Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 mei 2008 22:34

ik ga goed deze keer:
1 juni ivm het laatste CAO nieuws, juli ivm mijn verjaardag, september: jaar in dienst :mrgreen: :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 mei 2008 07:02

verjaardag????

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 mei 2008 07:51

ja met je verjaardag krijg je dan weer loonsverhoging heb ik altijd nog gehad hoor zal jij waarschijnlijk ook wel krijgen hoor

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 mei 2008 10:38

liefie schreef:ja met je verjaardag krijg je dan weer loonsverhoging heb ik altijd nog gehad hoor zal jij waarschijnlijk ook wel krijgen hoor

Volgens mij is dat tot je 23e, want dan hoor je officieel nog in de jeugdschaal. Daarna krijg je geen jaarlijkse verhoging meer rond je verjaardag.
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 mei 2008 10:43

oke dat zou kunnen dat weet ik niet. Maar volgens mij ga je wel elk jaar omhoog met je salaris?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 mei 2008 10:55

liefie schreef:oke dat zou kunnen dat weet ik niet. Maar volgens mij ga je wel elk jaar omhoog met je salaris?

Ja, dat is je loonsverhoging vanuit de CAO, dat gebeurt 'automatisch'.
Wat betreft rond je verjaardag: ik ben nu 26 en heb 3 jaar geen loonsverhoging meer gehad.
Afbeelding

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 22 mei 2008 11:01

Het ligt eraan. Ik kon ingedeeld worden op mijn leeftijd en dan bij elke verjaardag omhoog gaan of per periodiek, dus per jaar dat je in dienst bent. Dat was voor mij voordeliger omdat ik dan 2 euro per uur meer verdien.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 mei 2008 11:03

Volgens mij ook Daphne.

Ik begrijp neit dat mensen een heel gezin op het loon kunnen odnerhouden. Ik kan op mijn loon nog geen ton aan hypotheek krijgen. Huis kopen is dus uitgesloten. De lonen binnen de zorg verschillen waarschijnlijk dus behoorlijk en dat vind ik wel erg vreemd. Waarom kan de ene tak van zorg wel een goed salaris ontvangen en de andere tak niet?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 mei 2008 11:29

ja dat vind ik dus ook zo vreemd. Als ik dan zie wat mijn ma met der 24 uur verdien zou ik nog niet verdienen als ik 36 uur werk. En ze werkt gewoon in een verpleeg/verzorgingshuis.
Ik zou het heel normaal als het overal in de zorg hetzelfde geregeld is. Ik krijg nu met mijn verjaardag loonsverhoging maar dat blijft elk jaar ik heb het net nagevraagd is niet dat het dan gelijk met 2 euro verhoogd wordt volgens mij maar komt elke keer weer een gedeelte bij

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 mei 2008 11:34

ik krijg nog steeds het zelfde. Ben zelfs achteruit gegaan omdat ik bij een andere thuiszorgorganisatie ben gaan werken. Voorheen verdiende ik 8,90 en nu 8,00. Gelukkig ben ik geen kostwinner. Maar leuk is anders. Ook omdat ik lichamelijk niet veel kan werken en veel ziek ben, baal ik daar best wel van.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 mei 2008 11:38

ja achteruit gaan is altijd balen. Heb je het wel naar je zin in je nieuwe baan?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 mei 2008 11:43

Leeftijd en diploma's is ook een heel verschil.
Mijn collega van over de 50 verdient echt wel meer dan mijn collega van 25 hoor. Je bouwt op, zeker als je continu bij dezelfde instelling werkt.
En ik krijg sowieso 1 of 2 euro meer per uur als ik mijn diploma heb. Slaat eigenlijk ook nergens op, want er verandert dan totaal niets, ik doe dan exact hetzelfde werk als nu.
En er zijn natuurlijk keiveel verschillende soorten van zorg.
Ik werk bij een instelling waar je minimaal HBO moet hebben, dat is over het algemeen sowieso hoger ingeschaald (al valt dat soms ook te betwijfelen, maar oke, het hoort zo te zijn), en mijn moeder werkt weer als teamleidster en interim teamleidster, waarbij ze niks met de zorgvragers te maken heeft, nouja, weinig. En iemand in een verzorgingshuis is weer anders.

Wij hebben volgens mij ook de CA GGZ ofzoiets. Dat is weer anders dan voor verzorgingshuizen.

Pffff, al die verschillen :S
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 mei 2008 11:50

ik heb een tijdje in een zorgcentrum gewerkt als helpende daar verdiende ik iets van 10 euro in het uur. Nu ben ik de thuiszorg weer in gegaan en ben ik naar 8 euro in het uur gegaan. Helaas beschik ik niet over bepaalde leertalenten en kan ik helaas geen mbo-3 of een hbo opleiding volgen om een baan te kunnen krijgen wat meer verdient. (soms wel frustrerend, vooral in het begin). Maar tsja, en daarom ben ik ook erg blij dat ik verkering heb en hoop te gaan trouwen. Anders wist ik niet hoe ik me zelf moest redden.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 mei 2008 12:27

MissF schreef:Leeftijd en diploma's is ook een heel verschil.
Mijn collega van over de 50 verdient echt wel meer dan mijn collega van 25 hoor. Je bouwt op, zeker als je continu bij dezelfde instelling werkt.
En ik krijg sowieso 1 of 2 euro meer per uur als ik mijn diploma heb. Slaat eigenlijk ook nergens op, want er verandert dan totaal niets, ik doe dan exact hetzelfde werk als nu.
En er zijn natuurlijk keiveel verschillende soorten van zorg.
Ik werk bij een instelling waar je minimaal HBO moet hebben, dat is over het algemeen sowieso hoger ingeschaald (al valt dat soms ook te betwijfelen, maar oke, het hoort zo te zijn), en mijn moeder werkt weer als teamleidster en interim teamleidster, waarbij ze niks met de zorgvragers te maken heeft, nouja, weinig. En iemand in een verzorgingshuis is weer anders.

Wij hebben volgens mij ook de CA GGZ ofzoiets. Dat is weer anders dan voor verzorgingshuizen.

Pffff, al die verschillen :S

Hmm, toen ik in juni vorig jaar mijn SPH-diploma kreeg, ging mijn loon niet omhoog... Wij worden betaald naar functie, niet naar diploma (helaas voor mij...)
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 mei 2008 12:34

Bij ons idem dito.

Daarbij verdien ik nu wel meer dan de 50+ers bij ons, maar dat komt door dat ik een functie hoger zit en dat is 2 schalen in loon hoger.

Het is echt krom geregeld. Sinds kort werk ik ook nog in de kidner thuis zorg en daar verdien ik per uur net wat meer dan op mijn huidige werk. Terwijl ik bij de ene veel meer verantwoordelijkheid heb en bij dee kidnerthuiszorg het enkel oppassen is. Eerste salrisstrook komt er als het goed is aan en ik ben benieuwd wat ik daar van over houd.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”