
Toen ik voorzichtig aan m'n vader liet doorschemeren dat het mijn vriend en mij wel wat leek om daar te wonen, was m'n vader gelijk enthousiast! Dus wij van 't weekend aan m'n schoonouders vertellen dat we wat op het oog hadden, heerlijk even wat 'plannetjes' maken, wij zouden dan evt het achterhuis krijgen, dus dat is de stal + de schuren, dus in principe kregen we dan een 'casco' huis, en konden we naar eigen ideeen inrichten, op 'n plattegrondje hadden we al een heel huis gebouwd () echt heel gaaf, terwjil het allemaal niet duur hoefde te zijn!
Kom ik na 't weekend thuis...Blijken er opeens meer te zijn die geinteresseerd zijn, en m'n oom was opeens weer terug gekomen dat hij het tóch misschien wel zag zitten....En áls hij het niet ziet zitten, is m'n broer ook geinteresseerd, m'n broer heeft al sinds 3 jaar een huis, dus die heeft al wat 'bij te zetten'...Was wel ff een domper...Maar wie weet!! Ik hoop het zo....
't Is gewoon een schitterend plekje! We zouden dan uitzicht op 't bos krijgen, 't is eigenlijk midden in 't 'veld' en toch dichtbij Staphorst en Nieuwleusen (15 en 10 minuten fietsen...)
I hope so....
Race406 schreef:meissie88 schreef:M'n opa is vorig jaar december overleden, en sindsdien stond zijn huis (boerderij) leeg...Nu is de familie bezig met alles verdelen e.d., een oom & tante wilde graag daar wonen, maar konden het niet opbrengen om de héle boerderij over te nemen, dus lag er een plan om de boerderij te 'delen'. Er was 1 (vrijgezelle) oom die ook geinteresseerd was, maar hij haakte toch af.
Toen ik voorzichtig aan m'n vader liet doorschemeren dat het mijn vriend en mij wel wat leek om daar te wonen, was m'n vader gelijk enthousiast! Dus wij van 't weekend aan m'n schoonouders vertellen dat we wat op het oog hadden, heerlijk even wat 'plannetjes' maken, wij zouden dan evt het achterhuis krijgen, dus dat is de stal + de schuren, dus in principe kregen we dan een 'casco' huis, en konden we naar eigen ideeen inrichten, op 'n plattegrondje hadden we al een heel huis gebouwd () echt heel gaaf, terwjil het allemaal niet duur hoefde te zijn!
Kom ik na 't weekend thuis...Blijken er opeens meer te zijn die geinteresseerd zijn, en m'n oom was opeens weer terug gekomen dat hij het tóch misschien wel zag zitten....En áls hij het niet ziet zitten, is m'n broer ook geinteresseerd, m'n broer heeft al sinds 3 jaar een huis, dus die heeft al wat 'bij te zetten'...Was wel ff een domper...Maar wie weet!! Ik hoop het zo....
't Is gewoon een schitterend plekje! We zouden dan uitzicht op 't bos krijgen, 't is eigenlijk midden in 't 'veld' en toch dichtbij Staphorst en Nieuwleusen (15 en 10 minuten fietsen...)
I hope so....
Maar je oom wilde niet. Dus dan heb jij de keus om er te gaan wonen. Je broer kwam later, evenals je oom. Dus heb JIJ met je vriend het eerste recht om te kopen, toch? Als jullie de financiering niet voor elkaar krijgen, of je wilt toch niet meer om maar eens wat te noemen, dan zijn de anderen weer aan de beurt. Tenminste, zo zie ik het. Succes! Ik hoop voor je dat je familie een beetje inschikkelijk is!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten