Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rolf

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Rolf » 22 jun 2009 21:16

Verwijderd.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 23 jun 2009 09:03

meissie88 schreef:M'n opa is vorig jaar december overleden, en sindsdien stond zijn huis (boerderij) leeg...Nu is de familie bezig met alles verdelen e.d., een oom & tante wilde graag daar wonen, maar konden het niet opbrengen om de héle boerderij over te nemen, dus lag er een plan om de boerderij te 'delen'. Er was 1 (vrijgezelle) oom die ook geinteresseerd was, maar hij haakte toch af.
Toen ik voorzichtig aan m'n vader liet doorschemeren dat het mijn vriend en mij wel wat leek om daar te wonen, was m'n vader gelijk enthousiast! Dus wij van 't weekend aan m'n schoonouders vertellen dat we wat op het oog hadden, heerlijk even wat 'plannetjes' maken, wij zouden dan evt het achterhuis krijgen, dus dat is de stal + de schuren, dus in principe kregen we dan een 'casco' huis, en konden we naar eigen ideeen inrichten, op 'n plattegrondje hadden we al een heel huis gebouwd ( 8) ) echt heel gaaf, terwjil het allemaal niet duur hoefde te zijn!
Kom ik na 't weekend thuis...Blijken er opeens meer te zijn die geinteresseerd zijn, en m'n oom was opeens weer terug gekomen dat hij het tóch misschien wel zag zitten.... :( En áls hij het niet ziet zitten, is m'n broer ook geinteresseerd, m'n broer heeft al sinds 3 jaar een huis, dus die heeft al wat 'bij te zetten'...Was wel ff een domper...Maar wie weet!! Ik hoop het zo....
't Is gewoon een schitterend plekje! We zouden dan uitzicht op 't bos krijgen, 't is eigenlijk midden in 't 'veld' en toch dichtbij Staphorst en Nieuwleusen (15 en 10 minuten fietsen...)
I hope so.... :oops:

Maar je oom wilde niet. Dus dan heb jij de keus om er te gaan wonen. Je broer kwam later, evenals je oom. Dus heb JIJ met je vriend het eerste recht om te kopen, toch? Als jullie de financiering niet voor elkaar krijgen, of je wilt toch niet meer om maar eens wat te noemen, dan zijn de anderen weer aan de beurt. Tenminste, zo zie ik het. Succes! Ik hoop voor je dat je familie een beetje inschikkelijk is!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jun 2009 09:57

zo makkelijk gaat het niet hoor.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 23 jun 2009 11:52

Race406 schreef:
meissie88 schreef:M'n opa is vorig jaar december overleden, en sindsdien stond zijn huis (boerderij) leeg...Nu is de familie bezig met alles verdelen e.d., een oom & tante wilde graag daar wonen, maar konden het niet opbrengen om de héle boerderij over te nemen, dus lag er een plan om de boerderij te 'delen'. Er was 1 (vrijgezelle) oom die ook geinteresseerd was, maar hij haakte toch af.
Toen ik voorzichtig aan m'n vader liet doorschemeren dat het mijn vriend en mij wel wat leek om daar te wonen, was m'n vader gelijk enthousiast! Dus wij van 't weekend aan m'n schoonouders vertellen dat we wat op het oog hadden, heerlijk even wat 'plannetjes' maken, wij zouden dan evt het achterhuis krijgen, dus dat is de stal + de schuren, dus in principe kregen we dan een 'casco' huis, en konden we naar eigen ideeen inrichten, op 'n plattegrondje hadden we al een heel huis gebouwd ( 8) ) echt heel gaaf, terwjil het allemaal niet duur hoefde te zijn!
Kom ik na 't weekend thuis...Blijken er opeens meer te zijn die geinteresseerd zijn, en m'n oom was opeens weer terug gekomen dat hij het tóch misschien wel zag zitten.... :( En áls hij het niet ziet zitten, is m'n broer ook geinteresseerd, m'n broer heeft al sinds 3 jaar een huis, dus die heeft al wat 'bij te zetten'...Was wel ff een domper...Maar wie weet!! Ik hoop het zo....
't Is gewoon een schitterend plekje! We zouden dan uitzicht op 't bos krijgen, 't is eigenlijk midden in 't 'veld' en toch dichtbij Staphorst en Nieuwleusen (15 en 10 minuten fietsen...)
I hope so.... :oops:

Maar je oom wilde niet. Dus dan heb jij de keus om er te gaan wonen. Je broer kwam later, evenals je oom. Dus heb JIJ met je vriend het eerste recht om te kopen, toch? Als jullie de financiering niet voor elkaar krijgen, of je wilt toch niet meer om maar eens wat te noemen, dan zijn de anderen weer aan de beurt. Tenminste, zo zie ik het. Succes! Ik hoop voor je dat je familie een beetje inschikkelijk is!

Idd Evelien, zo makkelijk is dat niet .... De kinderen hebben 't eerste recht, en dán pas de kleinkinderen...En elk kleinkind krijgt de mogelijkheid om daar te wonen, als ze niet willen ook prima, maar anders gaan ze gewoon 'loten' om het zo eerlijk mogelijk te laten verlopen..!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 jun 2009 18:59

Zou wel erg gaaf zijn Meissie!
MissF hoe is het zaterdag afgelopen met de kijkers?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jun 2009 19:28

Is aankomende zaterdag. Al de groene kussentjes heb ik maar weer verwisseld voor de witte, dat staat ruimtelijker ;) En ik heb al even inspectie gehouden in alle kamers en alle dingen die in een hoekje lagen ofzo opgeborgen. Nu lijkt het hele huis weer ruim en netjes (tot ze de kasten open trekken :lol: ) Vrijdag nog schoonmaken en dan mogen ze komen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 25 jun 2009 11:07

Spannend MissF :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 jun 2009 11:17

@meissie88: Spannend, zeg! Hopelijk krijgen jullie de kans het huis te krijgen!

@Tuinfluiter: Jullie hebben afgelopen zaterdag toch Open Dag gehad? Hoe was het? Nog kijkers gehad?
Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 jun 2009 12:07

Leuk dat je er naar vraagt Daphne.
We hadden op aanraden van de makelaar balonnen opgehangen, wel 30 stuks, van het huis aan het bord.
Ook lekkere dingen in huis gehaald en zatermorgenvroeg nog even de laatste klusjes gedaan maar helaas... niemand geweest.
Wel balen, je zit heel de dag te wachten en alles netjes gemaakt.
Maar we hadden het al wel gedacht en het voordeel is dat nu alle kasten etc blinken tot en met :mrgreen:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 jun 2009 12:17

Wat jammer, zeg, dat er niemand kwam! Kan mee voorstellen, dat het niet leuk is, dat je daar dan de hele tijd voor thuis moet zitten.
Misschien moeten wij ook maar eens Open Dag houden, dan blinken mijn kasten tenminste ook een keer... :mrgreen:
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 jun 2009 11:46

Wat balen dat er niemand kwam, Tuinfluiter! Ik hoop voor jullie dat het toch snel verkoopt!

Wij hebben vanmorgen een kijker gehad, een man alleen. Die wil veel ruimte voor zijn motors. Nou, die heeft hij gevonden :) Hij was echt enthousiast, maar wil nog even nadenken of hij perse een tuin wil of niet. Dus we wachten wel weer af.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 jun 2009 11:52

Spannend.
Afbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 27 jun 2009 13:27

Wel lekker dat jullie zoveel kijkers hebben MissF! Het huis van mijn ouders staat al vanaf februari te koop, maar die hebben zelfs nog geen kijkers gehad, laat staan dat iemand een bod uitbrengt...

Faramir

Berichtdoor Faramir » 27 jun 2009 17:38

Weet iemand eigenlijk hoeveel procent je van de vraagprijs af kunt halen om een serieus openingsbod te doen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 jun 2009 18:00

Ligt er helemaal aan hoe lang het huis te koop staat en of de vraagprijs reeel is.
Wij hebben bij 1 huis 10 % minder geboden. Daar gingen die mensen niet eens op in, hun huis stond toen net 4 dagen te koop.
Bij het huis dat we toen hebben gekocht hebben we ook 10 % minder geboden, en na veel onderhandeling uitgekomen op iets van 8 % minder dan de vraagprijs. Maar dit huis stond al langer te koop en die mensen hadden al een ander huis en moesten het zo snel mogelijk verkopen.
Als iemand hier zo laag zou bieden, zouden we er ook niet op ingaan. We hebben toch nog geen ander huis, zitten in principe best, en zouden er dan op achteruit gaan, wat we niet willen.
Onze makelaar vertelde dat de waarde van ons huis 2 a 3 % minder is dan onze vraagprijs. Dus daar op uitkomen is dan goed.

Terug naar “Archief”